PracaGrupypl.praca.dyskusje › Płaca za pracę.

  • 1. Data: 2006-07-27 11:03:37
    Temat: Płaca za pracę.
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Jak uważacie, czy należy się płąca za pracę, gdy praca ta nie została
    wykonana do końca?

    Tak wiem, są różne rodzaje umów, al enie interesuje mnie formalne
    podejscie. raczej to, co uważacie niejako niezależni. Czy jesteście w
    stanie wziąć i wykorzystać jakąś osobę, jej naiwność i po prostu jej nie
    zapłacić powołując się na umowy jednocześnie mając świadomość że ta
    osoba pracowała?

    Pozdr
    ja
    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 2. Data: 2006-07-27 11:31:42
    Temat: Re: Płaca za pracę.
    Od: "Asia Witek" <a...@b...bcx.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stanie wziąć i wykorzystać jakąś osobę, jej naiwność i po prostu jej nie
    > zapłacić powołując się na umowy jednocześnie mając świadomość że ta

    "niezależni", "wykorzystać", "naiwność" - coś manipulujecie towarzyszu ;)

    pozdr
    Asiek

  • 3. Data: 2006-07-27 11:56:52
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2006-07-27 13:03:37 +0200, Hikikomori San <h...@g...pl> said:

> [...]
    > stanie wziąć i wykorzystać jakąś osobę, jej naiwność i po prostu jej nie
    > zapłacić powołując się na umowy jednocześnie mając świadomość że ta

    Ile konkretnie strat przyniosła praca tej osoby?

    camel[OT]

    --
    -Never suspect conspiracy if incompetence could achieve the same result.

  • 4. Data: 2006-07-27 13:07:37
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    camel wrote:

    > Ile konkretnie strat przyniosła praca tej osoby?

    Nic konkretnego ;) Na razie w najgorszym przypadku jaki mi sie
    przytrafil to byl mniejszy zysk. Staram sie jak moge, aby zawsze byla
    mozliwosc zdublowania kogos, kto zawiedzie (przypadki losowe tez choedza
    po ludziach). Jeszcze nie zdarzylo mi sie nie zaplacic komus za parace
    -- owszem, w niektorych sytuacjach negocjowalem mniej niz obiecana
    stawke.

    Ale ja pytam o to, czy celowo potraficie/wykorzystujecie ludzi naiwnych
    lub latwowiernych.

    Pozdr
    ja

  • 5. Data: 2006-07-27 13:28:59
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

    > Ale ja pytam o to, czy celowo potraficie/wykorzystujecie ludzi naiwnych
    > lub latwowiernych.

    Trzeba miec coraz wieksze umiejętności robienia wody z mózgu komus, żeby to sie
    udalo, ilosc energii potrzebnej do znalezienie frajera jest juz na tyle duża, że
    przestaje sie opłacać. Nie mniej jednak ciagle próbuja znalezc kogos, kto wykona
    jakas (nawet specjalistyczną) prace, a zaplacą wyłącznie za ewentualne wyniki (przy
    utopijnych podwalinach projektu). Zauwazam, ze taka tendencja jest dosyc silna
    obecnie:)

    Wojtek
    [rozgłądający się za pracą]

  • 6. Data: 2006-07-27 13:50:41
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    fotech wrote:

    > Trzeba miec coraz wieksze umiejętności robienia wody z mózgu komus

    Eee tam wystarczy dorry dzial prawny z jednym prawnikiem i wlasciwie nie
    ma rzeczydo przeskoczenia ;)

  • 7. Data: 2006-07-27 15:08:37
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jak uważacie, czy należy się płąca za pracę, gdy praca ta nie została
    > wykonana do końca?

    zależy co to znaczy "nie do końca". Ktoś może Ci niecałkowicie pomalować
    ogrodzenie. Może pomalować i nie posprzątać. Może tak pomalować, że będzie
    trzeba to nie tylko zrobić jeszcze raz, ale i wszystko przedtem zdrapać. Może
    zaprojektować i zrobić system, który nie działa i do niczego się nie nada.
    Może zrobić system, który działa, ale kolorki okienek Ci się nie podobają.
    Może zrobić system, który działa dokładnie tak jak chciałeś, ale ponieważ nie
    wiedziałeś czego chcesz a uparłeś się na swoją wersję, teraz masz bubla i
    szukasz ofiary. Albo może nie chcieć zrobić Ci drugiego systemu, który uważasz
    za drobną modyfikację :)

    > Czy jesteście w
    > stanie wziąć i wykorzystać jakąś osobę, jej naiwność i po prostu jej nie
    > zapłacić powołując się na umowy jednocześnie mając świadomość że ta
    > osoba pracowała?

    Ale pracowała i co ? Coś zrobiła czy nie ? Narobić się, to jest najmniejszy
    problem. Jeśli ktoś przeholował, narobił się i g.. wyszło, to nie widzę powodu
    do sponsorowania czyjejś nauki. Z drugiej strony, jeśli wykonawca się jakoś
    nie zabezpieczy, to silny zleceniodawca zawsze będzie miał pokusę wyłudzania
    pracy bez końca. Cały problem polega na tym, jak się precyzyjnie umówić, co
    jest "skończoną pracą". Osobiście nie wsadziłbym kogoś "na minę", np. nie
    informując go, że grunt jest zdradliwy, ale z drugiej strony oczekuję od
    wykonawcy _pełnego_rozeznania_, czy jest w stanie zlecenie wykonać, czy nie -
    a jeśli czegoś nie wiem, oczekuję porady - a odpowiedzialność spada na
    wykonawcę.

    entrop3r