PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czemu pracodawcy tak usilnie "ukrywaja" zarobki przed potencjalnym pracownikiem?

  • 1. Data: 2007-07-31 11:07:26
    Temat: Re: Czemu pracodawcy tak usilnie "ukrywaja" zarobki przed potencjalnym pracownikiem?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Rafal M pisze:
    > Witam
    >
    > Czemu wiekszosc pracodawcow stara sie ukryc zarobki przed potencjalnym
    > pracownikiem az do ostatniej chwili (czyli rozmowy kwalifikacyjnej)?
    >
    > Ostatnio tak odpowiadam na ogloszenia, i w kazdej mojej rozmowie
    > telefonicznej w sprawie szczegolow ogloszenia zadaje pytanie o zarobki
    > - bardzo rzadko dostaje odpowiedz o _orientacyjnych_ zarobkach.
    > Wiekszosc pracodawcow kwituje to zdawkowym "na rozmowie
    > kwalifikacyjnej".

    Wtedy takiemu pracodawcy sie grzecznie dziekuje.

    > Zastanawia mnie czemu to robia? Przeciez oszczedzili by sobie czasu,
    > "odstrzeliwujac" kandydatow ktorzy na dana propozycja finansowa sie
    > poprostu nie zgodza.

    Po prostu nie potrafią jeszcze zrozumieć, że czas to pieniądz i go marnują.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-07-31 11:23:05
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    >
    > Zastanawia mnie czemu to robia? Przeciez oszczedzili by sobie czasu,
    > "odstrzeliwujac" kandydatow ktorzy na dana propozycja finansowa sie

    Proste jak drut: chodzi o to, aby zapłacić jak najmniej. A ponieważ
    pracodawcy nie czytają niestety w myślach, to starają się tą jak
    najmniejszą stawkę wynegocjować na różne sposoby. Gdyby natomiast podali
    z góry zarobki, czy nawet widełki, to by sobie drogę do negocjacji zamknęli.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-07-31 11:29:46
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-07-31 13:07 [Tomasz Kaczanowski] napisał(a):

    > Po prostu nie potrafią jeszcze zrozumieć, że czas to pieniądz i go marnują.

    Ich Twój czas nie obchodzi a rekrutację i tak często prowadzi osoba,
    która nic sensownego poza tym nie robi więc ma przynajmniej zajęcie.

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 5. Data: 2007-07-31 12:11:22
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

> [...]
    > wynegocjować na różne sposoby. Gdyby natomiast podali z góry zarobki, czy
    > nawet widełki, to by sobie drogę do negocjacji zamknęli.

    Dziwne, że nie dla wszystkich jest to jasne i oczywiste.

    Tak samo jak ja negocjuję przyszłą wypłatę, to staram się wycisnac od pracodawcy
    żeby powiedział ile jest skłonny zapłacić. Może akurat poda kwotę o której ja
    nawet nie śniłem w snach ;-) i pozostanie tylko powiedzieć "Niech będzie moja
    strata ale zgadzam się" :-) Tylko że żaden nie chce podać kwoty pierwszy.

  • 6. Data: 2007-07-31 12:49:44
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Tue, 31 Jul 2007 04:10:23 -0700, Rafal M
    <r...@g...com> wrote:

    >Czemu wiekszosc pracodawcow stara sie ukryc zarobki przed potencjalnym
    >pracownikiem az do ostatniej chwili (czyli rozmowy kwalifikacyjnej)?

    Bo są głąby.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2007-07-31 13:53:23
    Od: r2r <i...@o...pl>

    Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    Już dość dawno (ok.3 lata temu) szukając pracy w Europie i widząc taką
    manierę podawania kwot u tamtych pracodawców postulowałem wprowadzenie
    tego w Polsce - pisałem nawet o tym na tym forum, oraz adminowi forum
    praca.oferowana proponowałem / prosiłem o nakłąnianie firm polskich do
    podawania kwot. Jasne że uprościło by to życie i pracodawcy i
    pracownikowi. Będąc częścią społeczeństwa postniewolniczego nie
    spotkałem się wówczas z entuzjastycznym odbiorem mojej propozycji.

    Myślę że (do) dzisiaj czasy się zmieniły (i wciąż zmieniają) na lepsze -
    co widać choćby po Waszych głosach na ten temat, co mnie osobiście
    cieszy i za co dziękuję w imieniu własnym i szeroko rozumianej ewolucji ;)

    as

  • 8. Data: 2007-07-31 19:15:02
    Od: TZ <t...@n...spam>

    Rafal M napisał(a):
> [...]
    > - bardzo rzadko dostaje odpowiedz o _orientacyjnych_ zarobkach.
    > Wiekszosc pracodawcow kwituje to zdawkowym "na rozmowie

    Mnie też to wkurzyło i zastosowałem prosty patent: w cv dopisałem
    punkcik: "Oczekiwane wynagrodzenie" gdzie podałem swoje widełki.
    Telefonów mam już mniej, ale można odsiać pracodawców, którzy szukają
    pracownika za 1000 - najlepiej brutto.

    > Zastanawia mnie czemu to robia? Przeciez oszczedzili by sobie czasu,
    > "odstrzeliwujac" kandydatow ktorzy na dana propozycja finansowa sie
    > poprostu nie zgodza.

    Oczywiście - ułatwienie dla obu stron, ale w Polsce nie każdy pracodawca
    zrozumiał, ile praca jest warta - i kombinowanie, a może jak już
    przyjdzie to weźmie mniej. Dobrze zaczynają płacić pracodawcy, którym w
    ciągu miesiąca wyjechało za granicę pół firmy.

    TeZet

  • 9. Data: 2007-08-01 10:13:32
    Od: "Jackare" <j...@B...pl>

    - bo leży to wich interesie
    - bo dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach
    - bo o pieniądzach rozmawia się na końcu
    - bo mają zróżnicowane płace na tych samych stanowiskach i nie chca mieć
    zamieszek wśród załogi
    - bo boją się posunięc konkurencji
    - bo chcą zrobić niespodziankę pracownikowi
    - bo nie
    - bo zwiększa to koszt ogłoszenia
    - bo czekają aż konkurencja pierwsza zacznie podawać
    - bo to pracownikowi powinno zależeć :)
    - bo może jednak znajdą kogoś za mniejsze pieniądze niz te które byłyby
    podane
    - bo mieliby nawałnicę kandydatów
    - bo mieliby zero zgłoszeń
    - bo oferują coś więcej niż tylko płacę i chcą o tym porozmawiać
    - bo jak czegoś nie muszą, to tego nie robią
    - bo kto pierwszy poda kwotę - przegrywa
    - bo w rzeczywistości zarabia się wiecej niz oficjalnie
    und viele andere
    --
    Jackare
    Bytom

  • 10. Data: 2007-08-01 10:57:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Jackare pisze:
> [...]
    > - bo jak czegoś nie muszą, to tego nie robią
    > - bo kto pierwszy poda kwotę - przegrywa
    > - bo w rzeczywistości zarabia się wiecej niz oficjalnie

    efekt - nie moga znalezc pracownika, czyli wszystkie "bo" mozna sobie w
    buty wsadzic...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl