PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo pracy a umowa zlecenie.

  • 1. Data: 2002-07-04 22:42:49
    Temat: Świadectwo pracy a umowa zlecenie.
    Od: "Ganzen" <m...@p...onet.pl>

    Czy świadectwo pracy otrzymuje się tylko za umowę o pracę? Czy za umowe
    zlecenie (o dzieło) też?
    Jeśli tylko za etat to jaki papier muszę mieć, żeby udokumentować
    przyszłemu pracodawcy moją wcześniejszą pracę np. na umowie zlecenie?

    --
    Ganzen
    m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-07-04 23:46:29
    Temat: Re: Świadectwo pracy a umowa zlecenie.
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 5 Jul 2002 00:42:49 +0200, "Ganzen"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy świadectwo pracy otrzymuje się tylko za umowę o pracę? Czy za umowe
    >zlecenie (o dzieło) też?

    Tylko na umowę o pracę.

    >Jeśli tylko za etat to jaki papier muszę mieć, żeby udokumentować
    >przyszłemu pracodawcy moją wcześniejszą pracę np. na umowie zlecenie?

    Na umowę zlecenie nie pracujesz, wykonujesz zlecenie (analogicznie z
    dziełem i umową o współpracy i innymi typami umów).
    Nie musisz mieć żadnego papieru, bo pracodawcy nie musisz tego
    dokumentować.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-05 08:10:25
    Od: "stasiek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> napisał:

> [...]
    > dziełem i umową o współpracy i innymi typami umów).
    > Nie musisz mieć żadnego papieru, bo pracodawcy nie musisz tego

    A jak widziane jest wpisanie pracy na umowę o dzieło/zlecenie do CV?

    Czy jest to respektowane przez pracodawcę? Liczy się jako ewentualne
    doświadczenie zawodowe?

    stasiek

  • 4. Data: 2002-07-05 10:31:29
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    Użytkownik "stasiek" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > A jak widziane jest wpisanie pracy na umowę o dzieło/zlecenie do CV?

    To zalezy, czy praca, o ktora sie ubiegasz, ma zwiazek z tym
    dzielem/zleceniem.
    Albo, jak u mnie, podkresla fakt praktycznego wykorzystania okreslonych
    umiejetnosci (tlumaczenia list dialogowych na zlecenia).

    > Czy jest to respektowane przez pracodawcę? Liczy się jako ewentualne
    > doświadczenie zawodowe?
    >
    > stasiek

    Wg mnie sie liczy.
    Pozdrawiam!
    M.

  • 5. Data: 2002-07-05 12:16:11
    Od: "stasiek" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Marchewka" <i...@w...pl> napisał:

    > Wg mnie sie liczy.

    Ale czy można je w jakikolwiek sposób udokumentować? Czy tylko wpis do
    CV?

    stasiek

  • 6. Data: 2002-07-05 13:03:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 5 Jul 2002 10:10:25 +0200, "stasiek"
    <s...@s...pl> zakodował:

    >Czy jest to respektowane przez pracodawcę? Liczy się jako ewentualne
    >doświadczenie zawodowe?

    Moim zdaniem jak najbardziej. Nawet, jeżeli nie jest to doświadczenie
    przydatne w nowej pracy, to pokazuje, że jesteś aktywny, potrafisz się
    dostosować do sytuacji itd. Nawet praktyki, prace wakacyjne i "na
    czarno" IMO mogą mieć znaczenie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-07-05 14:12:32
    Od: "Marchewka" <i...@w...pl>

    > Ale czy można je w jakikolwiek sposób udokumentować? Czy tylko wpis do
    > CV?

    Nie mozna, no ewentualnie poswoiadczenie zaplaty.
    Poza tym pracodawcy chyba rozumieja na czym polega charakter umowy-zlecenia.
    Podobnie ma sie sprawa z praktykami, pracami wakacyjnymi (np. w barze za
    granica), szkoleniami, z ktorych nie masz zaswiadczen itp. Po prostu albo
    ktos wierz w to, co jest napisane w CV, albo nie.
    Zreszta, czasami sie zdarza, ze ktos przynosi np."lewy" swist.
    Naprawde sie nie stresuj! :-)
    M.

  • 8. Data: 2002-07-05 15:12:53
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > A jak widziane jest wpisanie pracy na umowę o dzieło/zlecenie do CV?
    >
    > Czy jest to respektowane przez pracodawcę? Liczy się jako ewentualne
    > doświadczenie zawodowe?
    >
    > stasiek

    Jesli jestes w zgodzie ze zleceniodawca, mozesz go poprosic o opinie do listy
    referencyjnej.

    Cos typu " w okresie jakims tam swiadczyl dla naszej firmy uslugi jakiestam z
    ktorych poziomu bylismy...itp."

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-07-05 16:25:36
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

    Marchewka wrote:
> [...]
    > itp. Po prostu albo ktos wierz w to, co jest napisane w CV, albo nie.
    > Zreszta, czasami sie zdarza, ze ktos przynosi np."lewy" swist.

    Przecież masz zawsze swoją kopię umowy to chyba wystarczający dowód na
    udokumentowanie pracy wykonywanej na umowę zlecenie czy o dzieło.
    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu