PracaGrupypl.praca.dyskusjeto moze byc prawda › Re: to moze byc prawda
  • Data: 2005-10-14 15:15:57
    Temat: Re: to moze byc prawda
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    >Assembler to wg Ciebie '"higher level" programming language'?

    ty:<Twierdzisz, że "dobre nawyki" to umiejętność ogólna, która nie ma nic
    wspólnego z konkretnym językiem. Ja twierdzę, że to nieprawda. >

    ja:<Nie, ja twierdze, ze to co dotyczy konkretnego jezyka i zadnego innego
    to "zoologia", ktora moze byc, owszem, dosc zlozona ale nie zasluguje na to,
    zeby byc wykladana na uczelni wyzszej.
    "Dobre nawyki", a wiec umiejetnosc dobrego programowania, to cos co jest
    wspolne w roznym stopniu dla wszystkich jezykow. Jesli masz jakies kontr-
    przykady to je podaj, ale najpierw przemysl dobrze sprawe.>

    ty:<Proszę bardzo. Do dobrych manier w C/C++ zalicza się nieużywanie 'goto'.
    Spróbuj to zalecenie podać komuś, kto się porusza w asemblerze
    (nie używaj 'jmp').>

    a teraz Dijikstra z roku 68:

    "For a number of years I have been familiar with the observation that the
    quality of programmers is a decreasing function of the density of go to
    statements in the programs they produce. More recently I discovered why the
    use of the go to statement has such disastrous effects, and I became convinced
    that the go to statement should be abolished from all "higher level"
    programming languages (i.e. everything except, perhaps, plain machine code). "

    esli chcesz sie bronic tym, ze w "plain machine code" nie obowiazuje przeciez

    asada nieuzywania goto, to zauwaze, ze w "plain machine code" nie obowiazuja

    adne tego typu zasady, bo "plain machine code" jest dla "machines" wlasnie.

    Strzeliles gafe, ale nie mozesz sie przyznac do niej. EOT

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl