PracaGrupypl.praca.dyskusjepowód odejśćia › Re: powód odejśćia
  • Data: 2006-03-08 01:14:55
    Temat: Re: powód odejśćia
    Od: "Immona" <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Marek napisal:

    >To są takie (u nas)?
    >Ale poważnie - nie w tym rzecz tylko w tym, że skuteczna
    >rekrutacja polega na stawianiu barier i tworzeniu
    >wrażenia niedostępności. Inaczej kandydat się wystraszy
    >i zniknie - tak to już u nas działa. Testowałem ostatnio
    >podejście jakie na wstępie omawiałaś z najgorszym skutkiem
    >ze wszystkich dotychczasowych doświadczeń.

    Wierze Ci, a z drugiej strony moje doswiadczenia odnosnie kandydatow -
    Polakow - ktorych rekrutowalam w UK sa takie, ze mnostwo pisalo maila/dzwonilo

    achowujac sie w sposob wysoce nieformalny - "czesc", "pozdro" "siema" itp.

    Gdyby oczekiwali od firmy zachowania niedostepnego, powinni sami tez wejsc w
    tryb oficjalnego dystansu. W watku na forum GW -
    http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=23&w=378034
    55 - ktos mowi o dokladnie
    tym samym problemie kumpelskiego podejscia i to w Polsce, wiec to nie wyglada
    na cos, czego sie nagle dostaje bedac za granica.
    Mam wiec wiarygodne dane o dwoch skrajnosciach i nie wiem, co o tym myslec.

    >Myślisz zbyt "normalnie", bo jesteś ewenementem. Wizje
    >kandydatów nie polegają na wykonywaniu "czynności", tylko
    >na "pracy" w biurze, to znaczy z biurkiem, telefonem, faksem
    >i może komputerem z drukarką. Reszta (czynności) się nie liczy.
    >A pytanie było powiązane z kontekstem wydobycia z kandydatek
    >predyspozycji wg własnego ich zdania - jakie "czynności" (nie
    [...]
    >praca. A jeśli rozumie to więcej osób, to dlaczego tak dobrze
    >to ukrywają? :D

    Czy to byly osoby bez doswiadczenia w pracy biurowej?
    Czlowiek bez doswiadczenia czesto nie ma konkretnego pomyslu, co sie tak
    naprawde w tym biurze robi - ja tez kiedys nie mialam. Mimo to taka osoba moze
    byc sprawna w prowadzeniu korespondencji i zarzadzaniu nia, przygotowywaniu
    zestawien, prezentacji i dokumentow, pilnowaniu terminarza szefa i calej
    reszcie, bo to nie sa szczegolnie trudne rzeczy. W takiej sytuacji - gdy ktos
    ma pierwszy raz pracowac w tym charakterze - licza sie IMHO okreslone cechy i
    umiejetnosci, a nie wiedza na temat tego, jakie beda szczegolowe polecenia
    zwierzchnika wykorzystujace te umiejetnosci.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl