PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stawka za artykuł do portalu internetowego - jaka?

  • 1. Data: 2004-09-03 21:17:25
    Temat: Stawka za artykuł do portalu internetowego - jaka?
    Od: seniorita <a...@B...pl>

    Witam,

    Chciałabym się dowiedzieć ile powinnam zażądać za napisanie artykułu na
    portal internetowy o tematyce żywieniowej. Wielkość artykułu ok. 4000
    znaków(ze spacjami) z wyliczeniami kaloryczności itp.
    Do tej pory pisałam tego typu artykuły z czystej przyjemności. Czas zacząć
    zarabiać i tu problem ponieważ pracodawca chce stawki wynagrodzenia
    określonej przez ze mnie -> nie chcę zaproponować za mało ... tym bardziej
    za dużo. Jeżeli ktoś z Was pracuje/pracował na zasadzie umowy o dzieło
    pisząc artykułu do portali/portalu internetowego to na pewno pomoże
    nowicjuszce nie popełnić 'stawkowej' gafy.
    Proszę o sugestie.

    Pozdrawiam,
    seniorita

  • 2. Data: 2004-09-03 22:36:02
    Od: "McKenzina" <m...@p...pl>

    Czemu nie wezmiesz od godz?
    Umowa niech bedzie o dzielo, ale mowisz: biore np. 5zl za godz, wiesz, ze
    bedziesz pisala 3godz, wiec ma zaplacic 15zl. Za molo? Wiec Twoja godz pracy
    warta jest 13zl, tak!? :-)

  • 3. Data: 2004-09-04 01:46:19
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    McKenzina <m...@p...pl> wrote:
    > Czemu nie wezmiesz od godz?
    > Umowa niech bedzie o dzielo, ale mowisz: biore np. 5zl za godz,
    > wiesz, ze bedziesz pisala 3godz, wiec ma zaplacic 15zl. Za molo? Wiec
    > Twoja godz pracy warta jest 13zl, tak!? :-)

    Bierze sie zazwyczaj nie od godziny tylko od ilosci znakow. Nikogo nie
    interersuje ile godzin ktos pisze - tylko efekt.
    Co do stawki - zalezy jak bogaty portal :)

    http://www.PRnews.pl

  • 4. Data: 2004-09-04 07:11:15
    Od: "dropzone" <d...@N...gazeta.pl>

    Użytkownik "McKenzina" <m...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Umowa niech bedzie o dzielo, ale mowisz: biore np. 5zl za godz, wiesz, ze
    > bedziesz pisala 3godz, wiec ma zaplacic 15zl. Za molo? Wiec Twoja godz

    "dzieki" za pisanie pod wypowiedzia ;-)

    Sposob rozliczenia o ktorym wspominasz IMHO jest niezbyt szczesliwy.
    Dlaczego? Zleceniodawca nie jest zainteresowany czy piszesz tekst jednym
    palcem przez 6 godzin czy wszystkimi przez 30min i nie uzaleznia
    wynagrodzenia od czasu jaki spedzisz nad klawiatura.
    Zreszta co jesli on uzna, ze nie potrzebowalas az tyle czasu ile podalas?

    Dla niego liczy sie objetosc, wiec najlepszym rozwiazaniem dla obu stron
    jest placenie od slowa badz znakow (ze spacjami lub bez - kwestia ustalen).

    Zreszta dlaczego dziennikarze dostaja za tzw. wierszowke a nie godzinowke?

    --
    dropzone

  • 5. Data: 2004-09-04 09:01:15
    Od: "alex " <a...@N...gazeta.pl>

    seniorita <a...@B...pl> napisał(a):

    > Jeżeli ktoś z Was pracuje/pracował na zasadzie umowy o dzieło
    > pisząc artykułu do portali/portalu internetowego to na pewno pomoże
    > nowicjuszce nie popełnić 'stawkowej' gafy.

    Kiedys, kiedys, jakies 3-4 lata temu pracowalem dla dosc duzego w tamtych
    czasach portalu AHOJ.pl. Aktualizujac jeden z dzialow dostawalem 100 zl od
    aktualizacji. A aktualizacja obejmowala 3-4 krotkie newsy, ktore w sumie
    dawaly w granicach 1 strony A4 w Wordzie.
    Ale wez pod uwage, ze:
    - bylo to dosc dawno
    - bylem wtedy studentem, wiec stawka tez byla studencka

    Na Twoim miejscu obliczylbym ile czasu srednio zajmuje mi napisanie artykulu,
    pomnozyl to przez standardowe 50 zl za godzine i podal pracodawcy...

    alex

  • 6. Data: 2004-09-04 09:06:37
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "alex " <a...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Ale wez pod uwage, ze:
    > - bylo to dosc dawno
    > - bylem wtedy studentem, wiec stawka tez byla studencka

    Ja bym też wziął pod uwage, że ahoj ze względu na m.in. szalone i
    rozdmuchane płace utonął w odmęcie niebytu, zanim ktoś go zdołał zauważyć.
    Taka stawka, o której Ty mówisz, jest wręcz niespotykana. Tyle to może
    dostac wybitny specjalista w swojej dziedzinie, taki, któremu płaca bardziej
    za nazwisko, niż za to, co pisze.

    > Na Twoim miejscu obliczylbym ile czasu srednio zajmuje mi napisanie
    > artykulu, pomnozyl to przez standardowe 50 zl za godzine i podal
    > pracodawcy...

    ... i w ten sposób dojdziemy do wniosku, że więcej powinno się płacić
    czlowiekowi piszacemu jednym palcem, niż umiejącemu pisac bezwzrokowo.
    A 50 pln za godzinę jak na taką prace to też kwota z kosmosu.

    Sigurd

  • 7. Data: 2004-09-04 11:30:33
    Od: "Asia Witek" <asiek@_USUNTO_bcx.pl>

> [...]
    > pisząc artykułu do portali/portalu internetowego to na pewno pomoże
    > nowicjuszce nie popełnić 'stawkowej' gafy.

    jak pisali przedpiscy, zalezy jak duzy i jak bogaty jest to portal. Ogolnie
    rozmowe zaczynalabym od 30- 35 zl za strone znormalizowanego maszynopisu.
    Jesli bylaby szansa na wiecej artykulow zeszlabym do 25-30 zeta.

    pozdr
    Asiek

  • 8. Data: 2004-09-04 13:38:09
    Od: seniorita <a...@B...pl>

    Ziemia zadrżała, gdy dropzone wyklepał(a):

> [...]
    > wynagrodzenia od czasu jaki spedzisz nad klawiatura.
    > Zreszta co jesli on uzna, ze nie potrzebowalas az tyle czasu ile podalas?

    Dokładnie dlatego zastanawiałam się ile kosztuje napisanie artykułu o
    konkretnej wielkości ... ok. 4000 znaków

    > Dla niego liczy sie objetosc, wiec najlepszym rozwiazaniem dla obu stron
    > jest placenie od slowa badz znakow (ze spacjami lub bez - kwestia ustalen).

    No właśnie tylko ile może dostać taki początkujący ?? :)

    seniorita

  • 9. Data: 2004-09-04 13:48:48
    Od: seniorita <a...@B...pl>

    Ziemia zadrżała, gdy Asia Witek wyklepał(a):

    Dzieki.

    seniorita

  • 10. Data: 2004-09-04 14:22:57
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    seniorita <a...@B...pl> zapodał(a):
    > Ziemia zadrżała, gdy dropzone wyklepał(a):

    > Dokładnie dlatego zastanawiałam się ile kosztuje napisanie artykułu o
    > konkretnej wielkości ... ok. 4000 znaków
    > No właśnie tylko ile może dostać taki początkujący ?? :)

    Poczytna gazeta mi chciała kiedyś zapłacić 60zł/stronę.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(@)irc(.)pl