PracaGrupypl.praca.dyskusje › urlop w wakacje

  • 1. Data: 2003-08-12 09:06:07
    Temat: urlop w wakacje
    Od: "Nika" <n...@W...pl>

    Mam problem. Mój szef nie chce mi udzielać urlopu w miesiącach wakacyjnych ze
    względu na duży natłok zajęć w firmie. Mam dwoje dzieci w podstawówce z
    którymi tylko wtedy mogę wyjechać... Podobno jest jakiś przepis mówiący o tym,
    że pracodawca MUSI dać urlop w wakacje osobie, która ma dzieci w wieku
    szkolnym. Niestety nigdzie nie mogę go znaleźć. Pomóżcie !!
    Nika

  • 2. Data: 2003-08-12 09:38:23
    Temat: Re: urlop w wakacje
    Od: "magia/maggie" <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

    Użytkownik "Nika" <n...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że pracodawca MUSI dać urlop w wakacje osobie, która ma dzieci w wieku
    > szkolnym. Niestety nigdzie nie mogę go znaleźć. Pomóżcie !!

    Obawiam sie ze nie ma takiego przepisu.
    Kiedys byly takie zalecenia ministrstwa ze pracodawca powinien udzielac, ale
    to bylo dawno i wiazala sie raczej z dobra wola pracodawcy.

    m.

  • 3. Data: 2003-08-12 10:01:56
    Od: web <w...@p...fm>

    In article <7...@n...onet.pl>,
    n...@W...pl says...

> [...]
    > że pracodawca MUSI dać urlop w wakacje osobie, która ma dzieci w wieku
    > szkolnym. Niestety nigdzie nie mogę go znaleźć. Pomóżcie !!

    A moze po prostu najlepiej spokojnie pogadac z szefem? I wyjasnic mu
    swoja sytuacje? A moze pogadac na temat krotszego urlopu podczas
    wakacji? Strzelanie przepisami i szamotanie sie z pracodawca jest raczej
    pozbawione sensu.

  • 4. Data: 2003-08-12 13:54:02
    Od: "Nika" <n...@W...pl>

    ""Strzelanie przepisami i szamotanie sie z pracodawca jest raczej
    pozbawione sensu.""

    Ja nie chcę "strzelać"... Chcę mieć w reku atut jeśli KOLEJNA rozmowa nie
    przyniesie efektu .

  • 5. Data: 2003-08-12 13:57:12
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

> [...]
    > swoja sytuacje? A moze pogadac na temat krotszego urlopu podczas
    > wakacji? Strzelanie przepisami i szamotanie sie z pracodawca jest raczej

    Dokładnie - zwłaszcza że pracodawca nie ma takiego obowiązku i termin urlopu
    w praktyce zależy wyłącznie od widzimisię pracodawcy
    Jak już chcesz iść z nim na noże, to weź 4 dni przysługujące "na żądanie" +
    1 dzień opieki nad dzieckiem i masz cały tydzień. Problem polega na tym że
    te dni warto by wtedy wykorzystać na szukanie pracy, bo masz duże szanse aby
    po takim "urlopie" zastać wypowiedzenie

  • 6. Data: 2003-08-12 18:39:54
    Od: "" <s...@W...onet.pl>

> [...]
    > że pracodawca MUSI dać urlop w wakacje osobie, która ma dzieci w wieku
    > szkolnym. Niestety nigdzie nie mogę go znaleźć. Pomóżcie !!

    Witam
    Zgodnie z kp. szef ma prawo przesunąć Ci termin urlopu z ważnych przyczyn.
    Pracodawca nie musiał i nie musi dawać Ci urlopu w wakacje bo masz
    dzieci ,które chodzą do szkoły ( było kiedyś zalecenie aby tak postępować ).
    Teraz to Twój problem. Raczej ciesz się z tego ,że masz pracę i za
    wynagrodzenie co dzieciom dać do zjededzenia i w co je ubrać.Pozdrawiam i życę
    miłej pracy, bo ja też pracuję.