PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dodatek za nadgodziny ? Proszę o informację.

  • 1. Data: 2006-12-18 21:25:28
    Temat: Dodatek za nadgodziny ? Proszę o informację.
    Od: "Randy5" <r...@w...pl>

    Witam serdecznie!
    Mam problem z obliczeniem stawki za przepracowane godziny nadliczbowe.
    Mianowicie w umowie o pracę był zapis: "Wynagrodzenie zgodnie z
    cennikiem akordowym (akord zespołowy)... Za czas pobytu w kraju oraz
    do rozliczenia akordu zespołowego strony ustalają stawkę godzinową
    w wysokości 8,-zł/godz." Czy powyższe określenie oznacza, że jest
    to moja stawka zaszeregowania? Ewentualny dodatek liczę więc od 8
    zł? Jaki wpływ ma tutaj cała reszta wynagrodzenia, czyli kwota
    uzyskana z akordu, premii itp? Moja stawka wynosiła ok. 40zł/godz. (
    wynikająca z iloczynu wypłaty i ilości przepracowanych godzin). Czy
    wobec tego należny mi dodatek wynosi tylko 4zł? (8zł*50%). Wydaje
    mi się to nielogiczne. Czy resztę wynagrodzenia mogę potraktować
    jako zmienny czynnik wynagrodzenia i obliczyć stawkę podobnie jak to
    się robi podczas liczenia stawki za urlop? Czy należy mi się sam
    dodatek ( 50 lub 100%) czy też mam prawo ubiegać się również o
    normalną stawkę (zważywszy na to, że za akord już dostałem
    wynagrodzenie) ? Czy mogę ubiegać się o jakieś odszkodowanie z
    tytułu, że przepracowałem w roku ok. 300 nadgodzin? ( kodeks pracy
    mówi o max 150..).
    Dziękuję z góry za wszelkie informacje, ewentualnie namiary na
    kogoś, kto jest mi w stanie pomóc.
    Pozdrawiam
    R.F.