PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobic z takim pracodawca..

  • 1. Data: 2005-03-14 08:55:10
    Temat: co zrobic z takim pracodawca..
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    a wiec tak.. umowa o prace byla na 3 miesiace.. maly oddzial w moim
    miescie i wszyscy z umowa na taki sam okres czasu (co wiecej w
    ostatnim tygodniu naszej umowy juz pojawiaja sie ogloszenia w lokalnej
    prasie na nasze stanowiska.. a nas nikt nie informuje o niczym) -
    ostatnim dniu umowy pada propozycja kontynuacji wspolpracy ale... na
    umowe o dzielo (z takim samym zakrese obowiazkow!! z 8-godzinnym dniem
    pracy!! i takim samym wynagrodzeniem "na reke" - oczywiscie bez zusu
    itp)
    druga wyplata: opoznienie 12 dni (dopiero po wielokrotnych
    upomnieniach i przyslowiowym "chodzeniu za tym" raczyli wplacic - bez
    slowa przepraszam)
    umowa skonczyla sie 28 lutego- do tej pory nie otrzymalam pita za
    2004 oraz swiadectwa pracy (twierdza ze wyslali - no ale badzmy
    powazni.. zadana przesylka nie idzie 2 tyg)
    --nie zdecydowalam sie na kontynuacje pracy w tej firmie ze wzgledu na
    ta "laske" z druga wyplata i odwiedziny komornika w oddziale w moim
    miescie w ostatnim dniu mojej umowy- (nie oplacony od pol roku czynsz
    !! ) - jak i na charakter pracy ktory jak sie okazalo mi nie
    odpowiada.. nie mowiac juz o tej ich wspanialej "propozycji"
    kontynuacji wspolpracy

    no i oczywiscie jest juz 14 marzec.. (w umowie stoi ze wyplata 10tego)
    a ostatniej wyplaty nadal nie ma (a jeszcze ciekawi mnie czy
    uwzglednia 5 dni ekwiwalentu za niewykorzystany urlop)

    zastanawiam sie co robic.. bo juz mi troszke cierpliwosc siada ze o
    rzeczy ktore maja obowiazek wystawic/wyplacic musze sie dopominac jak
    jakis zebrak (prawie tak jestem traktowana..)

    Canoe
    "mielahisvuohta - a state of mind where your mind is disconnected"

  • 2. Data: 2005-03-14 12:22:18
    Temat: Re: co zrobic z takim pracodawca..
    Od: Daniel <d-wasyl@NO_SPAM.gazeta.pl>

    CanoE napisał(a):
> [...]
    >
    > Canoe
    > "mielahisvuohta - a state of mind where your mind is disconnected"
    podaj go do sadu pracy.PIP tez sie kłania

  • 3. Data: 2005-03-14 13:41:43
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    To skurwysyństwo i debilizm, podaj go do sądu pracy, wygrasz na 100%!!!
    --
    _____________________________

  • 4. Data: 2005-03-14 13:56:16
    Od: p...@o...pl

    > To sku.... i debilizm, podaj go do sądu pracy, wygrasz na 100%!!!
    > --
    > _____________________________

    Za ile lat?

  • 5. Data: 2005-03-14 14:20:27
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    p...@o...pl napisał :

    > Za ile lat?

    Ja jeszcze nigdy się nie procesowałem z pracodawcą, bo umiem się dogadać,
    ale moja ciotka (od 2 lat bezrobotna) miała już kilka takich spraw, i nie
    trwało to nigdy dłużej niż 2 miesiące!
    Pozatym procesowanie się przez lata o małe sumy się nie opłaca, bo sam
    prawnik weźmie więcej niż warte jest odszkodowanie!!!
    --
    _____________________________

  • 6. Data: 2005-03-14 15:40:27
    Od: "Jarek aka Dzarko" <p...@p...com>

    Uzytkownik "CanoE" <c...@n...lubie.spamu.org> napisal w wiadomosci
    >a wiec tak..
    (...)
    > zastanawiam sie co robic.. bo juz mi troszke cierpliwosc siada ze o
    > rzeczy ktore maja obowiazek wystawic/wyplacic musze sie dopominac jak
    > jakis zebrak (prawie tak jestem traktowana..)

    Panstwowa Inspekcja Pracy. Proste. Pracodawca ma obowiazek dostarczyc
    swiadectwo pracy.

    Rozdzial I Obowiazki pracodawcy

    Art. 94.
    Pracodawca jest obowiazany w szczególnosci:
    5) terminowo i prawidlowo wyplacac wynagrodzenie,

    Art. 97.
    § 1. W zwiazku z rozwiazaniem lub wygasnieciem stosunku pracy pracodawca
    jest obowiazany niezwlocznie wydac pracownikowi swiadectwo pracy. Wydanie
    swiadectwa pracy nie moze byc uzaleznione od uprzedniego rozliczenia sie
    pracownika z pracodawca.

    Jesli chodzi o PIT-11, to:

    Do konca lutego 2005 roku kazdy pracodawca jest zobowiazany przekazac
    pracownikowi informacje o dochodach oraz o pobranych zaliczkach na podatek
    dochodowy, czyli PIT-11/8B.

    http://www.nbportal.pl/common/Wiadomosc.jsp?nid=1242
    3&ps=0

    Upomnij sie o swoj PIT na pismie, jesli przyjdzie w terminie pozniejszym,
    niz powinien, zachowaj go wraz z koperta, na ktorej bedziesz miala date
    nadania.

  • 7. Data: 2005-03-14 18:19:59
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Upomnij sie o swoj PIT na pismie, jesli przyjdzie w terminie pozniejszym,
    >niz powinien, zachowaj go wraz z koperta, na ktorej bedziesz miala date
    >nadania.

    o dzis przyszedl pit ale z bledem hehe.. wiec znow sobie poczekam na
    sprostowanie..
    wpisali mi nie ten urzad skarbowy he he.. normalnie na dodatek jakies
    madre glowy :)

  • 8. Data: 2005-04-05 12:51:44
    Od: pp <cartman##@#neostrada.pl>

    jesli chodzi o nieterminowe dostraczenie PIT-u, to skarbowka zrobi im
    dokladna kontrole. Tobie nic nie moga zrobic