PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzielo - pare pytan

  • 21. Data: 2002-06-25 06:35:19
    Temat: Re: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    napisał w wiadomości news:af884q$2he$1@sunsite.icm.edu.pl...

    > Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> w wiadomości
    do grup
    > dyskusyjnych napisał:af4e1n$2lc$...@n...onet.pl...
    [...]
    koncze Ponownie mam watpliwosci, czy to umowa o dzielo!
    [...]
    > Nie można samemu płacić sobie zdrowotnego. Może Cię za to objąć
    [...]
    Slyszalem od ludzi, ktorzy to robia (nie sa zatrudnieni z umowy o
    prace, ani umowy zlecenia, a jedynie o dzielo - czyli tworcy), ze
    placa ubezpieczenie zdrowotne
    bezposrednio do kasy swojej Kasy Chorych, poza systemem ZUS i
    otrzymuja legitymacje uprawniajace do korzystania z uslug sluzby
    zdrowia. Kasy to akceptuja - bo otrzymuja terminowe wplaty w
    zywej gotowce. Czy to jest prawne - nie wiem, ale tak to dziala.
    Jak dlugo - to inna historia. To tak na marginesie.
    WSm

  • 22. Data: 2002-06-25 07:40:54
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "glos" napisal:

    > Ogolnie jednak - zgadzam sie, ze prywatne
    > ubezpieczenia sa lepsze.

    A przykladowo wplacanie tego samego do banku? I dobrego banku takiego,
    gdzie oprocentowanie jest wyzsze niz inflacja. W tej chwili polskie banki
    raczej sie nie nadaja, ale moze zagraniczne?

    pozdrawiam
    Greg

  • 23. Data: 2002-06-25 11:55:01
    Temat: Odp: umowa o dzielo - pare pytan
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3d181fda$...@n...vogel.pl...

    > A przykladowo wplacanie tego samego do banku? I dobrego banku takiego,
    > gdzie oprocentowanie jest wyzsze niz inflacja. W tej chwili polskie banki
    > raczej sie nie nadaja, ale moze zagraniczne?

    Pod wzgledem % wyjdzie mniej wiecej na to samo (lub lepiej) co
    ubezpieczenia.
    Zapominasz jednak, ze ubezpieczenia daja Ci rowniez polise na zycie.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 24. Data: 2002-06-25 12:34:32
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "glos" napisal:

    > Pod wzgledem % wyjdzie mniej wiecej na to samo
    > (lub lepiej) co ubezpieczenia.

    A jak jest z zabezpieczniem tej sumy w wypadku prywatnego ubezpieczyciela?
    Bo przykladowo moja mama pare dobrych lat odkladala do banku.
    Oprocentowanie bylo takie, ze miesiecznie dostawala wiecej niz z
    ewentualnej emerytury (panstwowej). Niestety obecnie oprocentowanie
    znacznie spadlo i gdyby tylko na nim polegac byloby ciezko...

    > Zapominasz jednak, ze ubezpieczenia daja Ci rowniez
    > polise na zycie.

    Jesli dobrze pamietam to jakis bank w swojej ofercie rowniez to oferowal.

    pozdrawiam
    Greg

  • 25. Data: 2002-06-25 14:11:55
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Greg <o...@f...sos.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@n...vogel.pl...

    > A jak jest z zabezpieczniem tej sumy w wypadku prywatnego ubezpieczyciela?

    nie wiem, trzeba by sie dowiedziec. Zapewne istnieje jakis obowiazkowy
    fundusz gwarancyjny, utrzymywany przez wszystkich obecnych na rynku
    ubezpieczycieli. Trzeba miec jednak swiadomosc, ze w pzypadku plajty firmy
    zapewne nie dostaniesz 100% oczekiwanych kwota, a co najwyzej zwrot wkladu
    (calego lub jego wiekszosci).

> [...]
    > ewentualnej emerytury (panstwowej). Niestety obecnie oprocentowanie
    > znacznie spadlo i gdyby tylko na nim polegac byloby ciezko...

    pomyslcie o obligacjach Skarbu Panstwa, sa nieco lepiej oprocentowane.
    Ew. -> akcje, choc to bardziej ryzykowne.

    > Jesli dobrze pamietam to jakis bank w swojej ofercie rowniez to oferowal.

    Na prowadzenie dzialalnosci ubezpieczeniowej trzeba miec koncesje, jak samo
    jak na prowadzenie dzialalnosci bankowej. Spojrz w w/w oferte, moze byl np.
    to PKO SA i oferowal jako dodatek ubezpieczenie na zycie Amplico (firma
    corki PKO SA), albo Bank Slaski i ING?

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 26. Data: 2002-06-25 15:01:43
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkownik "glos" napisal:

    > Trzeba miec jednak swiadomosc, ze w pzypadku
    > plajty firmy zapewne nie dostaniesz 100%
    > oczekiwanych kwota,

    To wiem. Zastanawialem sie raczej nad sytuacja jaka mamy obecnie. Jeszcze
    niedawno oprocentowanie w bankach bylo dosc korzystne - obecnie znaczaco
    spadlo. Czy podobnie moze byc z ubezpieczycielem prywatnym (tzn. wyplacane
    sumy beda niewystarczajace)?

    > pomyslcie o obligacjach Skarbu Panstwa, sa nieco
    > lepiej oprocentowane. Ew. -> akcje, choc to bardziej
    > ryzykowne.

    Byc moze niedlugo na akcjach bedzie mozna sie niezle dorobic w zwiazku ze
    spadkiem oprocentowania lokat (ludzie wyciagna oszczednosci i zaczna
    inwestowac bo sie bardziej bedzie oplacac). Jednak rodzice sa na to zbyt
    ostrozni.

    > moze byl np. (...) Bank Slaski

    Bingo :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 27. Data: 2002-06-25 16:34:22
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > spadlo. Czy podobnie moze byc z ubezpieczycielem prywatnym (tzn. wyplacane

    obstawiam, ze oprocentowanie KAZDEJ umowy dlugoterminowej jest zmienne, ale
    w praktyce na pewno powyzej inflacji.

> [...]
    > spadkiem oprocentowania lokat (ludzie wyciagna oszczednosci i zaczna
    > inwestowac bo sie bardziej bedzie oplacac). Jednak rodzice sa na to zbyt

    "kto nie ryzykuje, ten w kozie nie siedzi" ;)

    Odnosnie gieldy - nie wiem, nie znam sie na tym calym interesie. Ostroznie
    podchodzilbym jednak do masowych inwestycji drobnych i niekumatych
    inwestorow, bo latwo jest ich wmanewrowac w jakis finansowy kanal -> gielda
    rzadza duzi gracze. W kazdej branzy obowiazuje prawda, ze lepiej sprawy
    powierzyc branzowym profesjonalistom (tu: funduszom powierniczym, itp.). To
    sie najczesciej oplaca.

    --

    pozdrawiam,

    glos

  • 28. Data: 2002-06-26 20:54:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Jun 2002, Wojciech Suszycki (Brick B.) wrote:
    [...]
    >+ Użytkownik Agnieszka <a...@p...fm> [...]
    >+ > 1. Mam juz podpisana umowe o dzielo poczawszy od dnia 1 pazdziernika na 9
    [...]
    >+ Moim zdaniem nie możesz być bezrobotna bo uzyskujesz przychód.

    Nie wiem jak bardzo przpisy się zmieniły, ale swojego czasu
    testowałem że bycie bezrobotnym nie wyklucza się z uzyskiwaniem
    przychodu: tylko ewentualny *zasiłek* ulegał zawieszeniu.
    BTW: nie wiem jak tam na dziś jest z owym "zawieszaniem",
    widziałem artykuł że po przerwaniu sobie "prawa do brania"
    można się uziemić (bo po przerwie może *już nie przysługiwać*)

    Pozdrowienia, Gotfryd