PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca a urlop

  • 1. Data: 2006-11-30 06:33:27
    Temat: praca a urlop
    Od: "stefek" <j...@o...pl>

    witam

    czy pracownik , ktory w ciagu roku byl ok 8 miesiecy na zuwolnieniu chorobowym
    ma za ten czas prawoi do urlopu - tzn po powrocie z chorobowego mimo ze nie
    pracowal nalezy mu sie platzny urlop wypoczynkowyew. jego ekwiwalent ?

    stefek

  • 2. Data: 2006-11-30 09:09:28
    Temat: Re: praca a urlop
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    tzn po powrocie z chorobowego mimo ze nie
    > pracowal nalezy mu sie platzny urlop wypoczynkowyew. jego ekwiwalent ?

    tak. To zupełnie różne i odrębne świadczenia / uprawnienia. Nie występują
    zamiennie, nie łączą sie. Urlop to urlop a zwolnienie lekarskie to
    zwolnienie.
    Przykład do wykorzystania:
    Idąc na urlop i biorąc zwolnienie lekarskie w takcie urlopu, bieg urlopu jet
    przerywany i okres spędzony na zwolnieniu nie jest wliczany w okres
    wykorzystanego urlopu. Trzeba tylko dostarczyć pracodawcy odpowiednie
    dokumenty (ZUS-ZLA).
    --
    Jackare

  • 3. Data: 2006-11-30 17:48:05
    Od: "stefek" <j...@o...pl>

    alez to wydaje mi sie nielogiczne i sprzeczne z zasad urlopu.
    pracownik chorowal pol roku , przyszedl do pracy na ok 3 miesiece i ponownie
    sie rozchorowal przez pol roku.

    urlop jest urlopem wypoczynkowym , a wiec wypoczynek od pracy , a nie od
    choroby , przeciez nie pracowal tylko byl chory tzn spedzal czas w domu i w
    sanatorium.
    urlop to regeneracja sil , odpoczynek , przeciez regenerowal swoje sily bedac
    na zwolnieniu lekarskim czyli wypoczywajac od choroby.

    to wydaje mi sie krzywdzace dla pracodawcy.

  • 4. Data: 2006-11-30 18:39:25
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "stefek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    > urlop to regeneracja sil , odpoczynek , przeciez regenerowal swoje
    sily
    > bedac na zwolnieniu lekarskim czyli wypoczywajac od choroby.
    > to wydaje mi sie krzywdzace dla pracodawcy.

    Krzywdzące jest, ale co zrobić? Takie przepisy. Ryzyka przedsiębiorcy...
    Jedynie urlop bezpłatny/wychowawczy zmniejsza wymiar urlopu...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --