PracaGrupypl.praca.dyskusje › zdjecia do ofert o pracę

  • 1. Data: 2007-10-14 15:53:57
    Temat: zdjecia do ofert o pracę
    Od: "fotografik online" <f...@g...com>

    witam
    Interesuje mnie temat zdjęc dołączanych do ofert o pracę. W jakim stopniu
    wpływaja one na decyzje pracodawcy o wyborze pracownika? Pytam bo
    pomyslałem aby wykonywac czy raczej retuszowac zdjecia usługowo z
    dostosowaniem wygladu osoby do oczekiwań pracodawcy, tylko trudno mi
    określić "wartość" takich zdjęć? Tzn wartość z punktu oddzialywania ich na
    decyzję pracodawców o zatrudnieniu tej czy innej osoby?
    pzdr RP
    --
    www.zdjecia-do-dokumentow-online.prv.pl

  • 2. Data: 2007-10-14 17:39:09
    Temat: Re: zdjecia do ofert o pracę
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > okre?lić "warto?ć" takich zdjęć? Tzn warto?ć z punktu oddzialywania ich na
    > decyzję pracodawców o zatrudnieniu tej czy innej osoby?

    Ja odrzucam młodych łebków z długimi włosami i wszystkie płcie, które
    mają kolczyk w nosie lub/i wardze.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kp.oz.pl

  • 3. Data: 2007-10-14 18:10:06
    Od: keczerad <k...@p...fm>

    KrzysiekPP pisze:

    > Ja odrzucam młodych łebków z długimi włosami i wszystkie płcie, które
    > mają kolczyk w nosie lub/i wardze.

    a mnie jak kto o to prosi to pisze czy aby ma PISowa orientacje
    seksualna LOL

    --

    keczerad

    http://www.e-mo.com.pl
    sklep w (X)HTML wraz z modulem do Subiekta GT

  • 4. Data: 2007-10-14 18:23:13
    Temat: Re: zdjecia do ofert o prac
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

    > Ja odrzucam młodych łebków z długimi włosami i wszystkie płcie, które
    > mają kolczyk w nosie lub/i wardze.

    coz ... staramy sie tolerowac i takich ograniczonych ludzi jak Ty :)))

  • 5. Data: 2007-10-14 18:24:07
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    fotografik online pisze:
    > witam
    > Interesuje mnie temat zdjęc dołączanych do ofert o pracę. W jakim stopniu
    > wpływaja one na decyzje pracodawcy o wyborze pracownika?
    Mi zdjęcie pomogło i "zaprosiło" na rozmowę. Pracę dostałem już nie
    dzięki zdjęciu.

> [...]
    > określić "wartość" takich zdjęć? Tzn wartość z punktu oddzialywania ich na
    > decyzję pracodawców o zatrudnieniu tej czy innej osoby?
    Wartość ta jest podprogowa i niemierzalna. Tak jak nie da się określić i
    wyrazić jakąś jednostką wartości koloru krawata polityka.

    Ale, jeśli znasz się na wywieraniu wpływu autoprezentacją, powinieneś
    robić wartościowe zdjęcia. Z jednym zastrzeżeniem - reakcja na określony
    bodźca jest kwestią indywidualną osoby na którą bodziec działa (na którą
    wywieramy wpływ).

    No i kolejne czynniki - dobrze napisane CV. Estetyczne CV. Konkrety w
    aplikacji. Bo chyba nie sądzisz, że dobre zdjęcie załatwi stanowisko
    prezesa grabarzowi?

    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie
    A.T.Tappman, kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 6. Data: 2007-10-14 18:27:13
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Bzyko pisze:

    > coz ... staramy sie tolerowac i takich ograniczonych ludzi jak Ty :)))
    Trochę się nie dziwię przedpiścy. Łatwiej nie zaprasza się na rozmowę
    człowieka, który łamie pewną społeczną normę i wybitnie (in minus)
    odstaje od pozostałych kandydatów niż takiego, który w normie się
    mieści. Zdjęcie z kolczykiem w wardze to chyba daleko poza normą dobrego
    CV, nie sądzisz?

  • 7. Data: 2007-10-14 18:30:07
    Temat: Re: zdjecia do ofert o prace^
    Od: Wojciech Malinowski <v...@w...pl>

    fotografik online wrote:
    > witam
    > Interesuje mnie temat zdje^c do^(3)?czanych do ofert o prace^. W jakim stopniu
    > wp^(3)ywaja one na decyzje pracodawcy o wyborze pracownika?

    Ja wolę dostawać CV bez zdjęcia. Jeśli już widzę zdjęcie to oczekuję, że
    będzie to chociaż skan typowego zdjęcia legitymacyjnego.

    Zdjęcie w CV nie wpłynęło jeszcze nigdy u mnie pozytywnie na ocenę
    kandydata, wpłynęło natomiast kilkakrotnie negatywnie (zwłaszcza źle
    wklejone, złej jakości, zbyt duże w stosunku do innych informacji, do
    góry nogami (!) etc). Z drugiej jednak strony nigdy nie podjąłem decyzji
    zatrudnić/nie zatrudnić bazując na zdjęciu.

    W swoim CV nigdy bym zdjęcia nie wkleił, chyba że kandydowałbym do roli
    aktora/modela itp ale wtedy nie użyłbym Twoich rozpikselowanych zdjęć ze
    smugami.

    > Pytam bo
    > pomysla^(3)em aby wykonywac czy raczej retuszowac zdjecia us^(3)ugowo z
    > dostosowaniem wygladu osoby do oczekiwan~ pracodawcy

    A jak już pracodawca zaprosi Twojego klienta na rozmowę kwalifikacyjną
    to mu też wygląd "dostosujesz"?

    ATSD to mam nadzieję, że pracodawców mających jakieś oczekiwania co do
    wyglądu pracowników jest już bardzo mało.

    Pozdrawiam,
    Wojciech Malinowski

  • 8. Data: 2007-10-14 19:22:14
    Od: "andrzej" <u...@o...eu>

    Użytkownik "Wojciech Malinowski" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ATSD to mam nadzieję, że pracodawców mających jakieś oczekiwania co do
    > wyglądu pracowników jest już bardzo mało.

    Zawsze ich było bardzo mało.
    Zdjęcie w cv przydaje sie przyszłemu pracodawcy nie po to, aby zatrudniać
    "ładną/ładnego", ale po to, aby ich było łatwiej zapamiętać, skojarzyć
    podczas przeglądania dokumentacji po rozmowie: "Gdzieś tu powinna być
    cefałka tego czarnego co tak rozsądnie gadał. O jest!. Pani Kasiu! Proszę
    się skontaktować z tym człowiekiem i zaprosić go na rozmowę jutro rano. W
    papierach są namiary."

    --
    andrzej

  • 9. Data: 2007-10-15 06:38:41
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl>

    KrzysiekPP pisze:

    > Ja odrzucam młodych łebków z długimi włosami i wszystkie płcie, które
    > mają kolczyk w nosie lub/i wardze.

    Kolczyki w widocznych miejscach mogę jeszcze zrozumieć. Ale co ci
    przeszkadzają długie włosy?
    Szczególnie u pracowników technicznych (nie wiem, czy takowych
    zatrudniasz).
    Pytanie jak najbardziej serio, przypuszczam że przeszkodą mogą być
    jakieś cechy osobowości, ale nie wiem jakie i dlatego pytam :-)

    chester

  • 10. Data: 2007-10-15 06:57:19
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    andrzej wrote:
> [...]
    > Zdjęcie w cv przydaje sie przyszłemu pracodawcy nie po to, aby zatrudniać
    > "ładną/ładnego", ale po to, aby ich było łatwiej zapamiętać, skojarzyć

    Owszem, w tym to pomaga, choc to metoda dla calkowitych leni. Ale wyglad
    moze znaczaco wplynac na ocene kwalifikacji i to nie zawsze w kierunku
    zgodnym z prawda, czyli korzystnym dla rekrutera, ktory chce obiektywnie
    wybrac kogos najlepszego. Ludzie maja mase nieswiadomych skojarzen i
    wyobrazen laczacych wyglad z cechami charakteru i kwalifikacjami.

    Mialam kiedys taka zabawna sytuacje, ze siedzialam w jednym
    pomieszczeniu z kobieta, ktora miala figure i wyglad modelki. Byla
    bardziej ode mnie kompetentna w sprawach finansowych, ale jesli ktos
    przychodzacy pierwszy raz chcial pogadac o kasie i innych sprawach
    merytorycznych, wchodzil, patrzyl sie na nas i podchodzil do mnie. Nie
    strasze wygladem, ale w porownaniu do niej bylam zdecydowanie mniej
    atrakcyjna, no i nosze okulary. Czynilo mnie to wiarygodna jako kogos,
    kto cos wie, poniewaz w spoleczenstwie jest dosc mocno zakorzenione
    przekonanie, ze wybitnie ladna kobieta nie musi (=nie bedzie miec
    motywacji) duzo sie uczyc, bo ma latwiejsze sposoby osiagania swoich
    materialnych celow.

    Te rozne skojarzenia wygladowe zbadano dosc doglebnie. Wybory na
    prezydenta USA od czasu pojawienia sie telewizji w zastanawiajacej
    wiekszosci przypadkow (chyba z tylko jednym wyjatkiem) wygrywal wyzszy
    kandydat. Wlosy krotkie albo ciasno upiete sprawiaja, ze czlowiek robi
    wrazenie zdyscyplinowanego, ludzie sa mniej sklonni przypisywac te ceche
    osobie w dlugich, rozpuszczonych wlosach, chocby byly nienagannie
    uczesane i zadbane. Sa o tym cale tomy, a ludzie walczacy o wysokie
    stawki, na przyklad kandydujacy w wyborach, zatrudniaja specjalistow,
    ktorzy im ksztaltuja wyglad tak, zeby przekazywal pozadany image,
    sugerowal cechy, ktore kandydat pragnie zaprezentowac. Ta sugestia
    potrafi byc bardzo skuteczna. Jesli ktos uwaza, ze jest w 100% na to
    odporny, to mu sie tylko wydaje, podobnie jak ludziom, ktorzy uwazaja,
    ze "reklama na nich nie dziala" (uwaza tak znakomita wiekszosc ludzi,
    ale jakos reklama np. telewizyjna powoduje udowodniony wzrost sprzedazy).

    Reasumujac, dostanie CV od razu ze zdjeciem potrafi zaburzyc ocene
    kwalifikacji decydujaca o zaproszeniu na rozmowe lub nie i poza
    poprawnoscia polityczna jest to drugi powod, dla ktorego CV ze zdjeciem
    nie stosuje sie w wiekszosci krajow wysoko rozwinietych, gdzie ludzie
    sie juz zorientowali, jak duze znaczenie ma obiektywnosc.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia
    http://blog.pasnik.pl