PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca (pytanie do dziennikarzy)

  • 1. Data: 2006-07-27 09:09:43
    Temat: Praca (pytanie do dziennikarzy)
    Od: "Reduktor" <l...@t...pl>

    Witam,

    Pracuje w wydawnictwie. Mam podpisana lojalke, zebym nie
    wspólpracowal z innymi wydawnictwami. Ostatnio zastanawiam sie czy
    nie zerwac umowy i nie zostac wolnym strzelcem.
    Zastanawiam sie czy duzo bym zaryzykowal zakladajac dzialalnosc
    gospodarcza i piszac do róznych tytulów (samodzielne poszukiwania
    wspólpracy i przyjmowanie zlecen). Cel oczywisty: wieksze zarobki.
    Jak myslicie, lepiej pracowac gdzies na stale czy byc
    niezaleznym, jak sie na tej niezaleznosci wychodzi finansowo, jakie
    sa plusy i minusy?

  • 2. Data: 2006-07-29 07:31:00
    Temat: Re: Praca (pytanie do dziennikarzy)
    Od: "Olik" <o...@o...pl>

    Uzytkownik "Reduktor" <l...@t...pl> napisal w wiadomosci
    ps.com...
[...]

    A musisz do tych innych wydawnictw pisac pod swoim nazwiskiem? Znam kilka
    osób pracujacych w dzienniku a piszacych do tygodników lub miesieczników i
    podpisujacych sie np. nazwiskiem panienskim matki ;-)
    Olik

  • 3. Data: 2006-07-31 06:09:58
    Od: "Kuroi Bonza" <b...@w...pl>

    > Jak myslicie, lepiej pracowac gdzies na stale czy byc
    > niezaleznym, jak sie na tej niezaleznosci wychodzi finansowo, jakie
    > sa plusy i minusy?
    to zalezy od Twoich potrzeb, od tego jak patrzysz na zycie.
    Jezeli pracujesz na zasadzie freelancera masz wieksze mozliwosci manewru,
    wiec i teoretycznie wieksze pieniadze ale czesto bardzo slabe poczucie
    bezpieczenstwa finansowego bo beda miesiace w ktorych kasy bedzie duzo, a
    beda i takie gdzie bedzie cieniutko... No i jak idziesz na urlop to masz 0.

    Jezeli pracujesz "na etat" za wynegocjowana kase jakkolwiek bylaby ona
    niska, albo wysoka dostaniesz ja w kazdym miesiacu (teoretycznie) ;) wiec
    jest jakies (podswiadome) poczucie bezpieczenstwa.
    Oczywiscie i w jednej i drugiej sytuacji jest to troche zludne.
    W wypadku pracu freelancerskiej twoje finanse maja kilka podstaw (kilka
    firm z ktorymi wspolpracujesz) wiec jest to stosunkowo bezpieczne. W
    wypadku pracy etatowej zawsze moga Cie zwolnic, albo firma splajtuje i
    jestes calkiem na lodzie.

    wybor nalezy do Ciebie :))