PracaGrupypl.praca.dyskusje › Renta

  • 1. Data: 2003-05-30 15:07:15
    Temat: Renta
    Od: " Adam" <s...@N...gazeta.pl>

    Moja kuzynka dostala wlasnie II grupe inwalidzka.
    Ma dopiero 25 lat i w tym roku miala konczyc studia.
    Niestety przez nagla chorobe nie wiadomo czy bedzie w stanie teraz skonczyc.
    Najgorsze dla niej to, ze nie moze na razie pracowac.
    Dowiedzialem sie juz, ze moze ubiegac sie o rente socjalna 418zl.
    Nie wiem, czy moglaby dostac rente inwalidzka 552zl, poniewaz przez rok przed
    rozpoczeciem studiow pracowala na caly etat w OPS-ie jako pracownik
    srodowiskowy.
    Takze miala 1 rok skladkowy i pozostale 4 lata studiow okres nieskladkowy.
    Czy to kwalifikuje sie do otrzymania renty inwalidzkiej ???

    Pytanie 2 (bezposrednio od niej):
    Czy w przyszlosci jesli uda jej sie znalezc prace, czy bedzie mogla dostac
    wyzsza rente (np. jezeli bedzie przez 4-5 lat zarabiala 2000 brutto) ???
    Czy po prostu raz przydzielona kwota renty zostaje juz na stale ???

    Czy mozecie cos poradzic, bo dziewczyna jest naprawde zalamana i nie bardzo
    wiem jak jej pomoc...

    Adam

  • 2. Data: 2003-05-30 16:08:26
    Temat: Re: Renta
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | Takze miala 1 rok skladkowy i pozostale 4 lata studiow okres nieskladkowy.
    | Czy to kwalifikuje sie do otrzymania renty inwalidzkiej ???

    Tak

> [...]
    | wyzsza rente (np. jezeli bedzie przez 4-5 lat zarabiala 2000 brutto) ???
    | Czy po prostu raz przydzielona kwota renty zostaje juz na stale ???

    Renta będzie przeliczana (na wniosek).

    Andrzej K.