PracaGrupypl.praca.dyskusje › socjalisci atakuja

  • 1. Data: 2005-10-14 13:33:53
    Temat: socjalisci atakuja
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33181,29672
    47.html

    PiS także w wyborach prezydenckich chce mieć NSZZ "Solidarność" po swojej
    stronie, dlatego przejął związkowe pomysły ubezpieczenia od bezrobocia.
    [...]
    Pomysł ten pojawił się w dokumencie, który kandydat na premiera Kazimierz
    Marcinkiewicz przedstawił Platformie Obywatelskiej. Co ciekawe, nie było go
    w przedwyborczym programie PiS.

    Bo to pomysł "Solidarności", który kandydat na premiera przejął, kiedy
    związek poparł Lecha Kaczyńskiego w wyborach prezydenckich. "S" chce, by
    pracodawca i pracownik płacili po połowie dodatkową składkę niezależnie od
    tych, które płacimy dziś i po utracie pracy bezrobotny otrzymywał 60 proc.
    swoich zarobków przez 12 miesięcy (teraz każdy dostaje ok. 600 zł jak leci,
    bez względu na to, czy zarabiał pensję minimalną, czy kilka tysięcy
    złotych).
    [...]
    Z ekspertyzy PO wynika, że jeżeli chcielibyśmy zapewnić zasiłki 40-proc.
    bezrobotnym, to składka ubezpieczeniowa na ten cel musiałaby wynieść ok. 6
    proc. naszego wynagrodzenia. Przyjmijmy, że gdy ktoś zarabia 2 tys. zł, to
    jego dodatkowe obciążenie wyniosłoby 120 zł. Pytanie - zastanawiają się
    eksperci PO - czy ludzie mają ochotę płacić na bezrobotnych te 120 zł.
    Ubezpieczenie od bezrobocia miałoby - zdaniem Platformy - sens, jeśli
    zjawiskiem powszechnym byłaby sytuacja, że pracownicy w ciągu całego swego
    życia dwa-trzy razy tracą pracę na niezbyt długi czas, a potem ją znajdują.
    W Polsce jednak 75 proc. bezrobotnych już kiedyś się rejestrowało w urzędach
    pracy w związku z brakiem pracy. Oznacza to więc, że nie tyle my sami się
    ubezpieczamy od trudnej życiowej sytuacji, ile wszyscy razem płacimy
    dodatkowy podatek na bezrobotnych.

    ------------

    Pod artykulem, gniew ludu pracujacego :)

    -----
    w pale to się nie mieści... jeśli ten socjalistyczny plan zostanie
    wprowadzony w życie to bezrobocie poszybuje do 30% a 75% absolwentów
    wyjedzie
    myć gary. tragedia.
    -----
    > To biorąc pod uwagę wszystkie podatki, składki itp., człowiek większość
    swojego
    > dochodu z pracy będzie przeznaczał na otrzymanie tego zbankrutowanego
    > kraju.
    Nie bedzie przeznaczal, bo wyjedzie. Przynajmniej ja (znowu) wyjade, jezeli
    ta
    ustawa wejdzie w zycie. Szwajcaria wlasnie otwiera granice dla Polakow. I
    tam
    juz zrozumieli, ze bogactwo obywateli jest odwrotnie proporcjonalne do
    wysokosci
    podatku.
    ----
    Obiecalem sobie przed wyborami, ze jezeli wygraja pisuary, to wypieprzam z
    tego
    kraju bez przyszlosci. I slowa dotrzymalem.
    Od 1 grudnia mnie nie ma. To samo zrobilo albo zamierza zrobic polowa moich
    znajomych. Wszyscy wyksztalceni na koszt panstwa, przez panstwowe uczelnie.
    Ale ta kasa zainwestowana w nas bedzie teraz pracowac gdzie indziej. A tutaj
    zostana same nieroby i menele.
    ------

    A co do pomysłu nowego podatku (bo to jest de facto podatek): nie zdziwiła
    mnie
    wiadomość, że pomysł ten wyszedł od liderów związkowych, bo to oni na tym
    najwięcej zyskają - bezrobocie wzrośnie do takiego poziomu, że ci, którzy
    mają
    jeszcze jakąś pracę będą drzwiami i oknami walili zapisywać się do związków
    licząc na to, ze w pierwszej kolejności wywalać będą niezrzeszonych...

  • 2. Data: 2005-10-14 14:14:11
    Temat: Re: socjalisci atakuja
    Od: Matrix <m...@x...com>

    a niech robia co chca ja pracy nie mam wielu ludzi tez nie ma chociaz
    chcieliby ja miec, jak znajde kiedykolwiek prace to wtedy bede sie
    martwil w co zreszta watpie bo bede wniebowziety tym ze mam wreszcie prace

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 3. Data: 2005-10-14 14:22:50
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Matrix napisał(a):
    > a niech robia co chca ja pracy nie mam wielu ludzi tez nie ma chociaz
    > chcieliby ja miec, jak znajde kiedykolwiek prace to wtedy bede sie
    > martwil w co zreszta watpie bo bede wniebowziety tym ze mam wreszcie prace
    Tylko jesli wzrosna obciazenia, to mozesz nie moc znalezc tej pracy

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2005-10-14 14:27:25
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Matrix" <m...@x...com> napisał w wiadomości
    >a niech robia co chca ja pracy nie mam wielu ludzi tez nie ma chociaz
    >chcieliby ja miec, jak znajde kiedykolwiek prace to wtedy bede sie martwil
    >w co zreszta watpie bo bede wniebowziety tym ze mam wreszcie prace

    Pracodawcy beda znacznie mniej sklonni zatrudniac, jesli beda musieli placic
    jeszcze wiecej skladek od pracownika niz obecnie. wprowadzenie tej
    propozycji w zycie jeszcze zwiekszy bezrobocie. Czy wiesz, ze jesli masz
    dostac 1500 na reke, pracodawce kosztuje to ponad 2700? I to jest glowny
    powod niecheci do zatrudniania ludzi, szczegolnie w malych firmach.

    I.

  • 5. Data: 2005-10-14 15:09:52
    Od: jerry <j...@i...pl>

> [...]
    > Ale ta kasa zainwestowana w nas bedzie teraz pracowac gdzie indziej. A

    Emigracja polityczna? Jak to dobrze, że takie zera wyjadą z Polski. Ten
    kraj przyszłość, ma duży potencjał i wiele możliwości tylko mentalność
    takich jak on hamuje jego rozwój. Na szczęście - jak sam pisze -
    wyjeżdża! Co mogę powiedzieć:
    STRZAŁA!

  • 6. Data: 2005-10-14 15:16:33
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 15:33:53 Immona <c...@n...googlemailu> napisał:

> [...]
    >
    > PiS także w wyborach prezydenckich chce mieć NSZZ "Solidarność" po
    > swojej stronie, dlatego przejął związkowe pomysły ubezpieczenia od

    A ja jestem spooookojny - za stary wróbel ze mnie, bym się czymś takim
    przejmował.

    Po pierwsze, to durna kampania wyborcza.
    A po drugie, majątek do sprywatyzowania się kończy, a krzywa Laffera jest
    wystarczająco skutecznym hamulcem socjalizmu :)

    I tak bedę głosował na Kaczyńskiego, bo pomijając powyższe argumenty,
    wpływ prezia na gospodarkę liczy sie raczej w promilach udziału wydatków
    publicznych w PKB,

    Poza tym: wiarygodność programowa Tuska jest żadna; przede wszystkim
    jednak **BARDZO** się boję wpływu patronów Tuska na politykę.

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie

  • 7. Data: 2005-10-14 17:21:10
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl>

    A mi sie podoba. Jestem bezrobotna więc nie ja będę ten podatek płacić.
    Będą go płacić na mnie. I słusznie .
    To będzie rodzaj zadość uczynienia za wyzysk, kradzieże pracodawców, korupcję
    itp.

  • 8. Data: 2005-10-14 17:22:23
    Od: Raf256 <s...@r...com.invalid>

    jerry <diohj7$7o3$1@news.interia.pl> Friday 14 of October 2005 17:09

> [...]
    > kraj przyszłość, ma duży potencjał i wiele możliwości tylko mentalność
    > takich jak on hamuje jego rozwój. Na szczęście - jak sam pisze -

    Tak czytam ten wątek.. na głowę upadliście? Cieszysz się że ludzie którzy
    chcą pracować na siebie wyjeżdżają, a socjaliści pokroju górników "dawać
    zaraz kasę, bo nam się k*wa należy, a jak nie to zdemolujemy pół warszawy"
    zostają?

    --
    Rafał Maj

  • 9. Data: 2005-10-14 17:28:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:g36523-7jj.ln1@raf256.com Raf256
    <s...@r...com.invalid> pisze:

    > a socjaliści pokroju górników "dawać
    > zaraz kasę, bo nam się k*wa należy, a jak nie to zdemolujemy pół warszawy"
    > zostają?
    Widzę, że termin "socjalista" staje się taką samą inwektywą jak "liberał".
    ;)

    Jotte

  • 10. Data: 2005-10-14 17:36:48
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 14-10-2005 o 19:28:38 Jotte <t...@W...pl> napisał:

    > Widzę, że termin "socjalista" staje się taką samą inwektywą jak
    > "liberał".
    > ;)

    Nie "staje się". Jest.
    Od czasu Wielkiej Socjalistycznej Rewolucji Październikowej oraz dojścia
    do władzy Narodowo Socjalistycznej Robotniczej Partii Niemiec - oraz
    następstw tych faktów dla kilkuset milionów Europejczyków (i nie tylko).
    W ubiegłym wieku.