PracaGrupypl.praca.dyskusje › zostałem rachmistrzem

  • 1. Data: 2002-04-24 18:21:00
    Temat: zostałem rachmistrzem
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    Właśnie wskoczyłem z listy rezerwowej, szkolenia mam mieć od piątku.
    Ile w końcu na tym można zarobić?
    Czy u was też zwiększyli ilość mieszkań do przerobienia?
    Najpierw było że 65, teraz mówią o 100.
    I co w tym jest takiego trudnego, że tyle ludzi zrezygnowało?

    Czy dla tych dodatkowych osób też będą te egzaminy? Bo chodzą ploty że nie.

    Marcin Lubojański
    ---
    ----==== www.tramping.slask.prv.pl ====----
    -- niusy turystyczne ze Śląska
    -- relacje z wypraw trampingowych
    -- tablica ogłoszeniowa 'szukam ludzi do wyprawy'
    ----==============================----

  • 2. Data: 2002-04-24 20:18:59
    Temat: Re: zostałem rachmistrzem
    Od: "Jacek Kr" <j...@h...com>

    Ja zrezygnowałem.W sumie poswiecisz ok.1,5 mieś. w tym 1 miesiąc po 12 godz.
    dziennie.Ile czasu zmitrężysz na obchodzie przedspisowym to twoje.Bez
    zapłaty.
    Nalatasz ,naprosisz,naskomlisz prosząc ludzi celem umówienia się.Jeśli praca
    ma być wykonana żetelnie ,to z kursu powinieneś znać trochę
    socjologii,psychologii,
    prawa budowlanego, trochę weterynarii , agrotechniki i jeszccze trochę
    takich
    śmoi-boi.Niektóre rzeczy spisywane są do sprawdzenia ze statystykami
    i kontrolerom musi sie zgadzać bo jeśli nie ,to nie zapłacą.Po wszystkim
    będziesz chodził z 1 tydzień lub więcej wzywany na poprawki bo ci nie
    zaliczą i nie zapłacą.
    Bilety autobusowe na drugi koniec miasta zapłacisz sam, Na teren wiejski to
    samo
    lub dupę w troki i" w dyrdy".Z zarobku odciągną podatek ,składkę ZUS i co
    tam się należy.Jeśli brałeś zasiłek dla bezrobotnych ,to ci go wstrzymają.
    Jak będziesz od 8.00-20,00 na spisie to o kromce od rana nie pociągniesz
    i kupisz jakąś PIZZE.Dziś na gościnę nie licz.Jeśli Ci zaliczą wszystkie
    ankiety
    to wg.szacunków różnych osób masz szansę na czysto zatyrać ok. 500 PLN.
    Rząd RP oczekując tytanicznej pracy "chce szkłem dupe wytrzeć".Do wiadomości
    młodych-tak się kiedyś określało oszukiwanie frajera tyrającego za psie
    grosze .
    Teraz rozumiesz dlaczego tak wielu zrezygnowało.Ja też.
    jk.

  • 3. Data: 2002-04-24 20:58:51
    Od: "Marcin Lubojański" <m...@p...pl>

    > Ja zrezygnowałem.W sumie poswiecisz ok.1,5 mieś. w tym 1 miesiąc po 12
    godz.
    > dziennie.Ile czasu zmitrężysz na obchodzie przedspisowym to twoje.Bez
    > zapłaty.

    No ale ile taką jedną ankietę się wypisuje? Chyba nie 2 godziny? Jak zrobię
    szybciej to moja sprawa jak długo będę pracował.

    > to wg.szacunków różnych osób masz szansę na czysto zatyrać ok. 500 PLN.
    Ale jak to dokładnie ma być rozliczne? Od ankiety? Od osoby na ankiecie?

    Pisali że 1000 zł brutto. Od tego 20 % podatku to wychodzi mi 800 a nie 500
    ? ZUSu nie płacę bo jestem studentem.

    --
    Marcin Lubojański
    ---

  • 4. Data: 2002-04-25 16:01:39
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "Marcin Lubojański" napisal:

    > No ale ile taką jedną ankietę się wypisuje? Chyba nie 2
    > godziny?

    Srednio to tak gora 30 minut. Poczatek bedzie dluzej, a potem jak sie juz
    wpadnie w rutyne to to bedzie kwestia kilku minut. Najdluzej zajmuje
    wypelnianie R1 i R2. Te wszystkie podzialy na grunty orne, odlogi, sady,
    stawy, pod zasiewami, pod truskawkami itp. troszke komplikuja sprawe.
    Trzeba uwazac aby powierzchnie sie zgadzaly i wogole. Ale tez az tak
    trudne to nie jest i jak rolnik wie co uprawia i ile ma ziemi to wypelnia
    sie stosunkowo szybko.

    > Jak zrobię szybciej to moja sprawa jak długo będę pracował.

    I slusznie. Niektorym tak jak Jackowi naprawde sie nie oplacalo. Ale masa
    bylo tez ludzi, ktorzy mysleli, ze wlasciwie baki beda zbijac i zbiora te
    1500 zloty. Mnie sie to cholernie kalkulowalo. I tak siedze teraz w domu,
    do zasilku nie mam prawa. A tak zdobede cenne doswiadczenie (te kontakty z
    ludzmi ladnie mozna wykorzystac w liscie motywacyjnym) i dostane za to
    pare groszy.

    > Ale jak to dokładnie ma być rozliczne? Od ankiety? Od osoby
    > na ankiecie?

    Nie pamietam dokladnie cennika. W kazdym badz razie wszystko jest placone
    osobno. Przykladowo wchodzisz do jakiegos bloku z 15 mieszkaniami w kazdym
    po 3 mieszkancow. Osobno dostajesz za jeden budynek, 15 mieszkan i te 45
    osob. Jesli jeszcze bedziesz mial szczescie i sie okaze, ze w tym budynku
    mieszkaja sami tacy, dla ktorych trzeba wypelnic M (badanie migracji),
    kazdy ma jakies zwierzeta gospodarskie albo dzialki rolnicze lub
    indywidualne gospodarstwa rolnicze to... Dzieki temu jednemu budynkowi
    mozesz bardzo dobrze zarobic ;)

    Z tego co mi tam po glowce sie kolacze to jest tak mniej wiecej (brutto):
    2 zeta od osoby
    8 zeta od mieszkania
    14 zeta (czy cos kolo tego) od R1 (zblizone cena bedzie chyba cena za R2)
    iles tam za D (jestes facetem wiec z ta mozliwoscia mozesz sie pozegnac)
    iles tam za M.

    Co do cen to jednak cosik zle zapisalem, bo dzisiaj na sali w UM
    slyszalem, ze to 2,80 za osobe. Ta cena pojawila sie tez na grupie. No ale
    tak orientacyjnie Ci podalem.

    > Pisali że 1000 zł brutto. Od tego 20 % podatku to wychodzi mi 800
    > a nie 500 ? ZUSu nie płacę bo jestem studentem.

    Jesli masz pecha i dostaniesz cienki rejon to mozesz nie zarobic tego 1000
    brutto. U mnie jednak niewiele bedzie takich przypadkow. Wiekszosc wezmie
    tak okolo tych 700 minimum. Niektorzy maja szanse nawet na 2000 brutto.

    http://www.stat.gov.pl/nsp/index.htm

    Gdybys byl ciekaw to tam jest troszke informacji

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2002-04-26 06:42:03
    Temat: Re: zostałem rachmistrzem [OFF Topic]
    Od: "Grzegorz" <G...@p...onet.pl>

    Z przeprowadzonych testów wynika że na mieszkanie gdzie są 4 osoby wypełnienie std.
    formularza za pierwszym razem zajmuje ok 2-3 godzin.
    Zależy od sprawności osoby wypełniającej.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

    P.S. Jeśli przyjdzie do mnie rachmistrz i będzie u mnie siedział 2 godziny to go
    najzwyczajniej wyp.....e z domu. ;-)
    Inna ciekawostaka rachmistrzowie mają również zapoznac się z bezdomnymi w swoim
    obwodzie i po zapoznaniu mają ich nakłonić do pomocy przy wypełneniniu dokumentu.
    Na moje oko to chłopaki się bardzo ucieszą z takiego spisu bo bez flaszki to z
    rachmistrzem nie będa chcieli rozmawiać ;-) mają przcież inne ciekawsze zajęcia ;-)