PracaGrupypl.praca.dyskusje › to moze byc prawda

  • 1. Data: 2005-10-12 15:19:43
    Temat: to moze byc prawda
    Od: Matrix <m...@x...com>

    http://biznes.onet.pl/0,1178649,wiadomosci.html

    patrzac na to, ze pracodawcy ciagle narzekaja, ze nie ma
    wykwalifikowanych informatykow bo niby skad maja sie wziac z powietrza
    ?? jak zatrudnia i wyszkola to bedzie wykwalifikowany na to ze taki
    gotowiec sie urodzi to bym nie liczyl bo nie ma czegos z niczego...

    ciekawe co wy o tym myslicie ?

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 2. Data: 2005-10-12 16:17:53
    Temat: Odp: to moze byc prawda
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > ?? jak zatrudnia i wyszkola to bedzie wykwalifikowany na to ze taki
    > gotowiec sie urodzi to bym nie liczyl bo nie ma czegos z niczego...

    Jest wolny rynek, a to znaczy, że jak brakuje informatyków, to pensje rosną.
    Jak rosną pensje, to wszyscy walą na studia informatyczne. I za kilka lat
    już nie brakuje informatyków. To samo było niedawno z marketingiem i
    zarządzaniem, bo każdy młotek, czy się nadawał, czy nie - chciał być
    biznesmenem, albo managerem. Teraz mamy informatyków po robotyce (za mało
    informatyków), a managerowie sprzedają frytki w budkach (za dużo managerów).

    Ten jest na topie, kto przewidzi, na co będzie popyt za 5 lat i pod tym
    kątem wybierze sobie studia.
    I wcale nie jest powiedziane, że za 5 lat na topie będzie informatyka.

    Łukasz

  • 3. Data: 2005-10-12 16:23:02
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    > Jest wolny rynek, a to znaczy, że jak brakuje informatyków, to pensje rosną.
    > Jak rosną pensje, to wszyscy walą na studia informatyczne. I za kilka lat
    > już nie brakuje informatyków.
    Ale to trwa.

    > Ten jest na topie, kto przewidzi, na co będzie popyt za 5 lat i pod tym
    > kątem wybierze sobie studia.
    NIe masz racji. NIestety, jednak trzeba choć trochę lubuć to, co się studiuje.

  • 4. Data: 2005-10-12 16:28:09
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Matrix napisał(a):

    > ciekawe co wy o tym myslicie ?

    A jak, brakuje, brakuje. Już w tej chwili najwyzsze certyfikaty Cisco
    czy MS znacza w branzy wiecej niz uzuskany w polskiej uczelni
    doktorat z informatyki. Jezeli nasze uczelnie nadal beda produkowac
    informatykow ksztalconych na poziomie jednej generacji w tyl to grozi
    nam nadwyzka warzywniakow...

    j.

    USSBuraque.org - kulinarno-proroczy serwis zaprasza.
    JMStrek.org - do you think JMS should do the next Star Trek series?

  • 5. Data: 2005-10-12 16:28:39
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    > NIe masz racji. NIestety, jednak trzeba choć trochę lubuć to, co się
    studiuje.

    Zgadzam się z Tobą całkowicie. Nie ma co męczyć się później robiąc to, czego
    nienawidzisz dlatego, że jest to na topie. Dobrzy kucharze (czyli głównie
    tacy, którzy lubią coś pichcić) też są poszukiwani i dobrze zarabiają.

  • 6. Data: 2005-10-12 16:45:02
    Od: Matrix <m...@x...com>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > doktorat z informatyki. Jezeli nasze uczelnie nadal beda produkowac
    > informatykow ksztalconych na poziomie jednej generacji w tyl to grozi

    akurat ta wiedze o ktorej mowa w artykule i wogole jakas powazniejsza
    praktyke zeby mozna mowic, ze ktos jest specjalista mozna zdobyc tylko
    i wylacznie w czynnej pracy zawodowej a nie na studiach a od
    certyfikatow i szkolen to jest pracodawca i to on jak chce miec super
    wyszkolona kadre niech za to placi bo kogo normalnego stac czytaj
    zwyklego szaraczka na zdobycie ktoregos z tych certyfikatow ??
    przeciez to ciezkie pieniadze kosztuje...
    tak jak tam w jednym z komenatrzy pisze albo pracodawcy sami zaczna
    sobie szkolic kadre a nie beda czekac az sie jakis sepc z niczego
    zrobi to beda sobie importowac tych informatykow specjalistow z innych
    krajow i to co opisuja w artykule stanie sie faktem.
    juz kiedys pisalem o tym tutaj na grupie , ze trzeba dawac nam mlodym
    szanse zdobycia tego doswiadczenia bo nie kazdy mogl i mial mozliwosc
    zdobyc go podczas studiow a wlasnie takich ludzi jest przewazajaca
    wiekszosc i to wcale nie oznacza ze sa oni glupsi albo mniej umieja od
    tych co moga sie poszczycic doswiadczeniem a tak sa wlasnie oceniani
    po jednej kartce papieru co sie cv nazywa.

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 7. Data: 2005-10-12 17:20:45
    Od: PZ <p...@m...com>

    Matrix napisał(a):

> [...]
    > kadre niech za to placi bo kogo normalnego stac czytaj zwyklego
    > szaraczka na zdobycie ktoregos z tych certyfikatow ?? przeciez to

    Witam

    Nie tragizuj, nie sa tak drogie, ze kredyt hipoteczny szaraczki musza brac:)

    PZ

  • 8. Data: 2005-10-12 17:22:12
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Matrix" <m...@x...com> napisał w wiadomości

    >trzeba dawac nam mlodym szanse zdobycia tego doswiadczenia bo nie kazdy
    mogl i mial mozliwosc zdobyc go podczas studiow

    Mam rozumieć, że jak potrzebujesz chleba to nie idziesz do najbliższego
    sklepu, tylko przyjmujesz ucznia piekarskiego, kupujesz mąke, drożdże i
    dajesz mu kuchnie do dyspozycji?

    vertret

  • 9. Data: 2005-10-12 17:27:22
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vertret napisał(a):

> [...]

    > Mam rozumieć, że jak potrzebujesz chleba to nie idziesz do najbliższego
    > sklepu, tylko przyjmujesz ucznia piekarskiego, kupujesz mąke, drożdże i

    To złe porównanie. Zadaj sobie raczej pytanie, co byś zrobił, gdyby
    w sklepie chleba nie było, a Ty byś tego chleba potrzebował dużo
    i dobrej jakości.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2005-10-12 20:49:51
    Od: "Adrian" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:dijd1t$d9l$1@news.onet.pl...

> [...]
    > biznesmenem, albo managerem. Teraz mamy informatyków po robotyce (za mało
    > informatyków), a managerowie sprzedają frytki w budkach (za dużo

    No tak, ale nie uważasz, że byle młotek może skończyć marketing i
    zarządzanie, ale z ukończeniem informatyki może być problem, bo do tego
    trzeba trochę pracowitości i inteligencji w ilości przekraczającej średnią
    uczelnianą?