PracaGrupypl.praca.dyskusje › zdjecia do ofert o pracę

  • 11. Data: 2007-10-15 07:35:03
    Temat: Re: zdjecia do ofert o prace^
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona pisze:
    > Owszem, w tym to pomaga, choc to metoda dla calkowitych leni. Ale wyglad
    > moze znaczaco wplynac na ocene kwalifikacji i to nie zawsze w kierunku
    > zgodnym z prawda, czyli korzystnym dla rekrutera, ktory chce obiektywnie
    > wybrac kogos najlepszego. Ludzie maja mase nieswiadomych skojarzen i
    > wyobrazen laczacych wyglad z cechami charakteru i kwalifikacjami.
    To się dokładnie nazywa "ukryte teorie osobowości" i działa na każdym kroku:

    Kark - tępak.
    Blondynka - głupia.
    Okularnik - mądrala.
    Rude - wredne.
    Otyły - mądry.
    Wysoki - silny.

    Dziwne jest, że w większości przypadków działa negatywnie :)

    Pozdrawiam :)

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 12. Data: 2007-10-15 11:08:01
    Temat: Re: zdjecia do ofert o prac
    Od: "Catalyst" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości
    > Trochę się nie dziwię przedpiścy. Łatwiej nie zaprasza się na rozmowę
    > człowieka, który łamie pewną społeczną normę i wybitnie (in minus)
    > odstaje od pozostałych kandydatów niż takiego, który w normie się
    > mieści. Zdjęcie z kolczykiem w wardze to chyba daleko poza normą dobrego
    > CV, nie sądzisz?

    A co jest normą? Ja jestem łysy (obcięty na "0") to znaczy że jestem dresem
    i odstaję od "normalnego społeczeństwa" (włoski na jeżyka, żelik) hehe dobre

    CAT

  • 13. Data: 2007-10-15 11:21:36
    Od: "Boa" <R...@p...onet.pl>

    > Zdjęcie w cv przydaje sie przyszłemu pracodawcy nie po to, aby zatrudniać
    > "ładną/ładnego", ale po to, aby ich było łatwiej zapamiętać, skojarzyć
    > podczas przeglądania dokumentacji po rozmowie: "Gdzieś tu powinna być
    > cefałka tego czarnego co tak rozsądnie gadał. O jest!. Pani Kasiu! Proszę
    > się skontaktować z tym człowiekiem i zaprosić go na rozmowę jutro rano. W
    > papierach są namiary."

    Dokładnie! Ja mam to samo - gdy mam zdjęcie, to potem o wiele łatwiej
    przypominam sobie, który był który :-).
    Samo zdjęcie nie wpływa jednak w żaden sposób na to, czy gostka zaproszę czy
    nie.

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 14. Data: 2007-10-15 12:58:45
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Catalyst pisze:

    > A co jest normą?
    To, co napisałem - zdjęcie prezentujące przede wszystkim twarz (więc bez
    wyeksponowanych ozdób, kolczyków, dłoni, nóg czy pleców).

    > Ja jestem łysy (obcięty na "0") to znaczy że jestem
    > dresem i odstaję od "normalnego społeczeństwa" (włoski na jeżyka, żelik)
    > hehe dobre
    Nie wiem, czy jesteś dresem czy nie. Z tekstu wynika tylko, że czujesz,
    iż odstajesz od tego normalnego społeczeństwa, reprezentowanego przez
    ludzi z włoskami na jeżyka i żelikiem.

  • 15. Data: 2007-10-15 14:27:01
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 14 Oct 2007 20:27:13 +0200, Maciek Sobczyk napisał(a):

> [...]
    > odstaje od pozostałych kandydatów niż takiego, który w normie się
    > mieści. Zdjęcie z kolczykiem w wardze to chyba daleko poza normą dobrego

    Kolczyków też nie lubię, ale długie włosy noszę i jestem naprawdę szczerze
    zaskoczony, że może to ograniczać moje możliwości zdobycia pracy, której
    nota bene już niedługo będę szukać ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 16. Data: 2007-10-15 14:32:12
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Kolczyków też nie lubię, ale długie włosy noszę i jestem naprawdę szczerze
    > zaskoczony, że może to ograniczać moje możliwości zdobycia pracy, której

    Co wy w ogole przekręcacie moje słowa ...

    "Młodych łebków z długimi włosami" = długowłosych małolatów. Jak
    dorosnie to moge przyjąc i z długimi :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 17. Data: 2007-10-15 17:41:23
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Kapsel pisze:
    > Kolczyków też nie lubię, ale długie włosy noszę i jestem naprawdę szczerze
    > zaskoczony, że może to ograniczać moje możliwości zdobycia pracy, której
    > nota bene już niedługo będę szukać ;)
    Długie włosy jak i łysyna to, przynajmniej dla mnie, nic strasznego :)
    Mnie to nie zraża.

  • 18. Data: 2007-10-16 18:35:35
    Od: "fotografik online" <f...@g...com>

    Użytkownik "Boa" <R...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przypominam sobie, który był który :-).
    > Samo zdjęcie nie wpływa jednak w żaden sposób na to, czy gostka zaproszę

    No ale czy czesto i czy zauwazyliscie, że zdjęcie wpływa dodatkowo na wybór
    kandydata do pracy?
    A może na przykładzie? na tej stronce :
    www.zdjecia-do-dokumentow-online.prv.pl

    znajduje sie pierwsze na górze zdjęcie dziewczyny z MMS'a. Pierwsze jest
    orginalne/ niewazne że kiepskie/, a z prawej strony mocno przeretuszowane
    ale niewatpliwie celowo. Powiedzcie szczerze gdyby takie dwie kandydatki
    aplikowały o pracę, która byscie wybrali tylko na podstawie zdjęcia? czy to
    prawda że kobiety wybrały by te oryginalną, zaś panowie poprawioną?
    RP

  • 19. Data: 2007-10-16 18:49:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 16 Oct 2007 20:35:35 +0200, "fotografik online"
    <f...@g...com> wrote:

    >orginalne/ niewazne że kiepskie/, a z prawej strony mocno przeretuszowane
    >ale niewatpliwie celowo.
    Ta przeretuszowana ma wlosy jakby wyszla spod prysznica.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 20. Data: 2007-10-16 18:57:58
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    fotografik online pisze:
> [...]
    > aplikowały o pracę, która byscie wybrali tylko na podstawie zdjęcia? czy to
    > prawda że kobiety wybrały by te oryginalnš, za? panowie poprawionš?
    Nie wybrałbym żadnej. Czemu? Bo na obu zdjęciach kandydatka prezentuje
    sobą pełną żałość. Ta spuszczona głowa, ta grzywka opadająca na prawe
    oko. Ta przygarbiona pozycja.

    Retusz jest w stanie wyciągnąć walory estetyczne zdjęcia, które na
    pewnym poziomie jakości zdjęcia i "ślepoty estetycznej" oglądającego są
    niezauważalne (zresztą, po wydrukowaniu w czarno-białej drukarce
    laserowej różnica między dobrym a złym graficznie zdjęciem znika) ale
    nie załatwi tej kwestii, jaką jest emocjonalny przekaz, jaki komunikuje
    osoba na zdjęciu.

    Retusz zdjęcia jest zrobić za parę złotych (w cenie zdjęcia) każdy
    fotograf z ulicy. Większość prowadzi na ogół te same usługi: zdjęcia do
    dowodu/ paszportu i np. zdjęcia ślubne. Nie sądzisz, że retuszując co
    dzień zdjęcia ślubne, nie umie też retuszować (często metodą
    idiotenkamera, poprzez program automatycznie dokonujący retuszu) małego
    zdjęcia do CV?

    Jeśli chcesz prowadzić usługi - rób ludziom zdjęcia, by ich przekaz był
    pozytywny, jak zdjęcie małego chłopca. A już zdjęcie łysawego pana z
    człowieka z gitarą i pasją robi zupełnego przeciętniaka.

    A jeśli koniecznie chcesz retuszować - naucz się tego dobrze, bo - sorry
    - retusz zdjęć na stronie jest fatalny - sztuczny spłaszczający
    acid-background, białe tło (widziałeś kiedyś w naturze idealnie biały
    kolor??), obwódki lassa wycinającego sylwetkę ze starego zdjęcia, mało
    naturalne kolory.