PracaGrupypl.praca.dyskusje › badania

  • 1. Data: 2002-07-04 23:47:37
    Temat: badania
    Od: "d.r.o" <d...@p...gazeta.pl>

    witam

    w przyszlym tygodniu rozpoczynam (pierwsza) prace i musze przeprowdzic
    badania profilaktyczne oraz w sanepidzie (praca w gastronomii). Oba badania
    sa platne, pierwsze 30, drugie 40 zl. Mam pytanie, czy pracodawca jest
    zobowiazany pokryc koszty tych badan, czy ten zalezy to od jego dobrej woli
    i niczego wiecej, czy tez moze istnieje taki wzniosly obyczaj, ze pracodawcy
    raczej pokrywaja koszty badan, chociaz nie musza (w to akurat nie wierze).
    Chcialbym miec jasnosc zanim go o cokolwiek zapytam.

    pozdrawiam
    d.r.o

  • 2. Data: 2002-07-05 09:06:50
    Temat: Re: badania
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl>

    Witam,
    Z tego co wiem to albo Ty robisz badania i przynosisz pracodawcy dowód
    opłaty, albo pracodawca sam wysyła ciebie i oczywi ście płaci.To jest jego
    obowiązek .

  • 3. Data: 2002-07-05 10:28:59
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

    > opłaty, albo pracodawca sam wysyła ciebie i oczywi ście płaci.To jest jego
    > obowiązek .
    raczej jest tak tylko nie jestem przekonany na pewno ale badz pierwsze
    badanie robisz na swoj koszt, albo ci to zwracaja ale dopiero po
    przepracowaniu pol roku, bo tak to by kazdy sobie robil badania na cudzy
    koszt
    Pozdrawiam
    Domin

  • 4. Data: 2002-07-05 10:41:31
    Od: Sławomir Pucia <s...@p...net.NOSPAM>

    "Domin" <d...@w...pl> napisał:
    > raczej jest tak tylko nie jestem przekonany na pewno ale badz pierwsze
    > badanie robisz na swoj koszt, albo ci to zwracaja ale dopiero po
    > przepracowaniu pol roku,

    Kiedy ostatnio sprawdzałem, to kodeks wyraźnie mówił o pokrywaniu kosztów
    przez pracodawcę.

    > bo tak to by kazdy sobie robil badania na cudzy koszt

    Proszę bardzo, spróbuj na mój :-))

    slawek-

  • 5. Data: 2002-07-05 12:18:29
    Od: "Chris" <c...@g...de>

    "d.r.o" <d...@p...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > raczej pokrywaja koszty badan, chociaz nie musza (w to akurat nie wierze).
    > Chcialbym miec jasnosc zanim go o cokolwiek zapytam.

    Pracodawca zwroci Ci koszty badania po okazaniu mu dowodu zaplaty z
    przychodni
    pzdr,
    Chris

  • 6. Data: 2002-07-05 12:34:44
    Od: <k...@p...onet.pl>

    > Pracodawca zwroci Ci koszty badania po okazaniu mu dowodu zaplaty z
    > przychodni
    > pzdr,
    > Chris

    Ale nie upieralbym sie przy tym, czesto sa ogloszenia, ze z wazna ksiazeczka
    zdrowia (i to wlasnie gastonomia- badania przy kontakcie z zywnoscia). Jesli to
    moze byc przyczona konfliktu z pracodawca na wejsciu?
    W kazdym razie w przypadku brania rachunkow, to moze od razu dopilnowac, zeby
    byly wystawione na pracodawce? Wtedy ten koszt latwiej bylobu mu zaksiegowac?

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-07-05 13:03:18
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 5 Jul 2002 01:47:37 +0200, "d.r.o"
    <d...@p...gazeta.pl> zakodował:

> [...]
    >raczej pokrywaja koszty badan, chociaz nie musza (w to akurat nie wierze).
    >Chcialbym miec jasnosc zanim go o cokolwiek zapytam.

    Art. 229. Par. 1. Osoba przyjmowana do pracy podlega wstępnym badaniom
    lekarskim. Wstępnym badaniom lekarskim podlegaj? ponadto pracownicy
    młodociani przenoszeni na inne stanowiska pracy i inni pracownicy
    przenoszeni na stanowiska pracy, na których występuj? czynniki
    szkodliwe dla zdrowia lub warunki uci?żliwe.
    Par. 2. Pracownik podlega okresowym badaniom lekarskim. W przypadku
    niezdolno?ci do pracy trwaj?cej dłużej niż 30 dni, spowodowanej
    chorob?, pracownik podlega ponadto kontrolnym badaniom lekarskim w
    celu ustalenia zdolno?ci do wykonywania pracy na dotychczasowym
    stanowisku.
    Par. 3. Okresowe i kontrolne badania lekarskie przeprowadza się w
    miarę możliwo?ci w godzinach pracy. Za czas niewykonywania pracy w
    zwi?zku z przeprowadzanymi badaniami pracownik zachowuje prawo do
    wynagrodzenia, a w razie przejazdu na te badania do innej miejscowo?ci
    przysługuje mu zwrot kosztów podróży według zasad obowi?zuj?cych przy
    podróżach służbowych.
    Par. 4. Pracodawca nie może dopu?cić do pracy pracownika bez
    aktualnego orzeczenia lekarskiego stwierdzaj?cego brak przeciwwskazań
    do pracy na okre?lonym stanowisku.
    Par. 5. Pracodawca zatrudniaj?cy pracowników w warunkach narażenia na
    działanie substancji i czynników rakotwórczych lub pyłów
    zwłókniaj?cych jest obowi?zany zapewnić tym pracownikom okresowe
    badania lekarskie także:
    1) po zaprzestaniu pracy w kontakcie z tymi substancjami, czynnikami
    lub pyłami,
    2) po rozwi?zaniu stosunku pracy, jeżeli zainteresowana osoba zgłosi
    wniosek o objęcie takimi badaniami.

    Par. 6. Badania, o których mowa w Par. 1, 2 i 5, s? przeprowadzane na
    koszt pracodawcy. Pracodawca ponosi ponadto inne koszty
    profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami, niezbędnej z uwagi
    na warunki pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-07-09 12:42:27
    Od: "Domin" <d...@w...pl>

    > Proszę bardzo, spróbuj na mój :-))
    Nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales, ale chodzi mi o to ze jezeli
    pracodawca ma odrazu zwrocic przyszlemy pracownikowi za badania to np.
    Cukiernia zatrudnia ludzi, kaze im isc zglosic chec pracy w McDonald`s a tam
    mu placa za badania poczym ten sie rozmyla i idzie z badaniami do cukierni
    Pozdrawiam
    Domin