PracaGrupypl.praca.dyskusje › przez GG z dyrektorem HR

  • 1. Data: 2004-12-16 19:01:25
    Temat: przez GG z dyrektorem HR
    Od: "Oliwia" <o...@w...pl>

    Pomóżcie,
    bo już sama nie wiem co robić: byłam na rozmowie rekrutacyjnej i
    zaproponowano mi pracę , ale ja dowiedziałam się podczas tej rozmowy że
    muszę być 100% dyspozycyjna, a nie jestem, więc na koniec rozmowy
    podziękowałam i nie przyjęłam oferty. Dodam że jestem bezrobotna , a to
    praca moich marzeń i fajna kasa. Może będę mogła przyjąć tę oferte za rok,
    ale w tym czasie powinnam się dokształcić, ale nie wiem dokładnie czego
    oczekiwała by ta firma. A mam nr GG do szefa HR z którym rozmawiałam na
    rekrutacji (tzn. raczej dane się zgadzają choć na gg nie ma nazwiska!) . Mój
    dylemat to czy wypada go zagadać przez GG i jak?
    Prosze powiedzcie, czy wypada wogóle zawracać głowe człowiekowi, któremu
    odmówiłam współpracy?

  • 2. Data: 2004-12-16 21:10:09
    Temat: Re: przez GG z dyrektorem HR
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Oliwia [Thu, 16 Dec 2004 20:01:25 +0100]:

    > Prosze powiedzcie, czy wypada wogóle zawracać głowe
    > człowiekowi, któremu odmówiłam współpracy?

    Musisz sama ocenic. Dostalas numerek przed czy po tym
    jak odmowilas? Uwazasz ze z tym czlowiekiem mozna sobie
    normalnie 'pozasluzbowo' pogadac? Jesli tak, to ja tam
    nie widze przeszkod. W zasadzie GG sluzy do rozmawiania
    (i do zwieszania sie, ale to juz inny temat...) wiec
    skoro dal Ci numerek to chyba z zalozeniem ze bedziecie
    mogli porozmawiac?

    Kira

  • 3. Data: 2004-12-17 10:21:55
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    Kira w news:cpstqv$304$1@nemesis.news.tpi.pl napisał(a):

    > Dostalas numerek przed czy po tym jak odmowilas?

    Moim zdaniem gdyby dostała numerek od niego, to w jej wiadomości nie
    pojawiłoby się zdanie:

    "A mam nr GG do szefa HR z którym rozmawiałam na rekrutacji (tzn. raczej
    dane się zgadzają choć na gg nie ma nazwiska!)"

    Wygląda na to, że sama znalazła numerek i stąd dylemat czy zagadać. Ale mogę
    się mylić :-)

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2004-12-17 10:42:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Greg <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > raczej dane się zgadzają choć na gg nie ma nazwiska!)"
    > Wygląda na to, że sama znalazła numerek i stąd dylemat czy zagadać.

    To co jej szkodzi, niech zagada. Jak się okaże, że to nie on, to
    najwyżej wyjdzie na jakiegoś kolejnego wariata, jakich niemało na gg, a
    jak się okaże, że to on.... to jak się uda, to się uda, a jak się nie
    uda... to przez to i tak pracy nie straci (bo i tak wcześniej sama
    zrezygnowała). A jak przeprowadzi taktowną rozmowę, wyjaśniając
    przyczyny odmówienia pracy, to może szef ją przyjmię.

    Zaproponuj coś w rodzaju że przez ten okres co będziesz się
    dokształcała, abyś mogła pomagać im, albo na pół etatu....etc, są
    przecież też inne możliwości pracy, nie tylko umowa o pracę. /tzn to
    zależy jaka to firma, i czy w przyszłości planuje utworzenie podobnych
    stanowisk (czy za rok wolny etat będzie).

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2004-12-17 10:54:21
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Greg [Fri, 17 Dec 2004 11:21:55 +0100]:

    > Wygląda na to, że sama znalazła numerek i stąd dylemat
    > czy zagadać.

    No ja takich dylematow i tak nie miewam ;) Znaczy jesli
    mam mozliwosc komunikacji z kims komu moge cos ciekawego
    zaproponowac to sie komunikuje i tyle. Rozmawianie jakos
    mi jeszcze nigdy nie zaszkodzilo -- a po roku rozmow na
    GG troche inaczej bedzie potem kwalifikacyjna wygladac ;)

    Kira

  • 6. Data: 2004-12-17 12:18:38
    Od: "Oliwia" <o...@w...pl>

    Dzięki,
    macie racje że pogadać można bo nie mam nic do stracenia. Oczywiście że
    numer sama znalazłam , a nie dostałam. Chciałam się go (HR) zapytac z czego
    dokładnie najlepiej się podszkolić na to stanowisko tzn. mam kilka pomysłów
    (wszystkie zwalające z nóg- w pozytywnym znaczeniu). A praca napewno będzie
    , bo mało jest takich fachowców. Niestety mam małego bobaska, którego nie
    mogę zostawić na kilka miesięcy ;-(. Ale mam nadzieję że maluszek urośnie, a
    ja w tym czasie będę się szkolić (ale niestety nie będę zdobywać
    doświadczenia). Niestety w tej pracy 100% dystozycyjności albo nic. A kasa
    REWELKA!
    Dzięki za wszystkie odpowiedzi
    Fajnie by było jak byście mi napisali jak zagadać faceta, żeby nawiązać
    kontakt. Czy mam napisac : Czy to Pan XXXXXX? Tu YYYYY. Czy może:
    przepraszam, mam takie pytanie, odnośnie pracy w Państwa firmie XXXXXX?
    poradźcie , bo nie mam doświadczenia na gg
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-12-17 12:58:42
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Oliwia <o...@w...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > może: przepraszam, mam takie pytanie, odnośnie pracy w Państwa
    > firmie XXXXXX? poradźcie , bo nie mam doświadczenia na gg

    Ja bym to tak mniej więcej przeprowadziła:
    * Witam
    * Jestem wróżką, i właśnie prowadzę badania nad trafnością moich
    prognoz. I wg mnie pan pracuje w firmie.. XXXXX. Zgadza się?
    /można zamiast wróżki napisać, że testujesz nowy program statystyczny,
    który po analizie danych podanych w katalogu publicznym potrafi
    'odgadnać' gdzie kto pracuje. U pana wychodzi mi firma XXXXX. Zgadza
    się?
    * Jeżeli powie, że tak - wtedy przejdź na normalny tryb rozmowy np.:
    - Zgadłam? Dobrze przyznam się. Ten program to kicha (jestem kiepską
    wróżką), a to że pan tu pracuje wiedziałam z tego, iż startowałam do
    pana firmy. Niestety musiałam zrezygnować bo mam małe dziecko i dopiero
    jak je 'odchowam' to będę mogła być 100% dyspozycyjna. Ale to nie
    szkodzi. W miedzy czasie chciałabym się doszkolić. I w związku z tym mam
    małe pytanie: na jaki kurs.. etc....
    *Jeżeli powie nie (może to na początku ukrywać, nie chcieć się do tego
    przyznać, bo to w końcu prywatna sprawa). Wtedy proponuje taki wariant:
    Nie? hm... :> to źle, żadna prognoza mi się nie sprawdziła, chyba wywalą
    mnie z tej posady ;) Ale wróżenie to kiepska praca. Głupia byłam, że nie
    zgodziłam się na prace w firmie XXXX, ale nie mogłam być w 100%
    dyspozycyjna.. etc...

    Zresztą troche oryginalności, humoru i nie powinno być problemu z
    zagadaniem faceta. Nawet możesz zacząć o pogodzie rozmawiać, i jak
    dobrze pokierujesz rozmowę to zejdziesz na temat pracy. ;)

    Powodzenia,
    Jak nie jesteś pewna reakcji, to przetrenuj to trochę na przypadkowych
    osobach na gg. Zobaczysz czy potrafisz 'wczuć się w rolę'.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2004-12-17 13:32:34
    Od: "Immona" <c...@W...com.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Ja bym to tak mniej więcej przeprowadziła:
    > * Witam
    > * Jestem wróżką, i właśnie prowadzę badania nad trafnością moich
    > prognoz. I wg mnie pan pracuje w firmie.. XXXXX. Zgadza się?

    nie wiem, jak tamten gosc, ale ja takie glupawe odzywki silace sie na nie
    wiadomo jaka oryginalnosc splawiam. Zagadywanie na GG w interesach IMHO
    powinno wygladac tak: czy ma Pan/Pani chwile czasu na rozmowe, bo chcialabym
    sie spytac o cos zwiazanego z firma X.
    Wiekszosc pracownikow firm bedzie ciekawa, o co ludzie chca spytac odnosnie
    ich firmy i napisze "prosze", "slucham" (czytam) lub cos podobnego.

    GG 5354836 :)

  • 9. Data: 2004-12-17 13:54:14
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Immona [Fri, 17 Dec 2004 14:32:34 +0100]:

    > nie wiem, jak tamten gosc, ale ja takie glupawe odzywki
    > silace sie na nie wiadomo jaka oryginalnosc splawiam.

    Zgadzam sie. Jesli ktos z takimi tekstami wyskakuje to ja
    go automatycznie przestaje traktowac powaznie -- i zaleznie
    od ilosci zajec, albo spokojnie splawiam albo po prostu
    blokuje i tyle.

    Gdyby powiedziala ze ma jego nr. kom. to tez proponowalbys
    tego typu odzywki? ;)

    Kira

  • 10. Data: 2004-12-17 13:59:16
    Od: Kira <k...@e...pl>

    Re to: Oliwia [Fri, 17 Dec 2004 13:18:38 +0100]:

    > Fajnie by było jak byście mi napisali jak zagadać faceta,
    > żeby nawiązać kontakt.

    Moim zdaniem rozmawiaj po prostu *normalnie* -- tak samo
    jak rozmawialabys przez telefon albo osobiscie. GG to tylko
    inny sposob komunikacji, wszystkie jej zasady powinny tutaj
    nadal obowiazywac...

    Kira