PracaGrupypl.praca.dyskusje › zasilek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2002-12-16 14:08:10
    Temat: zasilek dla bezrobotnych
    Od: "Rob" <c...@p...fm>

    Witam
    Pytanko: czy jesli sam zloze wypowiedzenie umowy o prace to nie przysluguje
    mi zasilek dla bezrobotnych?
    Slyszalem sugestie, ze lepiej by zaklad pracy wypowiedzial umowe a nie
    pracownik. Prosze o odpowiedz w tej sprawie, jest dla mnie istotna, jakoze
    jutro musze sam zlozyc lub pozwolic zakladowi pracy. Chodzi mi tylko o
    ewentualna mozliwosc skorzystania z prawa do zasilku.
    Pozdrawiam
    Rob

  • 2. Data: 2002-12-16 14:33:28
    Temat: Re: zasilek dla bezrobotnych
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 16 Dec 2002 15:08:10 +0100, "Rob"
    <c...@p...fm> zakodował:

    >Pytanko: czy jesli sam zloze wypowiedzenie umowy o prace to nie przysluguje
    >mi zasilek dla bezrobotnych?

    Przysługuje, ale dopiero po trzech miesiącach i na trzy miesiące. Gdy
    zwolni Cię pracodawca, to masz "od razu" i na 6 miesięcy. Do tego
    pracodawca (w przypadku umowy na czas nieokreślony) musi uzasadnić
    wypowiedzenie.
    Dlaczego jutro musisz wyjaśnić sprawę? Jutro nie jest ani ostatni
    dzień tygodnia, ani miesiąca. Więc jeżeli masz 2 tygodniowe
    wypowiedzenie, to nie ma znaczenia, czy wypowiedzenie złożysz dzisiaj,
    czy w piątek (i tak pracujesz do 4 stycznia), a jeżeli
    (trzy)miesięczne, to równie dobrze możesz złożyć 31 grudnia - i tak
    ostatni dzień pracy będzie ten sam.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-12-16 15:00:00
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    > Pięknego dnia Mon, 16 Dec 2002 15:08:10 +0100, "Rob"
    > <c...@p...fm> zakodował:

    > Przysługuje, ale dopiero po trzech miesiącach i na trzy miesiące. Gdy
    > zwolni Cię pracodawca, to masz "od razu" i na 6 miesięcy.

    Dokładniej to tak jest w przypadku porozumienia stron (po 3 miesiącach przez
    3 miesiące).
    Jeżeli Ty rozwiązujesz umowę o pracę to przysługuje Ci zasiłek po upływie 6
    miesięcy do konca okresu. Oznacza to że normalnie otrzymasz zasiłek po 6
    miesiącach za 7 dni (okres 6 miesięcy), chyba że mieszkasz w mieście gdzie
    jest duże bezrobocie i tam przysługuje zasiłek przez rok, to wtedy bedziesz
    go otrzymywał w drugiej połowie roku.

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-12-20 19:03:42
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    zasilek przysluguje na okres 6/12/18 miesiecy pomniejszony o okres
    nieprzyslugiwania
    prawa do zasilku (art27)

    WAZNE !!
    jak sie zarejestrujesz w okresie za ktory dostales odszkodowanie to zasilek
    ulega skroceniu o ww okres, ale jak juz przyjdziesz do posredniaka po
    okresie
    odszkodowania to juz zasilek jest wyplacany przez normalny okres

    Jean