PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypłacenie pracownikowi pieniędzy za delegacje

  • 1. Data: 2003-10-15 21:24:50
    Temat: wypłacenie pracownikowi pieniędzy za delegacje
    Od: "Najmita" <g...@W...onet.pl>

    Mam pytanie: jaki jest termin rozliczenia przez pracodawcę delegacji
    pracownika? Pytam, gdyż nie zostały jeszcze rozliczone moje delegace za
    sierpień i prawie cały wrzesień. Czy nie powinienem otrzymać pieniędzy
    maksymalnie do 10go bm?
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-10-16 06:52:58
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Najmita" <g...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracownika? Pytam, gdyż nie zostały jeszcze rozliczone moje delegace za
    > sierpień i prawie cały wrzesień. Czy nie powinienem otrzymać pieniędzy

    NIe wiem co na ten temat mówią przepisy, ale tam gdzie pracuję, a także w
    wielu znanych mi firmach przyjęte jest wypłacanie delegacji w miarę
    wpływania pieniędzy od inwestora. To jest szczegolnie uciążliwe na poczatku
    dużych projektów, bo bywa że pierwsza transza wpływa kilka miesięcy po
    rozpoczęciu prac - w zeszłym roku część delegacji z marca - maja rozliczon
    mi dopiero w połowie listopada.
    Natomiast delegacje z projektów już rozruszanych rozliczają u nas
    praktycznie w dniu przedstawienia..
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 3. Data: 2003-10-16 12:21:56
    Od: "Najmita" <g...@W...onet.pl>

> [...]
    > mi dopiero w połowie listopada.
    > Natomiast delegacje z projektów już rozruszanych rozliczają u nas

    Dziękuję. Dodam, że sytacja wygląda tak, że pracodawca 'represjonuje' mnie
    zwlekając z wypłaceniem należnej mi za delegacje kwoty (diety i koszty
    przejazdu) podczas gdy inni pracownicy będący na tych samych delegacjach
    otrzymali przelewy w poprzednim tygodniu... Co można zrobić w takim przypadku
    gdy pracodawca wybrał 'dłuższą drogę' ?
    Pozdrawiam
    Jeszcze Najmita :)

  • 4. Data: 2003-10-16 16:14:07
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Pawel A." <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dużych projektów, bo bywa że pierwsza transza wpływa kilka miesięcy po
    > rozpoczęciu prac - w zeszłym roku część delegacji z marca - maja

    Z tego, co mi wiadomo, jeżeli pracodawca wysyła Cię na delegację, to
    powinieneś dostać zaliczkę (z góry). Pracodawca nie może wymagać od Ciebie
    "zakładania" z kieszeni pracownika za koszty związane z wyjazdem służbowym.
    Zresztą tak to właśnie funkcjonowało w mojej (do niedawna) firmie. W obecnej
    pracy są problemy z odzyskaniem kasy za zaliczkę... może dlatego, że pracuję
    w oddziale, z dala od centrali firmy i całej księgowości...

    mangha

  • 5. Data: 2003-10-16 18:34:24
    Temat: 14 dni
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    Stosownie do postanowień przepisów rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
    Społecznej, rozliczenie kosztów delegacji powinno być dokonane w walucie
    otrzymanej zaliczki, albo w walucie wymienialnej (w terminie 14 dni od daty
    zakończenia podróży służbowej).
    W przypadku, gdy po powrocie z zagranicy pracownikowi - po rozliczeniu
    delegacji - pozostanie jakaś kwota do zwrotu, kwota ta jest własnością
    firmy, co oznacza, że powinna być bądź to z powrotem wpłacona na rachunek
    walutowy tej firmy, bądź odprzedana bankowi.

  • 6. Data: 2003-10-16 19:01:01
    Temat: Re: 14 dni - uzupelnienie
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    14 dni to jest do delegacji zagranicznych. Nie wiem jak jest w delegacjach
    krajowych, jesli jest inaczej. Calkiem mozliwe ze jest to uregulowane w
    regulaminie pracy w twojej firmie
    Szczegółowe kwestie związane z ustalaniem i rozliczaniem zagranicznych
    delegacji służbowych regulują,

  • 7. Data: 2003-10-17 09:12:57
    Od: "tuMEk" <t...@i...com>

    w mojej firmie jest nakaz rozliczania delegacji w ciagu 3 dni roboczych. Jak
    ktos chce to moze pobrac zaliczke.Sa rozliczne na biezaco w formie
    gotowkowej

    --
    tuMek