PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: paragraf 52

  • 31. Data: 2007-08-05 21:47:22
    Temat: Re: paragraf 52
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > No to na dzien dobry standard - kontrole: skarbówka, sanepid, PIP (ja np.
    > pojechalem gnojowi po BHB i dokumentacji). I co jakis czas powtórka. Jesli
    > sa mozliwosci mozna spróbowac mediów, stymulowania kiepskiego PR, wszystko
    > zalezy od konkretnej sytuacji, charakteru przedsiebiorstwa itp.
    > Na dluzsza mete rygorystyczna kontrola przestrzegania przepisów gdzie sie
    > tylko da (to wlasnie chetnie stosuje), intensywna dzialalnosc ZZ.
    > Trzeba troche pomyslowosci.

    wiele z tych dzialan mozna podciagnac pod dzialanie na szkode
    przedsiebiorstwa.
    m.in z powodów "prywatnych wojen" jestem przeciwny zwiazkom zawodowym,
    zreszta w wielu przedsiebiorstwach to fikcja (np Poczcie) utrzymywana z
    garnuszka firmy i postepujaca tak jak zarzad tego chce.
    --
    Jackare

  • 32. Data: 2007-08-05 22:01:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f95gql$jvg$1@nemesis.news.tpi.pl Jackare
    <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl> pisze:

    > wiele z tych dzialan mozna podciagnac pod dzialanie na szkode
    > przedsiebiorstwa.
    Żadnych z wymienionych nie można pod to podciągnąć.
    Ale - próbuj podciągać, jeśli pragniesz. Odwołania do przepisów prawa będą
    niezbędne.

    > m.in z powodów "prywatnych wojen" jestem przeciwny zwiazkom zawodowym,
    Twój sprzeciw nie ma najmniejszego znaczenia. Pracownicy mają ustawowe
    prawo do zrzeszania się bez względu na to, czy ktoś jest temu przeciwny.
    Czy i jak z tego prawa korzystają to już ich sprawa.

    > zreszta w wielu przedsiebiorstwach to fikcja (np Poczcie) utrzymywana z
    > garnuszka firmy i postepujaca tak jak zarzad tego chce.
    To również bez znaczenia.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2007-08-05 22:33:04
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > Żadnych z wymienionych nie można pod to podciągnąć.
    > Ale - próbuj podciągać, jeśli pragniesz. Odwołania do przepisów prawa będą
    > niezbędne.
    Stymulowanie kiepskiego PR, media itp prywatne - subiektywne akcje - to juz
    prywatna wojna z przedsiębiorstwem a nie jego dyrektorem

    > Twój sprzeciw nie ma najmniejszego znaczenia. Pracownicy mają ustawowe
    > prawo do zrzeszania się bez względu na to, czy ktoś jest temu przeciwny.
    > Czy i jak z tego prawa korzystają to już ich sprawa.

    wiem. wyrażam tylko swą opinię. Ale w korzystając z podobnie zakulisowych
    sposobów walki jak opisane przez Ciebie- pracodawcy także mogą blokowac czy
    wręcz niedopuszczać do działania ZZ i innych podobnych wymysłów.
    Po co to piszę ? Ano po to aby jeszcze raz powiedzieć że lepiej zyć w
    zgodzie i czerpac z tego korzyści (bo o to chyba chodzi) niz toczyć boje o
    pietruszkę na których ostatecznie i tak traci pracownik dla tego że to on
    jest zwsze słabszą stroną. jak się chce psa uderzyć - kij zwsze się
    znajdzie. Po awanturach z pracodawcą pracownika zawsze można zwolnić choćby
    i likwidując jego stanowiko, płacąc mu odprawę itd, zaś dla niego
    awanturniczo - związkowa przeszłość może się stać swoistym wilczym biletem.
    Wszak nie ma obowiązku zatrudniania konretnego Jana Kowalskiego a złą sławę
    bardzo łatwo mu dorobić.
    Są to oczywiście sytuacje anormalne, gdy jak pisałeś spotyka się w pracy
    kanalie a pracownik trafi się typu "trafiła kosa na kamień" ale IMHO do
    niczego dobrego nie prowadzą.
    --
    Jackare

  • 34. Data: 2007-08-06 14:22:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f95jgb$pdv$1@nemesis.news.tpi.pl Jackare

    > Stymulowanie kiepskiego PR, media itp prywatne - subiektywne akcje - to
    > juz prywatna wojna z przedsiębiorstwem a nie jego dyrektorem
    To zależy od indywidualnych cech przedsiębiorstwa. Już widziałem
    dyrektorzyny, którym się wydawało, że "firma, to ja".
    Niemniej nie o to mi głównie chodzi. Negatywnymi wnioskami pokontrolnymi
    instytucji mających do kontroli prawo, nałożonymi karami można zainteresować
    media, zadbać o to aby wiadomo było kto jest za to odpowiedzialny itp.
    Ile sytucji tyle rozwiązań, a nawet więcej. Ważne żeby łba pokornie nie
    pochylić i w strachu zaniechać działań.

    > wiem. wyrażam tylko swą opinię. Ale w korzystając z podobnie zakulisowych
    > sposobów walki jak opisane przez Ciebie- pracodawcy także mogą blokowac
    > czy wręcz niedopuszczać do działania ZZ i innych podobnych wymysłów.
    I takie próby sa podejmowane.

    > Po co to piszę ? Ano po to aby jeszcze raz powiedzieć że lepiej zyć w
    > zgodzie i czerpac z tego korzyści (bo o to chyba chodzi)
    Oczywiście, że lepiej. Lepiej jest także być młodym zdrowym, pięknym i
    bogatym, niż starym, chorym, brzydkim i biednym. Także - masz rację.
    Tyle, że często do niczego nie przydatną. Trafisz na pracodawcę bydlaka i
    oszusta i już po twojej maksymie.

    > niz toczyć boje o
    > pietruszkę na których ostatecznie i tak traci pracownik dla tego że to on
    > jest zwsze słabszą stroną. jak się chce psa uderzyć - kij zwsze się
    > znajdzie.
    Jak pies mądry i odważny może zdążyć przedtem nieźle pokąsać. Czasem tak, że
    się szukania kija na jakiś przynajmniej czas odechce.
    A boje o przestrzeganie prawa (choćby własne) i odpowiednie wynagradzanie
    nie są bojami o pietruszkę.

    > Po awanturach z pracodawcą pracownika zawsze można zwolnić
    > choćby i likwidując jego stanowiko, płacąc mu odprawę itd,
    Niekoniecznie jest tak prosto, szczególnie ze związkowcami chronionymi na
    mocy ustawy o ZZ i mającymi mocneą pozycję wewnątrz organizacji.
    .
    > zaś dla niego awanturniczo - związkowa przeszłość może się stać swoistym
    > wilczym
    > biletem. Wszak nie ma obowiązku zatrudniania konretnego Jana Kowalskiego
    > a złą sławę bardzo łatwo mu dorobić.
    Eee, tym bym się specjalnie nie przejmował.
    BTW - odnoszę wrażenie, że jakby spomiędzy wierszy twoich wypowiedzi
    wyzierała postawa - bardzo delikatnie mówiąc - niezbyt odważna i nacechowana
    konformizmem. Czy się mylę?

    > Są to oczywiście sytuacje anormalne
    A co jest normą? Przestrzeganie prawa i uczciwe stosunki na linii
    pracodawca-pracownik? Pewnie, ale to jest norma, która powinna być, a nie
    która jest.

    --
    Jotte

  • 35. Data: 2007-08-07 04:44:30
    Od: "Jackare" <jacek[kropka]leszczuk@interia_usun_to.pl>

    > BTW - odnoszę wrażenie, że jakby spomiędzy wierszy twoich wypowiedzi
    > wyzierała postawa - bardzo delikatnie mówiąc - niezbyt odważna i
    nacechowana
    > konformizmem. Czy się mylę?

    Może tak może nie - wiele zależy od sytuacji. Priorytetem dla mnie jest
    dbanie o własny tyłek.
    Jeżeli czasem sobie muszę coś odpuścić, to odpuszczam, bo cenię sobie tzw
    "święty spokój".
    Satytysfakcją wygranej się nie najem, a jak mówi przysłowie: pokorne ciele
    dwie matki sscie ;)
    --
    Jackare

  • 36. Data: 2007-08-07 12:28:51
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > Na dluzsza mete rygorystyczna kontrola przestrzegania przepisów gdzie sie
    > tylko da (to wlasnie chetnie stosuje), intensywna dzialalnosc ZZ.

    Niestety w firmach których pracowalem nie bylo ZZ. Pracownik który zaczynal
    zadyme byl bardzo szybko zwalniany niejednokrotnie dyscyplinarnie. Jesli ktos
    dobrze szuka to powód do zwolnienia zawsze mozna znalezc. Potem pozostaja
    trwajace wiecznosc procesy. Niestety w czasie trwania tych procesów trzeba cos
    jesc. Dziecku nie powiem "Kochanie przez najblizsze 4 lata bedziesz jesc
    kartofle ze slonina i chodzic w starych szmatach poniewaz twój tatus jest
    odwazny i postanowil dokopac wyzyskiwaczowi i pokazac, ze nie pozwoli po sobie
    pojechac".

  • 37. Data: 2007-08-07 12:44:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:f99oi1$q3q$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

    > Niestety w firmach których pracowalem nie bylo ZZ.
    Trzeba bylo zalozyc. W moim "zasadniczym" miejscu pracy tez nie bylo, wiec
    zalozylem.

> [...]
    > mozna znalezc. Potem pozostaja trwajace wiecznosc procesy. Niestety w
    > czasie trwania tych procesów trzeba cos jesc.
    Kazda dzialalnosc wymaga zdobycia wiedzy, informacji, rozpoznania warunków
    tego dzialania, przygotowania gruntu, zabezpieczenia sobie wyjscia
    awaryjnego, najlepiej wiecej niz jednego. Nie od razu Kraków zbudowano,
    trzeba sie odpowiednio przygotowac. Na dzien dobry troche znajomosci prawa
    pracy, aby sie w prostych sprawach nie dac w konia robic, i krótki kurs
    odwagi osobistej i szacunku do siebie, aby ze znajomosci prawa pracy nie bac
    sie skorzystac.

> [...]
    > chodzic w starych szmatach poniewaz twój tatus jest odwazny i
    > postanowil dokopac wyzyskiwaczowi i pokazac, ze nie pozwoli po sobie
    Przeciez dziecko to sie robi (znaczy: powazny czlowiek robi) kiedy
    zabezpieczone sa materialne podstawy bytu rodziny i to lacznie z rezerwami
    pozwalajacymi przezyc jakis sensowny czas w razie katastrofy
    zawodowo-zatrudnieniowej.
    Inaczej postepuje tylko gówniarz.
    Zreszta - czy nie gorsze, jak kiedys dziecko przyjdzie i powie: "tata, a
    Maciek w szkole powiedzial, ze jego tata powiedzial, ze ty jestes tchórz i
    wlazidupa".

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2007-08-07 12:48:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f98td2$nq1$1@atlantis.news.tpi.pl Jackare

    > Może tak może nie - wiele zależy od sytuacji. Priorytetem dla mnie jest
    > dbanie o własny tyłek.
    To zasadniczo nic złego.
    Problemy zaczynają się przy doborze metod.

    > Jeżeli czasem sobie muszę coś odpuścić, to odpuszczam, bo cenię sobie tzw
    > "święty spokój".
    A ja szacunek dla siebie.

    > Satytysfakcją wygranej się nie najem,
    Człowiek nie tylko żre.

    > a jak mówi przysłowie: pokorne ciele
    > dwie matki sscie ;)
    To ty chcesz być cielę?
    Nie polecam, nie rób tego - z cieląt wyrasta bydło.

    --
    Jotte

  • 39. Data: 2007-08-07 13:06:07
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>