PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce

  • 1. Data: 2009-06-09 10:39:00
    Temat: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    Od: "kapewu" <p...@p...a>

    Witam, czy 2 tygodniowe wypowiedzenie umowy o prace (tak jest w umowie)
    datowane 3.06 jest skuteczne po 2 tygodniach czyli 17.06 czy powinno "wejsc
    w zycie" z poczatkiem miesiaca tj 1.07 i byc skuteczne 14.07?

    prosze o odpowiedzi

  • 2. Data: 2009-06-09 10:57:03
    Temat: Re: Wypowiedzenie umowy o prace przez pracodawce
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

    Użytkownik "kapewu" <p...@p...a> napisał w wiadomości
> [...]
    > "wejsc
    > w zycie" z poczatkiem miesiaca tj 1.07 i byc skuteczne 14.07?

    Dwutygodniowy okres wypowiedzenia z dnia 3.06. rozpocznie się 8.06. i trwać
    będzie do 21.06.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 3. Data: 2009-06-09 10:58:52
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

> [...]

    > "wejsc
    > w zycie" z poczatkiem miesiaca tj 1.07 i byc skuteczne 14.07?

    Jeśli wypowiedzenie wręczono 3/06, to jego bieg rozpoczyna się w sobotę 6/06
    i kończy po 14 dniach, czyli 20/06.

    Pozdrawiam
    Emka

  • 4. Data: 2009-06-09 11:38:03
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz> napisał w wiadomości

    > Dwutygodniowy okres wypowiedzenia z dnia 3.06. rozpocznie się 8.06. i
    > trwać będzie do 21.06.

    08/06/2009 to jest przecież poniedziałek.

    E.

  • 5. Data: 2009-06-09 11:57:55
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

    > 08/06/2009 to jest przecież poniedziałek.

    No dobra nie spojrzalem w kalendarz dokladnie. Wypowiedzenie 2- tyg zaczyna
    się zawsze w niedziele i kończy w sobotę. Czyli w naszym przypadku
    rozpocznie sie 7.06. a skonczy 20.06. Art 30 par 2.1 kodeksu pracy.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 6. Data: 2009-06-09 15:06:37
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Tue, 9 Jun 2009 13:57:55 +0200, "pawelWN"

    >No dobra nie spojrzalem w kalendarz dokladnie. Wypowiedzenie 2- tyg zaczyna
    >się zawsze w niedziele

    Możesz podać podstawę tego?
    AFAIK w orzecznictwie sądy uznają, że okres wypowiedzenia zaczyna się
    w momencie złożenia wypowiedzenia - a kończy się zgodnie z KP. A jest
    to o tyle istotne, że w okresie wypowiedzenia pracodawca ma prawo
    posłać pracownika na urlop "na siłę".

    Tak czy inaczej - dwutygodniowe wypowiedzenie złożone 3 czerwca 2009
    rozwiązuje umowę 20 czerwca 2009
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2009-06-09 18:58:10
    Od: "pawelWN" <p...@p...onet.plzzz>

> [...]
    > posłać pracownika na urlop "na siłę".
    >
    > Tak czy inaczej - dwutygodniowe wypowiedzenie złożone 3 czerwca 2009

    Tak na logikę mi wyszło, że jeśli kończy sie w sobotę to musi zaczynac sie w
    niedzielę.
    Ale ciekawe co piszesz o tym orzecznictwie. Myslalem, że pracodawca moze
    wyslac pracownika na przymusowy urlop tylko w "okresie wypowiedzenia" tj.
    dwa tygodnie, miesiąc itp. Zresztą KP definiuje dokladnie długość "okresu
    wypowiedzenia". Ale co sędzia to inna interpretacja.

    --
    pozdrawiam
    pawelWN

  • 8. Data: 2009-06-09 20:44:36
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pieknego dnia Tue, 9 Jun 2009 20:58:10 +0200, "pawelWN"

    >Tak na logikę mi wyszło, że jeśli kończy sie w sobotę to musi zaczynac sie w
    >niedzielę.

    Wyrok Sądu Najwyższego z 28 czerwca 2005 r., III PK 44/05 w którym
    stwierdzono, że zwrot w okresie wypowiedzenia na gruncie art. 60 k.p.
    oznacza okres po dokonaniu wypowiedzenia. Po skutecznym złożeniu
    oświadczenia woli o wypowiedzeniu rozpoczyna jest okres wypowiedzenia.
    W wyroku tym Sąd Najwyższy stwierdził, że przyjmowanie sztywnych
    okresów wypowiedzenia nie ma już racji bytu i należy przyjąć, że
    kodeks pracy wskazuje tylko minimalne okresy wypowiedzenia i rozróżnia
    pojęcie długości okresu od sposobu jego obliczania.