PracaGrupypl.praca.dyskusje › znowu o ciąży

  • 1. Data: 2002-12-16 12:46:50
    Temat: znowu o ciąży
    Od: "luśka" <u...@w...pl>

    mam pytanko:
    jestem w ciązy i pracodawca zwalnia mnie z pracy bo nie mialam umowy o prace
    tylko umowe zlecenie czy jesli moja znajoma zatrudnilaby mnie w swojej
    firmie teraz tzn na 3 miesiace przed urodzeniem dziecka na umowie na czas
    okreslony - 3 miesiące , to ZUS wyplacilby mi 100 % zarobków w czasie 16
    tygodni macierzyńskiego? Jakie dodatkowe ewentualne koszty poniosłaby
    znajoma?
    z góry dziekuję za odpowiedzi a swoją drogą czy nie moge zaskarżyc
    pracodawcy który przyjmujac mnie do pracy umawia się ze mną ze pracuje 3
    miesiace na umowe zlecenie potem 3 na umowe o prace na czas okreslony a
    potem dostaję umowe na czas nieokreslony, natomiast dowiadując się ze jestem
    w ciązy nie podpisuje ze mną umowy na czas okreslony a jedynie kolejna umowe
    zlecenie? czy nie obowiązuje tu zadne prawo "umowy slownej". Dodam ze drugi
    pracownik zostal przyjety w taki wlasnie sposob i po 6 miesiacach otrzymal
    umowe o prace na czas nieokrelony. Ze mną mialo byc tak samo. tylko ta
    ciąża...
    jeszcze raz pozdrawiam
    luska

  • 2. Data: 2002-12-16 15:07:46
    Temat: Re: znowu o ciąży
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "luśka" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > okreslony - 3 miesiące , to ZUS wyplacilby mi 100 % zarobków w czasie 16
    > tygodni macierzyńskiego? Jakie dodatkowe ewentualne koszty poniosłaby

    Tak, ale pod warunkiem że w czasie jak pracowałaś na umowę zlecenie,
    pracodawca opłacał za Ciebie pełny ZUS.

> [...]
    > pracownik zostal przyjety w taki wlasnie sposob i po 6 miesiacach otrzymal
    > umowe o prace na czas nieokrelony. Ze mną mialo byc tak samo. tylko ta

    Zaskarżyć możesz jak masz świadków, tylko co to Ci da, od Pracodawcy możesz
    domagać się trzykrotnego wynagrodzenia i przywrócenia do pracy - a miał on
    prawo sie rozmyśleć i zmienić zdanie w trakcie Twojej pracy (bez związku z
    ciążą).

    Wiesiek