PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na 3/4 etatu a praca na cały

  • 1. Data: 2006-07-27 13:40:57
    Temat: umowa na 3/4 etatu a praca na cały
    Od: "icecool" <m...@o...pl>

    witam
    na umowie o pracę mam 3/4 etatu i to mi odpowiada, a kierownik każe mi
    pracować w większym wymiarze godzin czasami nawet na cały etat co mi nie
    pasuje
    i tu pojawia się moje pytanie, czy mogę odmówić bez konsekwencji świadczenia
    pracy na rzecz zakładu w większym wymiarze czasu niż mam na umowie ???
    dodam że pracuje w hipermarkecie ale to pewno nie ma znaczenia

    pozdrawiam
    grzegorz

  • 2. Data: 2006-07-27 13:44:57
    Temat: Re: umowa na 3/4 etatu a praca na cały
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    icecool wrote:
> [...]
    > pracy na rzecz zakładu w większym wymiarze czasu niż mam na umowie ???
    > dodam że pracuje w hipermarkecie ale to pewno nie ma znaczenia

    Odmówić zawsze mozesz, ale to moze sie wiazac z rozwiazaniem umowy.
    Spróbuj cos utargowac dla siebie. Zona pracuje na 3/4 etatu, ale jak sa
    wprowadzane
    zwiekszenia ect stara sie utargowac dzien wolny, przeniesienie urlopu,
    zamiane zmiany ect....

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2006-07-27 15:28:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eaafrn$h34$1@news.onet.pl icecool <m...@o...pl>
    pisze:

> [...]
    > i tu pojawia się moje pytanie, czy mogę odmówić bez konsekwencji
    > świadczenia pracy na rzecz zakładu w większym wymiarze czasu niż mam na
    Moim zdaniem nie. To jest praca w godzinach nadliczbowych. KP w art. 151 §1
    pkt 2 dopuszcza pracę w godzinach nadliczbowych w przypadku "szczególnych
    potrzeb pracodawcy". Pod to można podciągnąć właściwie wszystko.
    Ale:
    - przeczytaj uważnie Rozdział 5 Kodeksu Pracy (jest krótki), a najlepiej
    cały KP,
    - ewidencjonuj dokładnie faktyczny czas pracy (jeśli masz wątpliwości to
    zapytaj szefa jak masz to robić aby było zgodnie z KP i bez problemów przy
    naliczaniu nadgodzin).

    Jotte

  • 4. Data: 2006-07-27 15:41:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
> [...]
    > - ewidencjonuj dokładnie faktyczny czas pracy (jeśli masz wątpliwości to
    > zapytaj szefa jak masz to robić aby było zgodnie z KP i bez problemów

    To sa godziny nadliczbowe, ale platne jak normalne godziny pracy...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 5. Data: 2006-07-27 15:45:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eaamr2$5tt$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > To sa godziny nadliczbowe, ale platne jak normalne godziny pracy...
    1. Czemu tak sądzisz?
    2. No to roszczenie o wyrównanie wynagrodzenia na podst. art. 151^1 by
    przysługiwało.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-07-27 16:01:36
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:
    > W wiadomości news:eaamr2$5tt$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > 1. Czemu tak sądzisz?
    > 2. No to roszczenie o wyrównanie wynagrodzenia na podst. art. 151^1 by
    > przysługiwało.

    Juz nie pamietam, jak nikt nie znajdzie to jutro poszukam odpowiedniego
    dokumentu, ale z tego co pamietam, to az do wysokosci pelnego etatu
    godziny te placone sa tak samo jak zwykle godziny pracy,
    nie przysluguja zadne dodatki. Dlatego proponowalem, by wytargowac
    za kazdym razem cos dla siebie.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 7. Data: 2006-07-27 21:47:52
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):
    > W wiadomości news:eaamr2$5tt$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski

    > 1. Czemu tak sądzisz?
    Bo pewnie ma tak w umowie

    > 2. No to roszczenie o wyrównanie wynagrodzenia na podst. art. 151^1 by
    > przysługiwało.

    moge prosic o podstawe prawna?

    pamietaj, ze jest zatrudniony tylko na 3/4 etatu,
    i ze jest jeszcze art. 151 § 5 KP.

    Pozdrawiam...

  • 8. Data: 2006-07-27 21:54:00
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    icecool napisał(a):
    > witam
    > na umowie o pracę mam 3/4 etatu i to mi odpowiada, a kierownik każe mi
    > pracować w większym wymiarze godzin czasami nawet na cały etat co mi nie
    > pasuje
    A mowiles mu to/ew. prosiles zeby nie bylo dop.? (w
    oficjalnej/nieoficjalnej formie)

    > i tu pojawia się moje pytanie, czy mogę odmówić bez konsekwencji świadczenia
    > pracy na rzecz zakładu w większym wymiarze czasu niż mam na umowie ???

    Jezeli jestes zatrudniony na umowe o prace, to nie mozesz bez
    konsekwencji odmowic nadgodzin (mozliwe konsekwencje: utrata premii,
    potracenia dniowki z pensji, upomnienia, nagany, zwolnienie
    dyscyplinarne - w zaleznosci jak bardzo im podpadniesz)

  • 9. Data: 2006-07-28 09:49:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:eabcap$l23$1@atlantis.news.tpi.pl Dariusz Tarczoń
    <t...@i...pl> pisze:

    > Bo pewnie ma tak w umowie
    Pewnie, być może, jeśli, chyba, gdyby...
    Nie szkoda czasu na branie z sufitu ewentualnych zapisów umowy?
    Ma 3/4 etatu, każą mu tyrać więcej i tyle wiemy.

    > moge prosic o podstawe prawna?
    Podstawę prawną podstawy prawnej??

    > pamietaj, ze jest zatrudniony tylko na 3/4 etatu,
    Poważnie? Patrz pan - zupełnie zapomniałem. ;))

    > i ze jest jeszcze art. 151 § 5 KP.
    Owszem, ale nic o jego zastosowaniu w tym przypadku nie wiemy. Ustalona
    liczba może wynosić 0. A jeśli w ogóle pominięto zapis, to należy przyjąc 0
    czy dowolną liczbę np. taką, że dodatku nie bedzie nigdy? A może ustalono
    jakąś liczbę >0, a on ją i tak przekracza?
    Ale nie znamy zapisów umowy i stąd przywołałem (zresztą dlatego właśnie w
    trybie warunkowym) art. 151^1 w całości, bez wskazywania na konkretną jego
    część.

    Jotte

  • 10. Data: 2006-07-28 10:03:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > Ale nie znamy zapisów umowy i stąd przywołałem (zresztą dlatego właśnie
    > w trybie warunkowym) art. 151^1 w całości, bez wskazywania na konkretną

    Problem jest taki, ze zazwyczaj nie zapominaja o takim zapisie, tylko
    pracownicy podpisujac umowe nie zauwazaja go... Ciekawy artykul na
    ten temat byl:
    http://www.egospodarka.pl/9801,Kompensata-pracy-nadl
    iczbowej,1,34,3.html

    --