PracaGrupypl.praca.dyskusje › podatki dla pracownika

  • 1. Data: 2009-06-10 14:06:16
    Temat: podatki dla pracownika
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    witam,
    czy ja dobrze liczę podatki dla pracownika?
    ZUSy wynoszą 39,5% z przychodu
    USy wynoszą 19% z tego co pozaostanie po ZUSach
    czyli pracownik płaci połowe swojej pencji na podatki a dokładniej to:

    Przychód/Dochód = 0,605*0,81 = 0,49
    czyli pracowwnik dostaje jedynie 49% swojej pensji a 51% płaci na podatki?
    paranoja!:O(

  • 2. Data: 2009-06-10 14:09:00
    Temat: Re: podatki dla pracownika
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Papa Smerf wrote:
> [...]
    >
    > Przychód/Dochód = 0,605*0,81 = 0,49
    > czyli pracowwnik dostaje jedynie 49% swojej pensji a 51% płaci na podatki?

    Spokojnie - jeszcze pozniej VAT i akcyza, ew Belka jak chce oszczedzac.
    W koncu mamy panstwo socjalne (tfu, socjalistyczne).

  • 3. Data: 2009-06-10 14:34:30
    Od: wloochacz <n...@n...dgbit.pl>

    Papa Smerf pisze:
    > witam,
    > czy ja dobrze liczę podatki dla pracownika?
    Prawie, aczkolwiek niezupełnie...

> [...]
    >
    > Przychód/Dochód = 0,605*0,81 = 0,49
    > czyli pracowwnik dostaje jedynie 49% swojej pensji a 51% płaci na podatki?
    Nie! To pracodawca płaci a nie pracownik - pracownikowi się przecież
    należy i mało go co obchodzi.

    > paranoja!:O(
    Z choinki się urwałeś? Prawie zawsze tak było i jakoś nie wierzę, aby
    cokolwiek miałoby się zmienić. Co prawa mówi sie od dawno i dużo na
    temat para podatków i zbyt wysokich kosztów prcy - ale co to kogo tam na
    górze obchodzi...

    --
    wloochacz

  • 4. Data: 2009-06-10 14:40:42
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:h0of5e$o8n$2@nemesis.news.neostrada.pl...

    > USy wynoszą 19% z tego co pozaostanie po ZUSach

    Od tego roku 18%

    > paranoja!:O(

    No cóż.
    Ale część wróci do Ciebie w postaci emerytury, zasiłku chorobowego, renty i
    darmowego nauczania Twoich dzieci ;-))

    Pozdrawiam
    Emka

  • 5. Data: 2009-06-10 16:18:02
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Emka wrote:

    > No cóż.
    > Ale część wróci do Ciebie w postaci emerytury, zasiłku chorobowego,
    > renty i darmowego nauczania Twoich dzieci ;-))

    a część zostanie ukradziona przez pierdzących w stołek, siedzących i nic nie
    robiących paproków biurokratycznych przekładająych kartki z kupki na
    kupki...

    ja bym tam wolał za wszystko płacić... zaoszczędziłbym sporo....

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 6. Data: 2009-06-10 17:02:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-10, wloochacz <n...@n...dgbit.pl> wrote:

    [...]

    > Nie! To pracodawca płaci a nie pracownik - pracownikowi się przecież
    > należy i mało go co obchodzi.

    Spójrz na to w ten sposób: pracodawca ma budżet na 1 pracownika, np. 3k.
    Jemu wybitnie piórkuje, czy pracownik dostanie z tych 3k połowę,
    czy całość. On ma 3k i cała pensja musi się w tym zakresie zmieścić.

    I teraz pomyśl kto jest poszkodowany na wysokim ZUSie i podatkach?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2009-06-10 17:04:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-06-10, Papa Smerf <P...@z...zalasami.trala.la> wrote:

    [...]

> [...]
    >
    > Przychód/Dochód = 0,605*0,81 = 0,49
    > czyli pracowwnik dostaje jedynie 49% swojej pensji a 51% płaci na podatki?

    Nie do końca.
    Od podatku odejmujesz większość składki zdrowotnej
    i zmniejszasz go o ryczałt na dojazdy (mniejszy lub większy)
    i ewentualnie o 1/12 "kwoty wolnej".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-06-10 19:32:34
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Wojciech Bancer" napisał:
    > Nie do końca.
    > Od podatku odejmujesz większość składki zdrowotnej
    > i zmniejszasz go o ryczałt na dojazdy (mniejszy lub większy)
    > i ewentualnie o 1/12 "kwoty wolnej".

    ok, czylli wychodzi na to że podatki wachają się od 40% (dla wybitnie mało
    zarabiających) do 50% przychodu, czyli normalnie tragedia, ale co zrobić,
    chyba lepiej już nie pracować?:O)

    acha, czyli jak pracownik chce mieć w kieszeni 1k, to ma krzyczeć 2k brutto?
    i czy pracownik może sam się rozliczać z podatków, czy musi to robic
    pracodawca?

  • 9. Data: 2009-06-10 19:38:41
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Maverick" napisał:
    > Spokojnie - jeszcze pozniej VAT i akcyza, ew Belka jak chce oszczedzac. W
    > koncu mamy panstwo socjalne (tfu, socjalistyczne).

    podatki ukryte to inna bajka (chociaż istotna), to teraz tak sie zastanówmy:
    jak chcę kupić towar warty 1zł, to znaczy że muszę za niego zapłacić 2zł, a
    żeby je zdobyć to muszę zarobić 4zł, czyli w każdej tranzakcji
    kupna-sprzedaży bierze udział 4zł z czego 3zł idzie na podatki:O(

    jak by do tego dodać podatki ukryte to by się jeszcze okazało że z tych 4
    złotych 3,99zł idzie na podatki:O(

  • 10. Data: 2009-06-10 19:50:48
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    > Nie! To pracodawca płaci a nie pracownik - pracownikowi się przecież
    > należy i mało go co obchodzi.

    Nie-e. To są pieniądze pracownika i on je płaci. Pracodawca jest tylko
    ustawowo ustanowionym "kanałem transferowym" tych pieniędzy.
    --
    Jackare