PracaGrupypl.praca.dyskusje › podatki dla pracownika

  • 121. Data: 2009-06-13 20:29:00
    Temat: Re: podatki dla pracownika
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Fri, 12 Jun 2009 08:49:50 +0200, "cef"
    <c...@i...pl> zakodowal:

    >Dopiero teraz zauważylem,
    >że źródłem zysku w tych machinacjach mają być zakupy,
    >które normalnie nie byłyby KUP, tylko stanowiłyby wydatek
    >na zaspokojenie potrzeb osobistych przedsiębiorcy.

    Kiedy kupujesz samochód, żeby jeździć nim do pracy, lejesz paliwo,
    naprawiasz itd. to jest to zaspokajanie potrzeb osobistych. Ale gdy
    kupujesz to samo auto, lejesz tę samą benzynę, naprawiasz te same
    awarie i jedziesz do tej samej firmy - to przestaje to być użytkiem
    osobistym, gdy ta firma jest Twoim klientem.

    Podobnie z komputerem, telefonem itd.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 122. Data: 2009-06-13 21:38:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kaizen wrote:

> [...]
    > awarie i jedziesz do tej samej firmy - to przestaje to być użytkiem
    > osobistym, gdy ta firma jest Twoim klientem.

    Nie wyjdzie to całkiem taniej jeśli
    te wydatki pozostaną czysto w związku z działalnością, a
    do celów prywatnych będzie drugie/inne auto/komputer/telefon.
    Wiem, to cienka granica - niektórzy jej nie dostrzegają, a inni swiadomie
    naginają, ale przy tych wydatkach, to groszowe sprawy.
    Prawdziwe pieniądze... :-)

  • 123. Data: 2009-06-13 22:28:41
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "cef" napisał:
    > Ja nie świadczę takich usług, które wymagają ubezpieczenia.

    czyli uwarzasz że prowadzenie cudzych ksiąg nie wymaga ubezpieczenia?:O)
    najpierw opowiadasz o zabezpieczeniach ubezpieczeniem a teraz wychodzi że
    nawet tego nie masz:O(

    > Jest jakieś tam ustawowe minimum, chyba 10 tys euro,
    > i pewnie wszyscy na tym minimum poprzestają.

    10tyś euro!? to przecież nie wystarczy nawet na waciki dla pani zosi USu:O)

  • 124. Data: 2009-06-13 22:32:55
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Kaizen" napisał:
    > Niektórzy sami naprawiają komputery, cerują skarpetki, budują swój
    > dom, naprawiają pralkę, księgują, naprawiają teleowizory, konstruują i
    > wykonują wzmacniacze niskiej częstotliwości, piszą programy itd. itp.
    > Tylko mało komu się to opłaca a tylko wybitne jednostki osiągają dobry
    > poziom w więcej niż 2-3 dziedzinach.

    chcesz powiedzieć że dwie prawe ręce i głowa na karku się nie opłaca?:O)
    może masz rację, bo nasz kraj promuje leworęcznych popaprańcuf:O)

    tylko między pralką/komputerem a rachunkowością firmy jest taka subtelna
    różnica że jak ci naprawiacz zepsuje pralkę.komputer to nie pujdziesz z
    torbami jak w przypadku księgowości:O)

  • 125. Data: 2009-06-13 22:34:57
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Kaizen" napisał:
    > Obowiązkowe ubezpieczenie OC dobrowolnie podwyższone do 30K EUR.

    czyli nawet nie jesteś w stanie obsłużyć jednej firemki ze służbowym
    autkiem:O)

  • 126. Data: 2009-06-14 11:09:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał

    > sam siebię zatrudnie,

    Jeśli sam, to nie ma problema.
    Możesz się nawet sam leczyć, uczyć i naprawiać samochód.

    > bo trzeba być nie lada łosiem żeby swoją rachunkowość powierzać obcym
    > ludzieom

    Zależy jaką rachunkowość.
    Nie wszyscy mają trzy faktury miesięcznie na krzyż i KRiP.
    A o szerszą wiedzę jakoś Cię nie podejrzewam.
    Zwłaszcza, że sam KP jest dla Ciebie dość trudny do zrozumienia.

  • 127. Data: 2009-06-14 12:48:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Papa Smerf pisze:

> [...]
    >
    > tylko między pralką/komputerem a rachunkowością firmy jest taka subtelna
    > różnica że jak ci naprawiacz zepsuje pralkę.komputer to nie pujdziesz z

    O! Dziadek Mróz aka Papa Smerf. Jako tata czy pa-pa wypada Ci takie byki
    sadzić?

    --
    animka

  • 128. Data: 2009-06-14 13:04:23
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Baloo" napisał:
    > Jeśli sam, to nie ma problema.
    > Możesz się nawet sam leczyć, uczyć i naprawiać samochód.

    pewnie że mogę i tak robię, co niby złego widzisz w tym że sam naprawiam
    własny samochód?
    bo napewno robię to lepiej i taniej niż ktoż inny by mi to zrobił!:O)

    > Zależy jaką rachunkowość.
    > Nie wszyscy mają trzy faktury miesięcznie na krzyż i KRiP.

    3 faktury czy 300 faktów jaka różnica?:O)
    co za problem wrzucić je do księgowości? siadasz przed kompemi maksymalnie
    godzinka klepania, chyba że dla ciebie to też problem i musiał byś zatrudnić
    wyspecyjalizowaną sekretarkę na 1/2 etatuz certyfikatem maszynopisania?:O)

    > A o szerszą wiedzę jakoś Cię nie podejrzewam.
    > Zwłaszcza, że sam KP jest dla Ciebie dość trudny do zrozumienia.

    dla mnie jest prosty, ja nie widzę potrzeby wynajmowania prawnikuf
    certyfikowanych w KP i płacenia za ekspertyzy w tej sprawie, czytać umiem i
    głowa też jest na włąściwym miejscu:O)

  • 129. Data: 2009-06-14 15:20:15
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Papa Smerf wrote:

    > czyli uwarzasz że prowadzenie cudzych ksiąg nie wymaga
    > ubezpieczenia?:O) najpierw opowiadasz o zabezpieczeniach
    > ubezpieczeniem a teraz wychodzi że nawet tego nie masz:O(

    No dobra. Koniec karmienia.

  • 130. Data: 2009-06-14 18:45:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-14, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

> [...]
    > wyspecyjalizowaną sekretarkę na 1/2 etatuz certyfikatem maszynopisania?:O)

    Założę się o obiad w najdroższej knajpce w Poznaniu, że nie wstukasz 300 faktur
    w godzinę. No ale możesz próbować mnie przekonać, że wystarczy Ci średnio 5
    sekund na fakturę. :-)

    PS. Pełna księgowość, a KPiR, żadna różnica, nie? ;->

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl