PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło a status bezrobotnego

  • 1. Data: 2006-12-19 15:55:40
    Temat: umowa o dzieło a status bezrobotnego
    Od: "Gaizka Mendieta" <m...@b...pl>

    Witam!
    Do jakiej kwoty miesięcznie można uzyskiwać przychód z umowy o dzieło nie
    tracąc statusu osoby bezrobotnej? Słyszałem, że dochód nie może przekraczać
    połowy minimalnego wynagrodzenia umowy o pracę ( czyli połowa z 899zł.)
    Czy to prawda?

  • 2. Data: 2006-12-19 17:15:16
    Temat: Re: umowa o dzieło a status bezrobotnego
    Od: "blondi" <m...@g...com>

    Gaizka Mendieta napisał(a):
> [...]
    > połowy minimalnego wynagrodzenia umowy o pracę ( czyli połowa z 899zł.)

    Z tego co pamietam, to jakakolwiek umowa obliguje bezrobotnego do
    wyrejestrowania...

    Blondi

  • 3. Data: 2006-12-19 18:22:12
    Od: "Mendieta" <m...@b...pl>

    > Z tego co pamietam, to jakakolwiek umowa obliguje bezrobotnego do
    > wyrejestrowania...
    >
    > Blondi

    Czyli nawet mając przychód 100-200zł nie mogę korzystać z bezpłatnej służby
    zdrowia, tylko sam się muszę ubezpieczyć? To wydaje mi się trochę dziwne.
    Ech... trzeba będzie chyba z tego kraju wyjechać.

  • 4. Data: 2006-12-19 18:29:51
    Od: Michał <B...@p...onet.pl>

> [...]
    > zdrowia, tylko sam się muszę ubezpieczyć? To wydaje mi się trochę dziwne.
    > Ech... trzeba będzie chyba z tego kraju wyjechać.

    No właśnie, przecież podpisujesz sie z tyłu przy rejestracji "nie uzyskałem:
    żadnego dochodu:, nawet jakbyś miał dochód w postaci odsetek z konta czy
    wynajmu to radżę nie wpisywać ...Taki kraj, paranoja że bardziej opłaca się
    być bezrobotnym niż np. samemu zapracować na te 400 zł.

  • 5. Data: 2006-12-19 20:18:52
    Od: "Mendieta" <m...@b...pl>

> [...]
    > wynajmu to radżę nie wpisywać ...Taki kraj, paranoja że bardziej opłaca się
    > być bezrobotnym niż np. samemu zapracować na te 400 zł.

    Znalazłem listę punktów dotyczących statusu bezrobotnego.

    Status bezrobotnego ma osoba, która:

    2. Nie wykonuje innej pracy zarobkowej tzn. nie wykonuje pracy na podstawie
    umowy agencyjnej, umowy zlecenia, umowy o dzieło albo w okresie członkostwa w
    rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług
    rolniczych).

    16. Nie uzyskuje miesięcznie przychodu w wysokości przekraczającej połowy
    minimalnego wynagrodzenia za pracę, z wyłączeniem przychodów uzyskanych z
    tytułu odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych zgromadzonych na
    rachunkach bankowych.

    Jak to więc jest w moim przypadku - zarabiając umową o dzieło 130zł, jestem
    bezrobotny, czy nie?
    Rozumuję w ten sposób, że punkt 2 mówi, iż nie przysługuje mi status
    bezrobotnego, ale 16 temu zaprzecza ;)
    Być może też moje rozumowanie jest błędne ;)

  • 6. Data: 2006-12-19 20:23:52
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Mendieta" <m...@b...pl> napisał w
    wiadomości
    > Rozumuję w ten sposób, że punkt 2 mówi, iż nie przysługuje mi status
    > bezrobotnego, ale 16 temu zaprzecza ;)
    > Być może też moje rozumowanie jest błędne ;)

    Imo nie jesteś. A ten przychód to np. może być z najmu...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 7. Data: 2006-12-20 08:34:00
    Od: Immona <c...@n...gmailu>

    Michał wrote:

> [...]
    > wynajmu to radżę nie wpisywać ...Taki kraj, paranoja że bardziej opłaca się
    > być bezrobotnym niż np. samemu zapracować na te 400 zł.

    Zatajajac dochod przy takiej okazji narazasz sie na problemy z prawem.

    Zreszta, jesli chodzi o np. wynajem, to w sumie popieram. W Niemczech po
    reformach Hartza jest tak, ze UP bada Twoja sytuacje majatkowa i jesli
    masz nieruchomosci czy inne rzeczy znaczacej wartosci, to najpierw masz
    je sprzedac, a dopiero jak przejesz te kase, przysluguje ci zasilek
    (choc przed tym jest jakis okres zasilku przyznawanego bez wzgledu na
    sytuacje majatkowa, za samo bezrobocie). A Niemcy to kraj bogatszy od
    Polski. Uwazam, ze zasilki dla bezrobotnych nie powinny byc przyznawane
    tym, ktorzy maja sie z czego utrzymac, nawet jesli nie jest to dochod,
    tylko aktywa, bez ktorych mozna zyc i ktore mozna uplynnic.

    Oczywiscie karanie/uniemozliwianie dorabiania sobie sum rzedu 200-300 zl
    do zasilku jest bez sensu i hamuje te najdrobniejsza przedsiebiorczosc,
    uczac, ze lepiej nic nie robic, bo inaczej tracisz ubezpieczenie zdrowotne.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533

  • 8. Data: 2006-12-20 16:39:54
    Od: "Boa" <u...@p...onet.pl>

> [...]
    > członkostwa w
    > rolniczej spółdzielni produkcyjnej lub spółdzielni kółek rolniczych (usług

    No z tego jednoznacznie wynika, że wykonując dzieło na podstawie umowy nie
    możesz być bezrobotnym.

    Boa.