PracaGrupypl.praca.dyskusjePorzucenie stanowiska pracy ??? › Re: zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    From: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: zabezpiecz lewe wypowiedzenie
    Date: Thu, 07 Sep 2006 22:44:30 +0200

    Any User napaskudził na ekranie:

    > A jednak. Jeśli brakuje informacji, GDZIE zwalniany pracownik może się
    > odwołać, wypowiedzenie jest bezwzględnie nieważne.

    Jesteś pewny?
    http://www.solidarnosc-swietokrzyska.pl/tygArchiw/Nr 551/Pozew 551.htm

    "Zgodnie z brzmieniem art. 30 § 5 Kodeksu pracy w oświadczeniu pracodawcy o
    wypowiedzeniu pracownikowi umowy o pracę powinno znaleźć się pouczenie o
    możliwości złożenia odwołania do Sądu Pracy. Jeżeli w piśmie wypowiadającym
    umowę o pracę brak jest takiego zapisu, wówczas wypowiedzenie jest
    skuteczne, ale pracownik może odwołać się od niego w każdym czasie, a nie
    tylko w okresie 7 dni."

    A i jeszcze jeden link, co do skuteczności wypowiedzenia umowy gdy nie ma na
    niej podpisu:

    http://www.prawo.egospodarka.pl/9485,Wypowiedzenie-f
    aksem-lub-poczta-elektroniczna,1,34,3.html

    " Kodeks pracy zobowiązuje do zachowania formy pisemnej, ale bez żadnego
    rygoru dla skuteczności Natomiast k.c. wprowadza zasadę, że oświadczenie
    woli jest skuteczne, jeżeli jego adresat miał możliwość zapoznania się z
    jego treścią, która ujawnia wolę autora w sposób dostateczny i zrozumiały.
    W przypadku wysłania faksu lub listu e-mail treść pisma dotrze do adresata
    i będzie ono skuteczne. Natomiast brak formy pisemnej stanowi naruszenie
    art. 30 par. 3 k.p. "

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)