PracaGrupypl.praca.dyskusje › Porzucenie stanowiska pracy ???

  • 11. Data: 2006-09-07 17:03:56
    Temat: Re: zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Yeh <y...@a...net> wrote:
    > 3. ponieważ dokument ten jest zformułowany niezgodnie z jakimi
    > kolwiek zasadami

    .... to jest sam w sobie nieskuteczny, nie ma się od czego odwoływać.
    Złóż jednostronne rozwiązanie umowy i przypilnuj co zostanie napisane w
    świadectwie pracy

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 12. Data: 2006-09-07 17:54:15
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > 1. dokument ktory dostałem jest wypowiedzeniem bo mówi o wyrzuceniu z
    > pracy, jest tam załączona informacja gdzie mogę się odwoływać
    > no i się odwołam

    A jeśli nie ma tej informacji, to już samo to stanowi o nieskuteczności
    wypowiedzenia stosunku pracy takim dokumentem.

  • 13. Data: 2006-09-07 18:16:00
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Bronek Kozicki napaskudził na ekranie:

    > .... to jest sam w sobie nieskuteczny, nie ma się od czego odwoływać.
    > Złóż jednostronne rozwiązanie umowy i przypilnuj co zostanie napisane w
    > świadectwie pracy

    Tak czytam cała dyskusję o tym rozwiązaniu umowy i imo wypowiedzenie takie
    jest skutecznie.
    http://www.vat.pl/wypowiedzenie/index.php

    "Wypowiedzenie zawsze następuje na piśmie. Doręczenie pracownikowi
    wypowiedzenia za pomocą faksu pisma pracodawcy wypowiadającego umowę o
    pracę jest skuteczne i powoduje rozpoczęcie biegu okresu wypowiedzenia,
    jednak stanowi naruszenie przepisu prawa pracy odnośnie formy
    wypowiedzenia. Ustne oświadczenie woli pracodawcy o rozwiązaniu umowy o
    pracę przekazane pracownikowi przez bezpośredniego przełożonego jest
    również skuteczne, ale trudniej go dowieść w sądzie."
    "Wypowiedzenie umowy o pracę powoduje jej rozwiązanie także wtedy, gdy
    oświadczenie to złożył niewłaściwy organ osoby prawnej, zwłaszcza jeżeli
    pracodawca podejmuje później czynności potwierdzające ustanie stosunku
    pracy."

    Dlatego teraz pozostała droga sądowa. Imo masz spore szanse wygranej, tylko
    porządnie musisz się zastanowić czego chcesz i precyzyjnie to okreslić
    (lepiej wydać pieniądze na poradę specjalisty prawa pracy, niż potem
    żałować, nawet w pip powinni ci pomóc).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 14. Data: 2006-09-07 18:17:07
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Any User napaskudził na ekranie:

    > A jeśli nie ma tej informacji, to już samo to stanowi o nieskuteczności
    > wypowiedzenia stosunku pracy takim dokumentem.

    Nie, brak takiej informacji o odwołaniu się, nie stanowi o nieważności
    wypowiedzenia. Jedynie w takim przypadku pracownika nie obowiązuje okres
    7/14 dniowy -może nawet i po roku złożyć odwołanie.

  • 15. Data: 2006-09-07 18:29:21
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Jeszcze tylko kwestie czy
    mam obowiązek przyjąć drugie wypowiedzenie np w poniedziałek gdy
    pojawię się po zwolnieniu lek. skoro jedno juz dostałem??

    Czy mogę sam złożyć wymówienie jeśli jestem na zwolnieniu, np
    jutro czy muszę w poniedziałek?

    jeszcze nie dostarczyłem im zwolnienia lekarskiego mam zamiar uczynić
    to jutro,
    kierowniczka, wie że poszedłem do lekarza potwierdziłem to gdy dziś
    stemplowałem książeczke ubezp. i własnie wtedyy mi dała ten
    kwiotek.

    więc jeśli jeszcze nie miałem swolniena to mogła mi to dać
    a skoro jestem jednak na zwolnieniu to czy sam ten fakt nie unieważnia
    papierka?
    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 16. Data: 2006-09-07 20:08:57
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Nie, brak takiej informacji o odwołaniu się, nie stanowi o nieważności
    > wypowiedzenia. Jedynie w takim przypadku pracownika nie obowiązuje okres
    > 7/14 dniowy -może nawet i po roku złożyć odwołanie.

    A jednak. Jeśli brakuje informacji, GDZIE zwalniany pracownik może się
    odwołać, wypowiedzenie jest bezwzględnie nieważne.

  • 17. Data: 2006-09-07 20:12:24
    Od: "Any User" <a...@m...com>

    > Jeszcze tylko kwestie czy
    > mam obowiązek przyjąć drugie wypowiedzenie np w poniedziałek gdy
    > pojawię się po zwolnieniu lek. skoro jedno juz dostałem??

    Jeszcze jest taka kwestia, że jeśli dostałeś ten papier bez świadków i go
    nie podpisałeś (nie pamiętam, jak było, nie chce mi się już szukać), to
    możesz iść w zaparte i przynieść jak najszybciej swoje wypowiedzenie z datą
    wcześniejszą od wypowiedzenia ze strony pracodawcy. Nawet jeśli go nie
    przyjmą, to jest że tak powiem, remis. W takiej sytuacji czeka Cię rozprawa
    w sądzie pracy i w zasadzie pewna wygrana (w takiej sytuacji sądy idą na
    korzyść pracownika).

  • 18. Data: 2006-09-07 20:44:30
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Any User napaskudził na ekranie:

    > A jednak. Jeśli brakuje informacji, GDZIE zwalniany pracownik może się
    > odwołać, wypowiedzenie jest bezwzględnie nieważne.

    Jesteś pewny?
    http://www.solidarnosc-swietokrzyska.pl/tygArchiw/Nr 551/Pozew 551.htm

    "Zgodnie z brzmieniem art. 30 § 5 Kodeksu pracy w oświadczeniu pracodawcy o
    wypowiedzeniu pracownikowi umowy o pracę powinno znaleźć się pouczenie o
    możliwości złożenia odwołania do Sądu Pracy. Jeżeli w piśmie wypowiadającym
    umowę o pracę brak jest takiego zapisu, wówczas wypowiedzenie jest
    skuteczne, ale pracownik może odwołać się od niego w każdym czasie, a nie
    tylko w okresie 7 dni."

    A i jeszcze jeden link, co do skuteczności wypowiedzenia umowy gdy nie ma na
    niej podpisu:

    http://www.prawo.egospodarka.pl/9485,Wypowiedzenie-f
    aksem-lub-poczta-elektroniczna,1,34,3.html

    " Kodeks pracy zobowiązuje do zachowania formy pisemnej, ale bez żadnego
    rygoru dla skuteczności Natomiast k.c. wprowadza zasadę, że oświadczenie
    woli jest skuteczne, jeżeli jego adresat miał możliwość zapoznania się z
    jego treścią, która ujawnia wolę autora w sposób dostateczny i zrozumiały.
    W przypadku wysłania faksu lub listu e-mail treść pisma dotrze do adresata
    i będzie ono skuteczne. Natomiast brak formy pisemnej stanowi naruszenie
    art. 30 par. 3 k.p. "

  • 19. Data: 2006-09-08 07:18:29
    Temat: Re: Porzucenie stanowiska pracy ???
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Jeszcze coś
    Jeśli bede miał w koncu to co chcę czyli wymówinie czy ich czy
    moje,
    które mnie będzie satysfakcjonować - normalne, nie syscyplinarne z 2
    tyg wymówieniem
    Czy w okres wymówienia wliczają sięstandardowe 8 godzin i 5 dni w
    tyg?
    Czy jesli do tej pory miałem"przymusowe" nadggodziny w soboty, teraz
    równieżdzieńpracy jest przedłużony o godzine muszę ją
    siedzieć??
    to muszę w te soboty przychodzić??
    myślę że nie
    ale chciałbym, mieć pewnosć

    z 2 tyg okresy wypowqiedzenia mam 2 dni na poszukiwania pracy
    czy muszę o niego prosić i umawiać datę czy mogę ośiwadczyć że
    będąto ostatnie dwa dni z tego okresu?
    Pozdrawiam i baaardzo dziękuje za innformacje.

    najciekawsze jest dla mnie to że kierowniczka
    z lwicy teraz zamieniła sięw jagnię poszkodowaną
    jest sezon w pracy a zostawiam pracę ią i koleżanki
    i czy wiem na co je narażam....

    w sumie mógłbym wystąpić wcześniej o mobbing.
    bo takie sytiuacje minimum raz w miesiącu miały miejsce
    ale nigdy nie chciało się nikomu nic robić z tym

    Dziękuję i pozdrawiam
    Pioterk

  • 20. Data: 2006-09-08 07:46:31
    Od: robbi <r...@n...frompoznan.com>

    Yeh napisał(a):

    > w sumie mógłbym wystąpić wcześniej o mobbing.
    > bo takie sytiuacje minimum raz w miesiącu miały miejsce
    > ale nigdy nie chciało się nikomu nic robić z tym

    No to jesli masz czas - dzialaj :)

    --
    pzdr
    robbi