PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 401. Data: 2005-10-17 11:59:36
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 13:54:54 vertret <vertret@@@op.pl> napisał:

    > U?ytkownik "Tomasz P?ókarz"
    > <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    > napisa? w wiadomo?ci news:op.sysaqvg8frn0ri@donkichot...

    > Jak zejdziesz ze ?cie?ki, aby omin?ae le??ce na jej ?rodku gówno to
    > znaczy,
    > ?e ten co nasra? steruje twoimi krokami?

    Nice try :)

    Jeśli Lepper idący przed Tobą chodnikiem ominie gówno, to Ty w nie
    wdepniesz?

    --
    Wesołe Wścieklisko - blog o głupiej nazwie.
    http://tolep.blogspot.com

  • 402. Data: 2005-10-17 12:06:43
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 13:41:23 Aleksander Galicki <n...@n...com> napisał:

> [...]
    >>> nie

    > Nie chce pakowac sie do kolejnych dyskusji o znienawidzonych papierkach.

    Nie, nie znienawidzonych. Zdewaluowanych. Chodzi tylko o to, że ktoś
    jojczy np. że "ludzie z wyższym" stoja na bramce w dyskotece czy sprzedają
    pomidory. To śmieszne - bo zwrot "ludzie z wyższym wykształceniem", jeśli
    mówimy o młodych, oznacza mniej więcej tyle co "ludzie o imieniu na K".

  • 403. Data: 2005-10-17 12:13:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Tomasz Płókarz napisał(a):

    > A _większość_ dzisiejszych magistrów (o licencjatach nie wspominając) po
    > przeniesieniu wehikułem czasu 20 lat wstecz nie dostałoby matury.

    Dokładnie na tym polega dewaluacja wyższego wykształcenia.

    j.

  • 404. Data: 2005-10-17 12:19:21
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    > Dokładnie na tym polega dewaluacja wyższego wykształcenia.

    Mozna tez na to patrzec jak na rozwarstwienie magistrow. W USA i innych
    krajach od dawna dyplom dyplomowi nierowny i absolwent Harvardu jest
    czesciej okreslany mianem absolwenta Harvardu, niz magistra czy jak to po
    ichniemiu jest Master of Arts lub Science, bo byc absolwentem Harvardu jest
    czyms lepszym niz miec po prostu "mastera". U nas tez sie to powoli
    wytworzy. W przypadku niektorych uczelni wyzszych, absolwent robiacy za
    prostego serwisanta czy pomoc biurowa wcale nie jest "underemployed".

    I.

  • 405. Data: 2005-10-17 12:20:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dj03il$rlt$1@nemesis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

    > Masz uraz czlowieka, ktoremu dane statystyczne za czesto obalaly
    > argumentacje? ;)
    Eee tam... Statystyka jako taka niczego obalić nie może i z założenia
    obarczona jest błędem. Zawsze można podważyć wiarygodność metody zbierania
    danych (np. losowo wybrana reprezentatywna grupa 1044 osób ;)), nie mówiąc o
    jałowych dyskusjach nt. interpretacji wyników.

    > Fakt, ze roznymi danymi da sie manipulowac, ale akurat dane takie jak
    > PKB sa dosc slabo manipulowalne. Istnieje co najwyzej niebezpieczenstwo
    > ich zlego policzenia tam, gdzie administracja panstwowa jest slaba, ale
    > to dotyczy nisko rozwinietych krajow afrykanskich itp.
    Każda statystyka jest manipulowalna, mniej czy bardziej.

    Jotte

  • 406. Data: 2005-10-17 12:28:42
    Od: "Aleksander Galicki" <c...@p...fm>

> [...]
    > pomidory. To śmieszne - bo zwrot "ludzie z wyższym wykształceniem", jeśli
    > mówimy o młodych, oznacza mniej więcej tyle co "ludzie o imieniu na K".

    To racja, ale zapominasz, ze gdy sie mowi o wyzszym wyksztalceniu podaje sie
    rowniez kierunek i uczelnie. A w ten sposob podana informacja moze oznaczac
    znacznie wiecej.
    A teraz o dewaluacji. Poniewaz ksztalcenie stalo sie w pewnym sensie
    przynoszacym dochody biznesem, to Polskie ksztalcenie wyzsze coraz bardziej
    bedzie przypominac USA (no, zupelnie inne proporcje, oczywiscie) - wiekszosc (a
    moze wszyscy) dostana jakies wyksztalcenie, tylko na roznych uczelniach.
    Roznice wiec bedzie stanowic nie sam fakt posiadania dyplomu, a fakt posiadania
    konretnego dyplomu. ( W stanach ktos kto ma dyplom z Yale, albo z MIT ma tez
    zupelnie inny start niz ktos, kto ukonczyl www.mum.edu ).

    A.

  • 407. Data: 2005-10-17 12:31:21
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > jałowych dyskusjach nt. interpretacji wyników.

    > Każda statystyka jest manipulowalna, mniej czy bardziej.

    Ja rozumiem, ze mozna miec uzasadnione watpliwosci co do danych uzyskanych
    metoda ankietowa. Ale powiedz mi, czy w takie dane jak srednia placa "na
    bialo" w gospodarce (obliczona na podstawie zeznan podatkowych lub ZUSow z
    calego kraju) czy ilosc podlaczonych linii telefonicznych na podstawie
    podpartych umowami danych od roznych operatorow tez sa dla Ciebie watpliwe?
    A jesli tak, to gdzie i w jaki sposob moga wystapic tu wedlug Ciebie
    zaburzenia?

    I.

  • 408. Data: 2005-10-17 12:32:33
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Jotte wrote:

    > Nie, napisałaś "tam gdzie faktycznie trzeba". Ja napisałem
    > "tam, gdzie uważa że trzeba". To nie to samo.

    Na jedno wychodzi, bo trzeba wtedy, kiedy ja uznam że trzeba.

    > Wskazałem na możliwość popełnienia błędu w ocenie i decyzji.

    Amerykę odkryłeś ;)

    > Stąd, skąd Tobie opłacalność. (Pracownik tylko wtedy jest
    > pracownikiem, kiedy jest opłacalny.)

    A, na zasadzie porównania? A to ok, jak najbardziej racja.

    Kira

  • 409. Data: 2005-10-17 12:51:37
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 17-10-2005 o 14:28:42 Aleksander Galicki <c...@p...fm>
    napisał:

> [...]
    > sie
    > rowniez kierunek i uczelnie. A w ten sposob podana informacja moze

    Oczywiście, że masz rację, ale tu była mowa o statystycznych obserwacjach
    dotyczących społeczeństwa.

  • 410. Data: 2005-10-17 13:05:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dj05ir$97l$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@n...googlemailu> pisze:

> [...]
    > operatorow tez sa dla Ciebie watpliwe? A jesli tak, to gdzie i w jaki
    > sposob moga wystapic tu wedlug Ciebie zaburzenia?
    Ilość podłączonych linii to tylko zebrane dane. W tym przykładzie metoda ich
    pozyskania w istocie minimalizuje margines błędu (pomijając celowe
    zafałszowanie). Ale statystyka to nie tylko pozyskanie danych, ale także
    (przede wszystkim?) ich przetwarzanie i interpretacja.
    Wróćmy do przykładu średniej płacy.
    W pewnym domku mieszkało tylko dwóch lokatorów, Józek i Wacek. Józek
    zarabiał 1000 zł, a Wacek 5000.
    I przyszedł pan Statystyk.
    Który potem napisał w raporcie, że w pewnym domku mieszkańcy zarabiają
    średnio 3000 zł. ;)

    Jotte