PracaGrupypl.praca.dyskusje › własna działalność gospodarcza

  • 1. Data: 2003-04-06 17:44:49
    Temat: własna działalność gospodarcza
    Od: p...@b...com.pl (Madzik)

    Witam !
    Aby zacząć pracować w firmie muszę mieć założoną własną działalność
    gospodarcza. Gdzie się udać i jak to zrobić? I
    Za wszelką pomoc z góry dziekuję
    Pozdrawiam
    madzik

  • 2. Data: 2003-04-06 17:53:09
    Temat: Re: własna działalność gospodarcza
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Madzik wrote:
> [...]
    > Aby zacząć pracować w firmie muszę mieć założoną własną działalność
    > gospodarcza. Gdzie się udać i jak to zrobić? I

    Do ksiegarni i kupic sobie ksiazke ABC Small business'u autorstwa W.
    Markowskiego

  • 3. Data: 2003-04-06 18:04:12
    Temat: Odp: własna działalność gospodarcza
    Od: "remi" <r...@o...pl>

    >witam,
    zajrzyj:
    http://firma.onet.pl/poradnik.html
    http://twoja-firma.pl/
    p.
    ..

  • 4. Data: 2003-04-06 18:04:51
    Od: "GreG" <g...@N...wp.pl>

> [...]
    > Aby zacząć pracować w firmie muszę mieć założoną własną działalność
    > gospodarcza. Gdzie się udać i jak to zrobić? I

    Ooooj, bylo o tym wielokrotnie.
    W skrocie:
    1) Urzad Miejski - wpis do ewidencji. Koszt:100zl
    2) GUS - wniosek o regon. Koszt: 0zl
    3) Bank - konto firmowe. Koszt - zalezy
    4) Pieczatka (gdy masz NIP) - koszt ok.30-40zl
    5) Urzad Skarbowy - gdy z rejestracja VAT koszt 152zl
    6) ZUS

    Nie zazdrosze absolutnie. Nie ma nic gorszego jak normalnie
    pracowac w firmie majac na barkach wlasna DG, rozliczenia
    i prace domowe przed 10,20 i 25 kazdego miesiaca. Brrrrrrr...

    Pozdro
    GreG

  • 5. Data: 2003-04-06 18:58:45
    Od: "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl>

    "GreG" <g...@N...wp.pl> wrote in message

    > Nie zazdrosze absolutnie. Nie ma nic gorszego jak normalnie
    > pracowac w firmie majac na barkach wlasna DG,

    Podejrzewam, że nie pracować jest jednak gorzej.

    Tomek Z.

  • 6. Data: 2003-04-06 19:57:04
    Od: "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl>

> [...]
    > 3) Bank - konto firmowe. Koszt - zalezy
    > 4) Pieczatka (gdy masz NIP) - koszt ok.30-40zl
    > 5) Urzad Skarbowy - gdy z rejestracja VAT koszt 152zl

    To jeszcze da sie przyzyc, najgorsze to 600zl na miesiac haraczu na ZUS.

    Pawel Chalczynski - c...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2003-04-06 20:01:23
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Tomek Zielinski" <t...@f...org.pl> napisał w wiadomości

    > Podejrzewam, że nie pracować jest jednak gorzej.

    Niestety jest to prawda, ja pisalem z innego punktu odniesienia.
    Nasza bezrobotna rzeczywistosc nie pozwala nam juz denerwowac sie
    na fakt, ze wsrod tych co jeszcze pracuja coraz mniej jest umow o prace,
    a coraz wiecej uciazliwych jednoosobowych DG.

    Pozdro
    GreG

  • 8. Data: 2003-04-06 20:02:46
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Paweł Chałczyński" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > To jeszcze da sie przyzyc, najgorsze to 600zl na miesiac haraczu na ZUS.

    Czesc idzie w koszty, czesc odpisujesz od podatku. Najpierw jednak trzeba
    miec ten PRZYCHOD !!!

    GreG

  • 9. Data: 2003-04-06 20:33:41
    Od: p...@b...com.pl (Madzik)

    Dziękuję wszystkim za pomoc....poradzcie proszę tak szczerze czy jest sens
    się w to angażować??? Szczególnie wtedy gdy mój dochód bedzie zależał od
    zdobytego przezemnie klienta....
    pozdrawiam
    madzik

  • 10. Data: 2003-04-06 22:42:40
    Od: "GreG" <g...@n...wp.pl>

    Użytkownik "Madzik" <p...@b...com.pl> napisał w wiadomości
    ..
    > Dziękuję wszystkim za pomoc....poradzcie proszę tak szczerze czy jest sens
    > się w to angażować??? Szczególnie wtedy gdy mój dochód bedzie zależał od
    > zdobytego przezemnie klienta....

    Zalezy na jakich warunkach bedziesz "wspolpracowac". Mozesz wynegocjowac,
    minimalna kwote na fakturze za miesiac pracy. Najwazniejsze jest, bys -
    - przynajmniej zanim sie rozkrecisz - nie musiala dokladac do interesu.

    Policz sobie ilu klientow musialabys zdobyc by wyjsc na zero i porownaj
    ze swoimi mozliwosciami/umiejetnosciami. Pamietaj, ze panstwo jest
    bezwzgledne i nie mozesz zalegac ze skladkami. Wazne jest, by twoj
    konrahent(pracodawca) byl rowniez wyplacalny wobec ciebie terminowo.

    Powodzenia
    GreG