PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo - pare pytan

  • 11. Data: 2002-06-24 14:13:38
    Temat: Odp: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Jolanta Pers <j...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af6gnh$4n7$...@n...gazeta.pl...

    zdrowotne od

    > Eeee, od kiedy? Bo zawierałam taką umowę niecaly rok temu i "wpisowe" było
    > tylko dla osób, które miały przerwę w ubezpieczeniu dłuższą niż 3 miesiące
    > nie wynosiło 1500 zł tylko równowartość składek za miesiące tej przerwy.

    Ojciec mojej bratowej dowiadywal sie w Malopolskiej KCh o dobrowolne ubezp.
    zdrowotne jakies pol roku temu i takie dostal informacje.

    Nie weryfikowalem, wiec info nie jest na 100% pewne. Faktem jest wszakze, ze
    dobrowolne ubezp. zdrowotne jest drogie, duzo drozsze niz obowiazkowe. Btw -
    mozna sie ubezpieczyc i od ryczaltowej umowy zlecenia na 10 zl, choc US
    wprawi to w oslupienie (przetestowalem na 120 zl :) )

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 12. Data: 2002-06-24 14:23:36
    Temat: Re: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Przynajmniej
    > a z firmami, co daja Ci umowy o dziela? Nie mozesz zawrzec dodatkowej umow
    > y-zlecenia na jakis drobiazg? Przeciez i tak musza Ci powypisywac wszelkie
    > papiery, wiec moze sie zgodza. Sprobuj.

    Wiadomo, ze wolalabym podpisac inna umowe niz umowe o dzielo, ale czasem nie
    ma wyjscia i sie bierze to, co jest.

    > mimo wszystko, pamietaj o przyszlej emeryturze i nie ciagnij tego w niesko
    > nczonosc na minimalnej stawce.

    Do nieskonczonosci mi daleko, najpierw musze sie gdzies zahaczyc, potem mam
    nadzieje, ze juz bedzie lepiej.

    > Dodatkowo - 1 ubezpieczony w rodzinie moze zglosic do ubezp. zdrowotnego c
    > zlonkow swojej rodziny - to nic nie kosztuje. Zastanow sie tez nad takim s
    > posobem zalatwienia sobie ubezpieczenia. Nie wiem, jak tu wyglada kwestia
    > wieku, sadze, ze raczej chodzi o pozostawanie we wspolnym gosp. dom.
    Spytaj
    > w ZUSie.

    No to bede musiala tam sie dokladnie dowiedziec.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 13. Data: 2002-06-24 14:24:13
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "markow" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > a ja proponuję, abyś odkładała sobie sama na emeryturę - na pewno zrobisz
    > lepiej niż ZUS....

    No wlasnie tez mi sie tak wydaje :)

    > Spytaj
    >
    > dokładnie, popieram - to da Ci ubezpieczenie zdrowotne. Wiek nie jest
    ważny.

    Bede sie dowiadywac.
    Dzieki.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 14. Data: 2002-06-24 14:25:30
    Od: "Agnieszka" <y...@R...fm>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie wynosiło 1500 zł tylko równowartość składek za miesiące tej przerwy.

    To juz brzmi nie tak strasznie, zwlaszcza, ze nie powinnam miec takiej
    przerwy w ubezpieczeniu.

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 15. Data: 2002-06-24 16:32:06
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "glos" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a ja proponuję, abyś odkładała sobie sama na emeryturę - na pewno zrobisz
    > lepiej niż ZUS....

    Uhahaha, dobre, dobre .......
    ROTFL .....

    --
    Jacek

  • 16. Data: 2002-06-24 16:36:23
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <y...@R...fm> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "markow" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > No wlasnie tez mi sie tak wydaje :)

    Nie zartuj - lepiej pieniadze rzodac na ulicy niz dac prywatnej firmie
    ubezpieczeniowej...

    --
    Jacek

  • 17. Data: 2002-06-24 18:10:13
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl>

    > mimo wszystko, pamietaj o przyszlej emeryturze i nie ciagnij tego w niesko
    > nczonosc na minimalnej stawce.

    Przypomnial mi sie zart tak apropo..

    Czemu kot ma cztery lapy?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Zeby dobiec do smietnika przed emerytem.

    Merlin

    --
    Tomasz 'Merlin' Kolinko
    E-mail: tom[at]mensa.org.pl

  • 18. Data: 2002-06-24 22:33:41
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a...@4...com..
    .

    > Bałbym się potraktowania jako UZ!

    I ja też. Ale nie znam szczegółów. Powtórzę tylko, że umowa o dzieło nie
    może mieć charakteru okresowego, czyli stałego wykonywania jakiejś
    czynności, np, codziennego sprzedawania, sprzątania itd.
    Musi dotyczyć konkretnego zadania, którego wykonanie warunkuje wypłatę
    wynagrodzenia. Już samo dokonywanie wypłat miesięcznych stawia pod znakiem
    zapytania tą umowę. US może potraktować to jak umowę zlecenie lub umowę o
    pracę.
    Ale szczegółów nie znamy

    WS

  • 19. Data: 2002-06-24 22:55:02
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:af4e1n$2lc$...@n...onet.pl...
    > Witajcie!
    >
    > Postanowilam napisac osobnego posta z pytaniami, bo pomimo przeszukania
    > archiwum, nie znalazlam odpowiedzi na moje pytania.
    > Sytuacja taka:
    > 1. Mam juz podpisana umowe o dzielo poczawszy od dnia 1 pazdziernika na 9
    > miesiecy, umowe podpisalam w czerwcu, w czerwcu rowniez koncze studia.
    Moge
    > czy nie moge sie zarejestrowac jako bezrobotna? Z tego, co przeczytalam,
    > nie moge. Czy wynika z tego, ze sama sobie do pazdziernika powinnam placic
    > ubezpieczenie zdrowotne?

    Moim zdaniem nie możesz być bezrobotna bo uzyskujesz przychód.
    Nie można samemu płacić sobie zdrowotnego. Może Cię za to objąć
    ubezpieczeniem zdrowotnym członek rodziny (mąż, matka, ojciec...) Muszą
    tylko złożyć wniosek w zakładzie pracy.

    > 2. Slyszalam, ze ponoc nie mozna podpisac tak dlugiej umowy o dzielo - na
    9
    > miesiecy - ze to juz powinna byc umowa zlecenie. Czy sa jakies przepisy
    > regulujace to? A co, jesli pracodawca juz taka umowe podpisal?

    To napisałem już w innej odpowiedzi. Jak jest już taka umowa i wypłaty były
    dokonywane to nic się nie da zmienić. Pozostaje miec nadzieję że US się nie
    doczepi jeżeli zrobi kontrolę pracodawcy (jezeli zrobi). Ale więcej kłopotów
    będzie miał pracodawca.

    > 3. Jesli nie znajde innego pracodawcy, ktory mnie zechce zatrudnic na
    umowe
    > o prace i zechce placic wszelkie swiadczenia i skladki, to co ja sobie
    sama
    > powinnam placic? Zaznaczam, ze bym miala wtedy wylacznie te umowe o
    dzielo,
    > lub do tego jakas inna umowe, ale rowniez typ umowy o dzielo.
    > 4. Czy w takim wypadku powinnam sobie zalozyc sama dzialalnosc gospodarcza
    > placic w ten sposob wszelkie skladki?

    Daj spokój z płaceniem składek do ZUS. To zmarnowane pieniądze. Samemu nie
    można płaciś składek chyba że masz DG. Ale szkoda kasy, obecnie tylko ok 50
    zł ze składki 500 zł idzie na Twoje konto. Resztę ZUS przepuszcza na renty i
    emerytury.
    Jeżeli chodzi o koszty leczenia to jak pisałem wyżej. Nich Cię ktoś obejmie
    swoim ubezpieczeniem
    Jeżeli chodzi o emeryturę to podpisz umowę z jakimś Funduszem Emerytalnym.
    Ja płacę już od ponad czterech lat do Nationale Nederlanden (Obecnie ING).
    Płacisz po prostu co miesiąc składkę, jaką sobie z nimi ustalisz (może być
    100zł, może być 200). I całe Twoje pieniądze idą na Twoje konto
    ubezpieczeniowe z którego potem będziesz miała wypłacaną emeryturę. Plus
    jeszcze masz ubzepieczenie na życie.
    Wiem, starsi ludzie dalej myślą, że "ciągłość pracy, lata pracy itd.." Nic z
    tego. Emerytura tylko ze zgromadzonych składek powiększonych o zarobione
    procenty przez fundusz. Płacąc składki do ZUS też płacisz do OFE tylko na
    około i ZUS zabiera Ci 80% składki. JA ZUSu nie płacę prawie przez całe
    życie. I nie zmarnowałem przez to kupy pieniędzy.
    Na pewno nie będzie z tego majątku ale lepsze to niż nic.

    > Jak widac, wysylam tego posta na kilka grup dyskusyjnych. Mam nadzieje, ze
    > stali ich bywalcy mnie nie zjedza za ewentualne OT.
    > Wszelkie sugestie, pytania, odpowiedzi dotyczace powyzszego tematu,czyli
    > moich pytan, mile i chetnie widziane :)
    >
    > Pozdrawiam
    >
    > Agnieszka

    pozdrawiam również
    WS

  • 20. Data: 2002-06-24 23:13:49
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Wojciech Suszycki (Brick B.) <s...@i...pl> w wiadomości d
    o grup dyskusyjnych napisał:af884q$2he$...@s...icm.edu.pl...

> [...]
    0
    > zł ze składki 500 zł idzie na Twoje konto. Resztę ZUS przepuszcza na renty

    w kwestii formalnej - mozna -> dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne.

> [...]
    > życie. I nie zmarnowałem przez to kupy pieniędzy.
    > Na pewno nie będzie z tego majątku ale lepsze to niż nic.

    Zostaje tylko problem z ew. renta - jak to widzi ING? O ile pamietam, np. Co
    mmercial Union nie zabezpiecza Cie w przypadku wypadku,
    uniemozliwiajacego dalsza prace - tylko w przypadku smierci lub emerytury. Z
    US - nedzna, bo nedzna, ale jakas zapewnia.

    Ogolnie jednak - zgadzam sie, ze prywatne ubezpieczenia sa lepsze.

    --

    pozdrawiam,

    glos