PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: to moze byc prawda
    Date: Fri, 14 Oct 2005 17:00:13 +0200

    W wiadomości news:dinscd$4r3$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@W...pl> pisze:

    > Nie jest. W wolnym tłumaczeniu: "kto chce szuka sposobu, kto
    > nie chce szuka powodu".
    O, to bardzo wolne tłumaczenie, wręcz manipulacja znaczeniem.

    > Jeśli faktycznie czegoś bardzo chcesz,
    > to jesteś w stanie cholernie dużo poświęcić i zaryzykować, żeby
    > to coś jednak mieć. I wtedy zamiast tony przeszkód na drodze do
    > celu widzisz od groma różnych możliwości dotarcia do niego. To,
    > plus konsekwencja w ich wykorzystywaniu, zazwyczaj prowadzi
    > prościuteńko do osiągnięcia tego celu.
    Obawiam się, że przynajmniej po części mówimy o czymś innym. Niedostrzeganie
    czy też ignorowanie przeszkód mądre nie jest specjalnie. Przypomina mi się
    stary dowcip o ślepym koniu, któy nie widział przeszkód aby wystartować w
    wielkiej pardubickiej. ;)
    Przeszkody dobrze jest widzieć choćby po to, aby je pokonać zamiast się o
    nie rozbić. Dlatego wolę rozsądny, umiarkowany optymizm od beztroskiego
    hurra-optymizmu.

    > Świata nie tworzą
    > grzeczni uczniowie i szablonowi pracownicy. Świat tworzą ci,
    > którzy wiedzą czego chcą, nie boją się zaryzykować i biorą
    > sobie wszystko czego im potrzeba do osiągnięcia celu.
    Bez przesady. Nie boi się tylko głupiec, gdyż jest za głupi aby dostrzec
    zagrożenia i pojąć konsekwencje porażki. Poza tym spośród tych, o których
    mówisz widoczni są tylko ci którym się udało - poległych nikt nie dostrzega.

    Jotte