PracaGrupypl.praca.dyskusjepowód odejśćia › Re: powód odejśćia
    From: Marek <a...@w...zapraszam.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: powód odejśćia
    Date: Wed, 08 Mar 2006 00:31:45 +0100

    > lubie firmy,ktore wewnatrz siebie nie owijaja w
    > korporacyjna bawelne wobec wlasnych pracownikow :D

    To są takie (u nas)?
    Ale poważnie - nie w tym rzecz tylko w tym, że skuteczna
    rekrutacja polega na stawianiu barier i tworzeniu
    wrażenia niedostępności. Inaczej kandydat się wystraszy
    i zniknie - tak to już u nas działa. Testowałem ostatnio
    podejście jakie na wstępie omawiałaś z najgorszym skutkiem
    ze wszystkich dotychczasowych doświadczeń.
    To, że Ty myślisz "normalnie" (z pozycji kandydata), nie
    znaczy, że inni w praktyce też tak funkcjonują :(.

    > Moje doswiadczenia z PL sa takie ze "praca w biurze" to
    > czesto polaczenie czynnosci

    Myślisz zbyt "normalnie", bo jesteś ewenementem. Wizje
    kandydatów nie polegają na wykonywaniu "czynności", tylko
    na "pracy" w biurze, to znaczy z biurkiem, telefonem, faksem
    i może komputerem z drukarką. Reszta (czynności) się nie liczy.
    A pytanie było powiązane z kontekstem wydobycia z kandydatek
    predyspozycji wg własnego ich zdania - jakie "czynności" (nie
    mam na myśli parzenia kawy, plotek itp.) chciałyby (potrafiłyby
    najlepiej i z przekonaniem) wykonywać. Przekazanie takiej
    informacji przez kandydata powinno być logiczne już może nawet
    na etapie listu motywacyjnego, ale w praktyce wydobycie jej
    wymaga sporo zachodu i wielu zapytań z dodatkowym tłumaczeniem.
    Jest to ewidentna wina edukacji w Polsce: braki w umiejętności
    logicznego myślenia. Może jeden kandydat na 100 zgłaszając
    swoją kandydaturę rozumie, że w formie jest konkretna rola do
    spełnienia i ktoś oczekuje, żeby była wykonana jakaś konkretna
    praca. A jeśli rozumie to więcej osób, to dlaczego tak dobrze
    to ukrywają? :D

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl