PracaGrupypl.praca.dyskusje › poszukiwanie pracy a obecna firma

  • 1. Data: 2003-08-17 19:00:25
    Temat: poszukiwanie pracy a obecna firma
    Od: "Toreand" <t...@g...pl>

    Witam.
    Pracuje w polskiej firmie, w tej chwili co sie w niej dzieje, zmusza mnie do
    szukania pracy.
    Jednak, że jest jeden podstawowy problem:
    kobitki z działu personalnego maja różne znajomości z tzw. HRowcami.
    W momencie gdy ja skłądam jakąś aplikację moja firma obecna ma szansę się o
    tym dowiedzieć, przez ich znajomości. Do tego mają swoje "wtyczki" w firmach
    pośrednictwa pracy z typu:
    "jobs"
    Część moich kolegów zostałą zwolniona, ponieważ firma sie dowiedziała, że
    poszukiwałą pracy, przez owe dziewczyny i przez kolegów z działu
    personalnego.
    Chciałbym Was prosić o pomoc, ponieważ tam gdzie poszukuję pracy, większość
    jest z ogłoszeń pośrednictwa pracy, jak mogę się zabezpieczyć, przed tym, że
    moja firma nie będzie wiedziała poprzez znajomości koleżanek i kolegów, że
    obecnie jestem na etapie szukania pracy. Szczególnie chodzi mi o biura
    pośrednictwa pracy.
    Proszę może ktoś ma jakiś pomysł.

  • 2. Data: 2003-08-17 19:19:02
    Temat: Re: poszukiwanie pracy a obecna firma
    Od: "Sławek" <s...@g...pl>

    > Proszę może ktoś ma jakiś pomysł.

    Występuj pod przybranymi danymi, przyszły pracodawca zrozumie dlaczego tak
    robiłeś. Jak już znajdziesz pracę, to zgłoś to o czym opowiadasz
    prokuraturze.
    A przy okazji, możesz powiedzieć które to biura posrednictwa tak beztrosko
    wynoszą nasze dane na zewnątrz?
    Sławek

  • 3. Data: 2003-08-17 20:04:52
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Toreand napisał(a):

    > Proszę może ktoś ma jakiś pomysł.

    Jak kolega Slawek napisal - zglaszaj sie pod innymi danymi, tylko tez
    nie podawaj, w jakiej firmie pracujesz obecnie = bo wiadomo bedzie
    gadka, a wiesz, ze Jan Nowak z twojej firmy szuka pracy - no co ty nie
    mozliwe, u nas nie pracuje zadane Nowak, to moze zadzwonmy pod ten
    numer.... i wpadka jak znalazl. Pozdrawiam i zycze powodzenia

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 4. Data: 2003-08-17 20:47:52
    Temat: Odp: poszukiwanie pracy a obecna firma
    Od: "Siara" <e...@w...pl>

    Użytkownik Toreand <mailto:t...@g...pl
    wrote:
> [...]
    > moja firma nie będzie wiedziała poprzez znajomości koleżanek i kolegów, że
    > obecnie jestem na etapie szukania pracy. Szczególnie chodzi mi o biura

    O ile się nie mylę to nie można zwolnić kogoś bez powodu. Pomysł z innymi
    danymi jest jakimś wyjściem ale pracodawca też tam może mieć znajomości. Jak
    mu już wyjaśnisz że dane nie są prawdziwe to raczej na pewno te osoby wypyta
    o stosunki w firmie i o Ciebie. A jesli to będą Ci "kadrowicze" to leżysz.
    Poza tym wcale nie musi zrozumieć że kłamałeś tylko potraktuje Cię jak
    kombinatora. Może lepiej nie ukrywać tego że się szuka innej pracy... Nie
    wiem! Może grupowicze poradzą Ci coś lepszego.

    --
    Pozdrawiam Siara
    press: e...@w...pl

  • 5. Data: 2003-08-18 07:05:31
    Od: "Carlos" <c...@w...pl>

    ja mialem podobna sytuacje. po prostu nie podawaj aktualnego miejsca pracy,
    tylko okresl je jako jakies przedsiebiorstwo w pewnej branzy. i podaj swoje
    prawdziwe dane (tj. imie i nazwisko). klamstwo jest klamstwem, niezaleznie
    od okolicznosci. raczej twoje kadry nie dostaja listy wszystkich osob, ktore
    skladaja aplikacje do firm posrednictwa pracy. poza tym, zalezy czym sie
    zajmujesz i jak bardzo pracodawcy zalezy na tobie. jezeli mocno, to gdyby
    informacja o tym, ze szukasz pracy, dotarla do niego, moze bedzie chcial ci
    zlozyc kontrpropozycje. ale to juz ty musisz ocenic, jak "mocny" sie
    czujesz. a w najgorszym wypadku? ostatnio sa modne dyktafony ...

  • 6. Data: 2003-08-18 07:11:08
    Od: "Kania" <k...@p...onet.pl>

    "Toreand" <t...@g...pl> wrote in message

    Nie podawaj nazwy firmy, w ktorej aktualnie pracujesz (to standardowe
    postepowanie). To powinno pomoc... A jesli chodzi o dane, to podawaj imie i
    nazwisko, miasto (bez adresu) i ew. wiek.

    Kania

  • 7. Data: 2003-08-18 09:01:22
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Toreand <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > moja firma nie będzie wiedziała poprzez znajomości koleżanek i kolegów, że
    > obecnie jestem na etapie szukania pracy. Szczególnie chodzi mi o biura

    To co piszesz jest jakieś mocno zakręcone. Biura pośrednictwa pracy czy
    agencje HR muszą przestrzegać prawa i nie mogą udostępniać danych
    personalnych o kandydatach na zewnątrz.

    Jesteś pewien, że to co piszesz jest prawdą, a nie są to jakiś plotki ?

    Nie rozumiem też dlaczego pracodawca miałby akurat zwalniać tych, co szukają
    innej pracy - na złość tym osobom, czy jak ?

    Na twoim miejscu to by się niczym nie przejmował. Jak będzie zatajał swoje
    dane lub będziesz podawał mętne informacje o swoim aktualnym zatrudnieniu to
    ryzykujesz, że po prostu twoje CV będzie mniej atrakcyjne w stosunku do
    innych. Dla przyszłego pracodawcy twoje aktualne miejsce pracy i obowiązki w
    jedna z podstawowych informacji.

  • 8. Data: 2003-08-18 10:14:52
    Od: "Rafal" <rafalp_pl@NO_SPAM_wp.pl>

    > To co piszesz jest jakieś mocno zakręcone. Biura pośrednictwa pracy czy
    > agencje HR muszą przestrzegać prawa i nie mogą udostępniać danych
    > personalnych o kandydatach na zewnątrz.

    Zgoda. Tyle tylko że te firmy nie udostępniają tych danych oficjalnie - na
    podstawie jakiejśtam umowy, tylko "pocztą przy piwie czy kawie" - po prostu
    ludzie się znają i działają tu nieoficjalne kontakty. Jeśli zachowują
    sieostrożnie, udowodnić to jest cholernie trudno. A pretekst do zwiolnienia
    można znaleźć zawsze - np likwidacja stanowiska.

    > Jesteś pewien, że to co piszesz jest prawdą, a nie są to jakiś plotki ?

    Ano różnie może być - ale niekoniecznie to plotka

    > Nie rozumiem też dlaczego pracodawca miałby akurat zwalniać tych, co
    szukają
    > innej pracy - na złość tym osobom, czy jak ?

    Trochę tak. Po prostu szukający pracy staje się mniej efektywny, jest też
    ryzyko wyprowadzenia tajemnic z firmy

> [...]
    > innych. Dla przyszłego pracodawcy twoje aktualne miejsce pracy i obowiązki

    Obowiązki i miejsce pracy - na pewno. Imię i nazwisko - w zasadzie nie
    wpływa na atrakcyjność oferty (choć czort wie jak pracodawca przyjmie
    wyjaśnienia). Tyle ze tu też trzeba myśleć, bo jak się poda nazwę stanowiska
    i obowiązki które są unikalne w obecnej firmie - pracodawca bez trudu
    rozszyfruje oferenta. Jeżeli więc już sięmaskować - to sensownie

  • 9. Data: 2003-08-18 11:25:26
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Toreand" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > W momencie gdy ja skłądam jakąś aplikację moja firma obecna ma szansę się
    > tym dowiedzieć, przez ich znajomości. Do tego mają swoje "wtyczki" w

    Niestety, jest to ryzyko, z którym zawsze trzeba się liczyć poszukując nowej
    pracy. W Twoim przypadku sytuacja jest gorsza o tyle, że osoby szukające
    pracy są zwalniane :(
    Moim zdaniem nie powinnaś omijać w życiorysie danych dotyczących firmy czy
    nazwiska - to może być źle odebrane, jako kręcenie, zaciemnianie itp.
    Pisz tylko do tych firm, w których naprawdę chciałabyś pracować i na takie
    stanowiska, które rzeczywiście będą Cię bardziej satysfakcjonować niż obecna
    praca. Jeśli w firmie pojawi się informacja o Twoich poczynaniach, powinnaś
    po prostu wyjaśnić, że praca w tej i tej firmie jest dla Ciebie szansą na
    tzw. "rozwój" lub większe pieniądze. Moim zdaniem nie ma w tym nic złego...
    Jesli w ostateczności pojawi się zagrożenie zwolnienia, pogadaj z szefem na
    temat zmiany warunków pracy, spróbuj mu wytłumaczyć, dlaczego zależy Ci na
    "rozwijaniu się" i że nie oznacza to spadku wydajności pracy na obecnym
    stanowisku, a wręcz przeciwnie - będziesz pracować "jeszcze lepiej", bo
    zależy Ci na jak najlepszej opinii od niego w przypadku zmiany firmy.

    Iza

  • 10. Data: 2003-08-18 13:25:15
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stanowisku, a wręcz przeciwnie - będziesz pracować "jeszcze lepiej", bo
    > zależy Ci na jak najlepszej opinii od niego w przypadku zmiany firmy.

    Jak dla mnie to wyidealizowane. Ja to widzę tak, że szef sobie pomysli: "Juz
    ja Ci niewdzieczniku wystawię opinię..."