PracaGrupypl.praca.dyskusje › te same obowiazki inna pensja:(

  • 1. Data: 2005-03-14 06:20:51
    Temat: te same obowiazki inna pensja:(
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    W mojej pracy czesc pracownikow jest zatrudniona na podstawie karty
    nauczyciela a czesc na podstawie kodeksu pracy. Wykonujemy te same
    obowiazki tzn jestesmy wychowawcami. Niestety nasza pensja rozni sie
    okolo 500 PLN na korzysc zatrudnionych na karte nauczyciela. Czy
    pracodawca w panstwowej firmie moze zatruniac na to samo stanowisko
    ludzi tak samo wyksztalconych na innych warunkach placowych?
    Co na to mowi prawo pracy? Chciallabym zmienic ta sytuacje.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2005-03-14 09:09:10
    Temat: Re: te same obowiazki inna pensja:(
    Od: e...@o...pl (AWE)

    f...@o...pl wrote:

> [...]

    > ludzi tak samo wyksztalconych na innych warunkach placowych?
    > Co na to mowi prawo pracy? Chciallabym zmienic ta sytuacje.

    Pracuję w szkole państwowej. Być może mogłabym Ci być pomocna. Niestety za
    mało informacji :
    1. Czy pracujesz w szkole państwowej ?
    2. Jakie masz wykształcenie ?
    3. Jaki jest Twój status zawodowy (stażysta, kontraktowy, mianowany czy
    dyplomowany)?
    4. Jaki wymiar zatrudnienia ?
    To są czynniki od których zależy uposażenie.
    Pozdrowienia
    AWE
    Możesz się skontaktować na e...@o...pl
    ---------
    Wyslano z serwisu http://www.kadrowe.pl

  • 3. Data: 2005-03-14 10:05:30
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Witam!

    Nie wiem czy zostalam dobrze zrozumiana:)
    Pracuje w pogotowiu opiekunczym na stanowisku wychowawcy. Z uwagi na to,
    ze pogotowie przeszlo dwa lata temu z wydzialu edukacji pod wydzial
    opieki spolecznej ludzie tzn wychowawcy sa zatrudniani z kodeksu pracy a
    nie karty nauczyciela. Pracujemy po 40 godzin w tygodniu.
    Tak samo jak ludzie z karty mamy nocki, pracujemy w swieta, piszemy
    indywidualne plany pracy z dzieckiem a otrzymujemy o 500 PLN mniej:(
    Moje pytanie i moj problem dotyczy tego czy pracodawca w panstwowej
    fimie moze zatrudniac ludzi na to samo stanowisko z tym samym
    wyksztalceniem na zupelnie innych warunkach?
    Czy osoby zatrudnione z kodeksu nie powinny dostawac jakiegos
    wyrowniania itp...
    Pozdrowienia

    /

  • 4. Data: 2005-03-14 10:31:18
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    Fumfol napisał(a):
> [...]
    > wyksztalceniem na zupelnie innych warunkach?
    > Czy osoby zatrudnione z kodeksu nie powinny dostawac jakiegos
    Skoro nie jesteś zatrudniona na podstawie karty nauczyciela to czy
    musisz pisać indywidualne plany pracy z dzieckiem. A po drugie jaki masz
    zakres obowiązków.

  • 5. Data: 2005-03-14 11:00:35
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    .

    Moje stanowisko to wychowawca obowiazuje mnie 40 godzinny czas pracy,
    niedziela noce, swieta. Tyle umowa jest jeszcze regulaminplacowki ktory
    precyzuje obowiazki wychowawcy, mam bezposredni nadzor nad dziecmi,
    sprawdzam im zeszyty chodze do lekarza itp.. ponadto jestem wychowawca
    prowadzacym kilku podopiecznych i robie dla nich plany indywidualne ,
    organizuje spotkania z rodzina, opinije do sadu itd.
    Wykonuje te same obowazki co ludzie zatrudnieni z karty poswiecam wiecej
    czasu bo pracuje 40 godzinin tygodniowo oni 24:( a dostaje okolo 500 PLN
    mniej!!:(
    W podobnej sytuacji sa jeszcze 4 osoby. Boli mnie taka jawna
    niesprawiedliwosc i tu ciagle mam jedno pytanie czy tak mozna w ramach
    prawa pracy?

    Ania

    /

  • 6. Data: 2005-03-14 11:55:39
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:d13nld$g3h$1@news.onet.pl Fumfol <f...@o...pl> pisze:

    > Moje pytanie i moj problem dotyczy tego czy pracodawca w panstwowej
    > fimie moze zatrudniac ludzi na to samo stanowisko z tym samym
    > wyksztalceniem na zupelnie innych warunkach?

    To zależy głównie od typu placówki.
    Odpowiedź znajdziesz czytając pierwsze art. Karty Nauczyciela.

    Jotte

  • 7. Data: 2005-03-14 11:58:06
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Fumfol w news:d13nld$g3h$1@news.onet.pl napisał(a):

    > Moje pytanie i moj problem dotyczy tego czy pracodawca
    > w panstwowej fimie moze zatrudniac ludzi na to samo stanowisko
    > z tym samym wyksztalceniem na zupelnie innych warunkach?

    A czytałaś odpowiednią ustawę? Przykład pierwszy z brzegu:
    http://www.kadry.uni.wroc.pl/regulacje1.html
    Jak widzisz nie masz podanych ściśle określonych kwot, ale widełki. Domyślam
    się, że nie tylko w przypadku uczelni państwowych jest to tak rozwiązane.

    pozdrawiam
    Greg

  • 8. Data: 2005-03-14 12:16:26
    Od: "BCA" <p...@o...pl>

    Wydaje się to być niezgodne z prawem w oczywisty sposób.
    Jeśli masz odwagę lub inne perspektywy , to upomnij sie o godziny nadliczbowe.
    To dyrekcja narusza prawo, i ona powinna ponosić tego konsekwencje, a nie ty ,
    przez niską pensję.
    Można się zwrócić do dyrekcji, do inspekcji pracy (PIP)- tu można prosić o nie
    podawanie danych osobowych skarzącego, lub do sądu (perspektywa kilkuletniego
    procesu)

  • 9. Data: 2005-03-14 12:28:21
    Od: Fumfol <f...@o...pl>

    Odwage moze mam bo moja pensja na reke wynosi 900 PLN:( a ludzi
    zatrudnionych z karty 1500:( nie narzekam na brak odwagi ale na
    informacje gdzie mam szukac informacji wolalabym najpierw wiedziec a
    potem dzialac:)

  • 10. Data: 2005-03-14 12:40:06
    Od: Krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 14 Mar 2005 12:00:35 +0100, Fumfol <f...@o...pl> napisał:

> [...]
    > W podobnej sytuacji sa jeszcze 4 osoby. Boli mnie taka jawna
    > niesprawiedliwosc i tu ciagle mam jedno pytanie czy tak mozna w ramach

    A tak przy okazji. Czy macie wszystkie dokladnie te same uprawnienia do
    wykonywania zawodu i kursy, co zatrudnieni z Karty?
    Co jednoczesnie ni eoznaczaloby, ze MUSICIE dostac to samo wynagrodzenie,
    chociaz stanowiloby podstawe do prob zatrudnienia sie na tych samych
    warunkach co kartowicze.
    Nie dziwie sie, ze dyrekcja robi oszczednosci - maja okreslony budzet.
    Natomiast moze jest szansa na przyszlosc, zmiany formy zatrudnienia jako
    forma awansu???