PracaGrupypl.praca.dyskusje › ukonczenie 26 lat

  • 1. Data: 2005-01-24 09:18:59
    Temat: ukonczenie 26 lat
    Od: mixx22 <m...@N...pl>

    mam taki nieco dziwny ;) dylemat - nigdzie nie moglem znalesc dokladnej
    definicji :( - co oznacza dokladnie termin "do ukonczenia 26 lat" ?
    (przykladowo mam urodziny 23.III.i rozpoczynam 26 rok zycia - czy oznacza
    to ze 24.III. mam juz ukonczone 26 lat , czy tez termin "do ukonczenia 26
    lat" oznacza po prostu "do 27 r. zycia" ). troche zamieszalem... ;)

  • 2. Data: 2005-01-24 09:38:55
    Temat: Re: ukonczenie 26 lat
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 24.01.2005 mixx22 <m...@N...pl> napisał/a:
> [...]
    > to ze 24.III. mam juz ukonczone 26 lat , czy tez termin "do ukonczenia 26
    > lat" oznacza po prostu "do 27 r. zycia" ). troche zamieszalem... ;)
    24.III masz _ukończone_ 26 lat. Więc jesteś _w_ 27. roku życia.
    Nie ma znaczenia, nieprawdaż? :)

    Inna sprawa, czy np. 23.III masz juz lat 26 czy 27. Czy zależy to od
    _godziny_ urodzenia? Czy na akcie urodzenia jest podana ta godzina?

    pozdrawiam,

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    w sumie to masz sporo racji

  • 3. Data: 2005-01-24 10:48:15
    Od: theDake <n...@n...pl>

    On Mon, 24 Jan 2005 09:18:59 +0000 (UTC), mixx22 <m...@N...pl>
    wrote:

> [...]
    >to ze 24.III. mam juz ukonczone 26 lat , czy tez termin "do ukonczenia 26
    >lat" oznacza po prostu "do 27 r. zycia" ). troche zamieszalem... ;)

    Tak, jak masz urodzinki 23 III i masz 26 swieczek to znaczy to
    dokladnie, ze chodzisz juz 26 lat po tym swiecie.
    Wiec obchodzisz urodziny - 26, ale masz juz okonczony 26 rok zycia.
    Bo jak obchodzisz 26 urodziny to od nastepnego dnia leca Ci juz
    dni 27 roku zycia na tym swiecie.

  • 4. Data: 2005-01-24 10:55:41
    Od: Sebastian Celejewski <s...@w...pl>

    (...)

> [...]
    > Wiec obchodzisz urodziny - 26, ale masz juz okonczony 26 rok zycia.
    > Bo jak obchodzisz 26 urodziny to od nastepnego dnia leca Ci juz

    Wydaje mi się, że może chodzić np. o przepisy PKP i komunikacji
    miejskiej. Np. ulgi studentom przysługują ,,do ukończenia 26 roku
    życia'' i pytanie: do dnia urodzin czy do kiedy? Tydzień po 26
    urodzinach nadal ma się ukończone 26 lat - ulga przysługuje czy nie?
    Dopiero rok później ma się ukończone 27 lat i wiadomo dokładnie. Pytałem
    o to swego czasu konduktorów PKP i - jak się łatwo domyślić - były dwie
    szkoły. :-) Notabene w jakimś autobusie (nie pamiętam w jakim mieście)
    widziałem ,,do dnia ukończenia 24 (czy któregoś tam innego) roku życia''.

    Sebastian Ce

  • 5. Data: 2005-01-24 11:10:37
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>

    Ale ulga w MZK przysluguje i po 26 urodzinach.

  • 6. Data: 2005-01-24 11:11:36
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 24.01.2005 Sebastian Celejewski <s...@w...pl> napisał/a:
    > miejskiej. Np. ulgi studentom przysługują ,,do ukończenia 26 roku
    > życia'' i pytanie: do dnia urodzin czy do kiedy? Tydzień po 26
    > urodzinach nadal ma się ukończone 26 lat - ulga przysługuje czy nie?

    I dwa lata po 26 urodzinach _też_ masz ukończone 26 lat, prawda?
    Ale nie tędy droga....

    pozdrawiam,
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org
    No, jak się gwóźdź wyjmuje z buta to na ogół jest przyjemnie.

  • 7. Data: 2005-01-24 12:00:18
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 24.01.2005 Jarek aka Dzarko <p...@p...com> napisał/a:
    > Ale ulga w MZK przysluguje i po 26 urodzinach.
    podasz podstawę prawną?

  • 8. Data: 2005-01-24 12:42:55
    Od: "Anna 'Akna' Strzyżewska" <akna@[nospam]gazeta.pl>

> [...]
    > autobusie (nie pamiętam w jakim mieście) widziałem ,,do dnia ukończenia 24

    W PKP IC ostatnio zwracał mi na to uwagę - mają promocję dla osób do 26 roku
    życia.
    Załóżmy, że urodziłeś się 20 stycznia 1979 roku.
    Ulgowy przejazd przyslugiwał Ci do 19 stycznia br.

    (tak troche p.m.k. zawiało - przepraszam :-) )

    Pozdrawiam
    Akna

  • 9. Data: 2005-01-24 14:00:58
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Sebastian Celejewski wrote:

    > Wydaje mi się, że może chodzić np. o przepisy PKP i komunikacji
    > miejskiej. Np. ulgi studentom przysługują ,,do ukończenia 26 roku
    > życia'' i pytanie: do dnia urodzin czy do kiedy?

    Do ukonczenia 26 roku zycia masz ulge. Czyli jak skonczysz to juz nie
    masz. Proste jak budowa cepa. W dniu urodzin juz nie mozesz, bo juz masz
    ukonczone.
    pozdr.

  • 10. Data: 2005-01-24 14:24:45
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: BadBB [Mon, 24 Jan 2005 15:00:58 +0100]:

    > W dniu urodzin juz nie mozesz, bo juz masz ukonczone.

    A jak urodzilam sie o 23.58 a jest 17.23? Znaczy to calkiem
    powazne pytanie, ciekawa jestem czy to sie liczy z dokladnoscia
    do dnia czy jeszcze dokladniej?

    Kira