PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie czy porozumienie stron?

  • 1. Data: 2006-12-19 18:48:54
    Temat: wypowiedzenie czy porozumienie stron?
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    znajomy haerowiec ostatnio wypowiedzial sie, ze duzo lepiej wyglada w
    papierach jak ktos kto zmienia prace rozwiaze umowe za porozumieniem
    stron niz poprzez wypowiedzenie jej. nawet jesli to porozumienie mialoby
    powodowac, ze bedzie pracowal w starej firmie tyle, ile by mial
    wypowiedzenia (np miesiac). Wg hrowca wypowiedzenie umowy postrzegane
    jest potem tak, ze czlowiek nie potrafil sie dogadac z bylym pracodawca
    i podobnie moze byc z nim teraz.

    imho w papierach widac potem, ze gosc wypowiedzial umowe, zeby rozpoczac
    prace w innej firmie.
    co wy na to? jestem ciekaw waszych opinii w tym temacie.

    pozdr

  • 2. Data: 2006-12-19 20:49:15
    Temat: Re: wypowiedzenie czy porozumienie stron?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:em9c62$rrn$1@news.tkdami.net o`rety <o`rety@pl.pl>
    pisze:

    > znajomy haerowiec ostatnio wypowiedzial sie
    No to co, ze sie wypowiedzial? Nawet HR-owiec ma prawo sie wypowiedziec, to
    wolny kraj. ;))

    >, ze duzo lepiej wyglada w papierach jak ktos kto zmienia prace rozwiaze
    >umowe za porozumieniem stron niz poprzez wypowiedzenie jej.
    Widzialem sporo swiadectw pracy i zapewniam Cie, ze HR-owiec gadal bzdury.
    Jedno i drugie wyglada w papierach dokladnie tak samo - jest to po prostu
    jeden z punktów punktów tego dokumentu zawierajacy informacje o trybie
    rozwiazania stosunku pracy.

    > Wg hrowca wypowiedzenie umowy postrzegane jest potem tak, ze czlowiek nie
    > potrafil sie dogadac z bylym pracodawca i podobnie moze byc z nim teraz.
    Moze i jest tak postrzegane, ale jedynie przez glupców.
    A kto by chcial u glupca pracowac?
    Jest to wiec nawet rodzaj antyglupcobezpiecznika. ;))

    > imho w papierach widac potem, ze gosc wypowiedzial umowe, zeby rozpoczac
    > prace w innej firmie.
    Bzdura. Widac, ze wypowiedzial umowe, nie widac po co.
    A cudzymi domyslami nie ma sie chyba sensu przejmowac, nie?

    Jotte

  • 3. Data: 2006-12-19 22:48:35
    Od: "Nelson Mandela" <n...@m...org>

    Uzytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisal w wiadomosci
> [...]
    > Bzdura. Widac, ze wypowiedzial umowe, nie widac po co.
    > A cudzymi domyslami nie ma sie chyba sensu przejmowac, nie?

    Jak najbardziej zgadzam sie tu z Jotte.
    Pozdr

  • 4. Data: 2006-12-20 08:44:48
    Od: "jagg" <j...@k...pl>

    o`rety wrote:

    > imho w papierach widac potem, ze gosc wypowiedzial umowe,
    > zeby rozpoczac prace w innej firmie.
    > co wy na to? jestem ciekaw waszych opinii w tym temacie.

    Moim zdaniem duzo wazniejsza jest przemyslana odpowiedz na pytanie dlaczego
    sie zwolnilismy, niz tryb rozwiazania umowy.

    --
    pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2006-12-20 10:33:14
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Tue, 19 Dec 2006 19:48:54 +0100, o`rety <o`rety@pl.pl>
    w <em9c62$rrn$1@news.tkdami.net> napisał:

> [...]
    > wypowiedzenia (np miesiac). Wg hrowca wypowiedzenie umowy postrzegane
    > jest potem tak, ze czlowiek nie potrafil sie dogadac z bylym pracodawca

    Tak i nie.
    W sporej części przypadków pracodawca chcąc się pozbyć pracownika gdy na
    niego nic nie ma, to woła pracownika i mówi mu 'porozumienie stron albo
    52 - dyscyplinarka' i spękany pracownik podpisuje porozumienie, bo mu
    się wydaje tak jak napisałeś.
    Numer jest taki, że jezeli powie '52' i dostanie, to może spokojnie
    pójść do sądu pracy i wygrać przywrócenie albo odpowiednie odszkodowanie
    i zamiana na porozumienie stron.
    Dając porozumienie pracodawca oszczędza na ewentualnej
    odprawie/odszkodowaniu, a pracownik sięfrajeruje.

    > imho w papierach widac potem, ze gosc wypowiedzial umowe, zeby rozpoczac
    > prace w innej firmie.
    > co wy na to? jestem ciekaw waszych opinii w tym temacie.

    No manie 52 w papierach fajne nie jest.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2006-12-20 19:25:52
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik jagg napisał:

    > Moim zdaniem duzo wazniejsza jest przemyslana odpowiedz na pytanie dlaczego
    > sie zwolnilismy, niz tryb rozwiazania umowy.

    tez sie z tym zgadzam. bylem tylko ciekaw waszych opinii w tym temacie.

    dzieki, pozdrawiam