PracaGrupypl.praca.dyskusje › Staż absolwencki / można samemu znaleść firmę ?

  • 1. Data: 2003-10-15 20:02:48
    Temat: Staż absolwencki / można samemu znaleść firmę ?
    Od: Szarka <S...@w...pl>

    Sporo czytałam na temat stażu absolwenckiego , jednak mam pewne wątpliwości.
    Jesli sama znalazłam firmę która chce mnie przyjąć na staż , jaka
    powinna być potem procedura postępowania jeśli chodzi o moj regionalny
    urząd pracy.
    Słyszałam że firma musi najpierw zgłosić chęć przyjęcia absolwenta i
    dopiero wtedy urząd wybiera .. absolwenta który czekał dłużej.
    Czy to jest prawda ?

    Będe wdzięczna za każdą informacje na ten temat .
    Pozdrawiam
    Szarka

  • 2. Data: 2003-10-16 09:27:29
    Temat: Re: Staż absolwencki / można samemu znaleść firmę ?
    Od: "Dominik" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Szarka" <S...@w...pl> napisał w wiadomości
    [cut]

    Witam,
    U mnie w UP to jest tak, ze panie oswiadczyly, iz stazy w tym roku juz nie bedzie,
    takze jak przyjde z firma, ktora bedzie chciala mnie zatrudnic w takiej formie to
    szanse sa zerowe :) To taki opytmistyczny akcent :)
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 3. Data: 2003-10-16 10:59:03
    Od: "free" <n...@S...pl>

    Nie, to nie jest prawda. To znaczy zgadza się, że inicjatywa należy do
    pracodawcy, który powinien zgłosić chęć przyjęcia stażysty. Ale jeśli jesteś
    zarajestrowana jako bezrobotna, to doradca zawodowy w PUP musi skierować
    Ciebie do tej firmy, jeśli spełniasz kryteria podane przez pracodawcę.
    Kieruje wszystkich spełniających kryteria, bez względu na to, od kiedy są
    bezrobotni. A najlepiej gdy pracodawca uczciwie powie w PUP, że ma już
    chętnego na staż, bez kombinacji.

  • 4. Data: 2003-10-16 18:37:43
    Od: Szarka <S...@w...pl>

    Użytkownik free napisał:
> [...]
    > Kieruje wszystkich spełniających kryteria, bez względu na to, od kiedy są
    > bezrobotni. A najlepiej gdy pracodawca uczciwie powie w PUP, że ma już

    Dzieki za odpowiedź. :)

    hmm. chodzi o to ze ja juz w tej firmie pracuje .. na czarno ,a jako że
    nie mam na razie za dużych perspektyw na podpisanie umowy o prace ,
    chciałam to chociaż w pewnej formie zalegalizować .
    Po za tym mieszkam w innym mieście niż jest firma, czy wtedy pracodawca
    musi zgłosić się do mojego urzędu pracy ?
    Pozdrawiam szara

  • 5. Data: 2003-10-16 18:39:27
    Od: Szarka <S...@w...pl>

    Użytkownik Dominik napisał:

> [...]
    takze jak przyjde z firma, ktora bedzie chciala mnie zatrudnic w takiej formie to
    szanse sa zerowe :) To taki opytmistyczny akcent :)

    No tak u mnie chyba też.. ale podobno nowy rok.. i nowe pieniążki.

    Eh a optymizmu to u mnie tyle żę ... szara macha ręką.

    pozdrówka