PracaGrupypl.praca.dyskusje › poszukiwanie pracy a obecna firma

  • 11. Data: 2003-08-19 11:35:04
    Temat: Re: poszukiwanie pracy a obecna firma
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    > kobitki z działu personalnego maja różne znajomości z tzw. HRowcami.
    > W momencie gdy ja skłądam jakąś aplikację moja firma obecna ma szansę się
    > tym dowiedzieć, przez ich znajomości. Do tego mają swoje "wtyczki" w
    firmach
    > pośrednictwa pracy z typu:
    > "jobs"
    > Część moich kolegów zostałą zwolniona, ponieważ firma sie dowiedziała, że
    > poszukiwałą pracy, przez owe dziewczyny i przez kolegów z działu
    > personalnego.

    No jaki ten świat mały.
    Kolejny dowód, że o dobrej pracy nie decydują kwalifikacje i wykształcenie
    ale znajomości układy i układziki.

    Poprostu trzeba na coś postawić - albo robisz to co robisz albo bezwzględnie
    przychodzisz do pracy i składasz aplikacje do innych firm. Sam się musisz
    określić, nie patrzeć na układy. Dowiedzą się że chcesz odejść to może nie
    wywalą Cię tylko podniosą Ci stawkę, kto wie :). Przecież nie wyczujesz jak
    nie wiesz.
    W kwestii składania aplikacji - to jest jeszcze taka sprawa że na 100
    złożonych jakieś może 10 się odezwie. I po 2-3 miesiącach sprawa wygląda
    tak, że trzeba do firm dzwonić i dzwonić. Więc lepiej może od tego rozpocząć
    poszukiwanie "tej nowej..."
    Zadzwonić, zapytać - nie wysyłasz żadnych papierów jesteś bezpieczny.
    Dowiesz się że jest jakaś możliwość - to umówisz legalnie na spotkanie i
    wtedy porozmawiasz otwarcie, po co się kryć.

    No chyba że Ty jesteś w problemie czy zarabiać 7500 czy 8200 zł, no to
    niestety nie pogadamy.

    Tomek