PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozumieć Art.136 § 1. § 2 KP

  • 1. Data: 2007-07-31 11:15:37
    Temat: Jak rozumieć Art.136 § 1. § 2 KP
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    § 1 Przy pracach polegających na dozorze urządzeń lub związanych z częściowym
    pozostawaniem w pogotowiu do pracy może być stosowany system równoważnego czasu
    pracy, w którym jest dopuszczalne przedłużenie dobowego wymiaru czasu pracy, nie
    więcej jednak niż do 16 godzin, w okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 1
    miesiąca.

    Czy to oznacza że pracodawca może zarządać ode mnie pracy po 16h na dobę?

    § 2 W systemie czasu pracy, o którym mowa w § 1, pracownikowi przysługuje,
    bezpośrednio po każdym okresie wykonywania pracy w przedłużonym dobowym wymiarze
    czasu pracy, odpoczynek przez czas odpowiadający co najmniej liczbie
    przepracowanych godzin, niezależnie od odpoczynku przewidzianego w art. 133.

    Podliczmy

    11h odpoczynku z art 133 § 1 + 16h pracy + 16h odpoczynku wynikającego z art 136
    § 2 = 43h

    Ziemska doba jest chyba za krótka.

  • 2. Data: 2007-07-31 11:27:31
    Temat: Re: Jak rozumieć Art.136 § 1. § 2 KP
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-31 13:15 [Gienek] napisał(a):

    > Podliczmy
    >
    > 11h odpoczynku z art 133 § 1 + 16h pracy + 16h odpoczynku wynikającego z
    > art 136 § 2 = 43h
    >
    > Ziemska doba jest chyba za krótka.

    Po pierwsze te 11 godzin odpoczynku zawiera sie w tych 16, po drugie
    gdzie jest napisane, że to ma się w dobie wyrobić?

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-07-31 11:50:04
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Po pierwsze te 11 godzin odpoczynku zawiera sie w tych 16, po drugie

    § 2 ... odpoczynek przez czas odpowiadający co najmniej liczbie przepracowanych
    godzin, niezależnie od odpoczynku przewidzianego w art. 133.

    Czyli ten odpoczynek 11 h nie zawiera się chyba w tych 16h.

  • 4. Data: 2007-07-31 12:01:35
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-31 13:50 [Gienek] napisał(a):

> [...]
    > 133.
    >
    > Czyli ten odpoczynek 11 h nie zawiera się chyba w tych 16h.

    Ale art 133 nie ma nic wspólnego z odpoczynkiem dobowym.

  • 5. Data: 2007-07-31 12:26:22
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Ale art 133 nie ma nic wspólnego z odpoczynkiem dobowym.

    Albo ty coś przekręcasz albo ja.

    Art. 133 § 1 mówi że pracownikowi należy się 11h nieprzerwanego odpoczynku
    dobowego.

    Więc nie rozumiem twego stwierdzenia że Art 133 nie ma nic wspólnego z
    odpoczyniekim dobowym.

    Poza tym art. 136 § 2 mówi że pracownik powinien otrzymać odpoczynek w wymiarze
    odpowiadającym ilości przepracowanyc godzin niezależnie od odpoczynku
    przewidzianego w art. 133.

    Więc chyba jeden odpoczynek nie zawiera się w drugim.

  • 6. Data: 2007-07-31 12:58:24
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-31 14:26 [Gienek] napisał(a):

    > Albo ty coś przekręcasz albo ja.

    Ty :)

    > Art. 133 § 1 mówi że pracownikowi należy się 11h nieprzerwanego
    > odpoczynku dobowego.

    O 11 godzinnym odpoczynku dobowym mówi art. 132.
    Art 133 dotyczy odpoczynku tygodniowego w wymiarze 35 godzin z
    zastrzeżeniami.

    > Więc nie rozumiem twego stwierdzenia że Art 133 nie ma nic wspólnego z
    > odpoczyniekim dobowym.

    Mam nadzieję ze teraz już tak ;-)

  • 7. Data: 2007-07-31 20:40:57
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    > O 11 godzinnym odpoczynku dobowym mówi art. 132.
    > Art 133 dotyczy odpoczynku tygodniowego w wymiarze 35 godzin z
    > zastrzeżeniami.

    Ale jak rozumieć zastrzeżenie z art. 133 o 11h odpoczynku na dobę? Bo jeśli
    pracownik musi mieć przynajmniej 11h odpoczynku na dobę to tygodniowo
    wychodzi 55h. Jeśli 35h w tygodniu to na dobę przypada 3h. Trochę mało te
    3h snu dziennie.

  • 8. Data: 2007-07-31 20:56:53
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-31 22:40 [Gienek] napisał(a):

> [...]
    > pracownik musi mieć przynajmniej 11h odpoczynku na dobę to tygodniowo
    > wychodzi 55h. Jeśli 35h w tygodniu to na dobę przypada 3h. Trochę mało te

    W ciągu 24 godzin od rozpoczęcia pracy pracownik ma mieć co najmniej 11
    godzin odpoczynku. To jest odpoczynek dobowy z art 132.
    Raz w tygodniu ma być wypoczynek 35 godzin najlepiej obejmujący
    niedzielę i zawierający przy okazji te 11 godzin wypoczynku dobowego. To
    nie jest 35 godzin na tydzień tylko 35 godzin wypoczynku ciągłego raz w
    tygodniu. W skrócie weekend ;]

  • 9. Data: 2007-07-31 21:09:03
    Od: Gienek <g...@s...pl>

> [...]
    > niedzielę i zawierający przy okazji te 11 godzin wypoczynku dobowego. To
    > nie jest 35 godzin na tydzień tylko 35 godzin wypoczynku ciągłego raz w

    Już wszystko rozumiem. Dzięki za wyjaśnienie.