PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: paragraf 52

  • 41. Data: 2007-08-07 14:29:39
    Temat: Re: paragraf 52
    Od: "Gienek" <g...@s...pl>

    > Czemu pytasz?

    Jakbys mial to wiedzialbys ze zanim usamodzielnia sie to minie mniej wiecej 25
    lat. To szmat czasu i przez ten czas trzeba je utrzymywac. Przez te cwierc wieku
    moze sie wszystko zmienic równiez nasza sytuacja materialna. Nawet jesli
    mielismy trzy etaty w czasie jak to okresliles robienia ich to po kilkunastu
    latach moze juz tych etatów nie byc.

    Nie wiadomo jaka sytuacje maja dyskutujace tutaj osoby a ty dla wszystkich
    radzisz ze powinni za wszelka cene walczyc z pracodawcami i nawet jesli moga
    odejsc z pracy w której sa wyzyskiwani to powinni zostac i walczyc do konca bo
    to nie honor uciekac. Pozostaje tylko pytanie czyjego konca? Napewno nie
    pracodawcy poniewaz nie ma ludzi niezastapionych i jak porzadnie sie zdenerwuje
    to zwolni takiego "pracownika" który caly czas sie pluje.

    Moze i ty masz zabezpieczenie materialne ale nie wszyscy maja taka sytuacje jak
    ty. Dla niektórych zwolnienie z pracy oznacza katastrofe i nie mozna dla
    wszystkich radzic tego co zrobiloby sie samemu bo nie wszyscy sa nami.

  • 42. Data: 2007-08-07 15:09:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomosci news:f99vki$rb1$1@inews.gazeta.pl Gienek
    <g...@s...pl> pisze:

    > Jakbys mial to wiedzialbys ze zanim usamodzielnia sie to minie mniej
    > wiecej 25 lat.
    To ty sie tego dowiedziales dopiero majac dzieci???
    No, no, pogratulowac im tatusia...

> [...]
    > materialna. Nawet jesli mielismy trzy etaty w czasie jak to okresliles
    > robienia ich to po kilkunastu latach moze juz tych etatów nie byc.
    Niezwykle celne spostrzezenia. I takie odkrywcze... ;))
    Totez wlasnie dlatego najpierw buduje sie podstawy materialne - stabilne
    dochody (w przewidywalnej przyszlosci), lokal+wyposazenie, rezerwa
    finansowa. Nastepnie nalezy ocenic czy i ile w danych warunkach mozna miec
    dzieci. Jesli nie - trudno, trzeba sie do tego przygotowywac dalej albo
    zrezygnowac. Jesli tak - mozna je zrobic.
    Caly czas wychowujac je nalezy myslec o przyszlosci. Powiekszac rezerwy
    finansowe, planowac w perspektywie chocby najblizszych lat. To nie zapewni
    gwarancji bezpieczenstwa przed katastrofa, o której rozmawialismy, ale
    przynajmniej zminimalizuje jej ryzyko a przy okazji dowiedzie dojrzalosci
    osobnika zakladajacego rodzine.

    > Nie wiadomo jaka sytuacje maja dyskutujace tutaj osoby
    No to co? Ty zakladasz, ze maja biede z nedza i burczacy brzuch, ktos inny
    moze zalozyc, ze maja zapewniony wikt i opierunek oraz dach nad glowa.
    Glupota i strata czasu Ja w to nie wnikam. Zechce gosc, to sam powie. Nie -
    jego rzecz. Przeciez w interesie pytajacego jest tak naswietlic sytuacje,
    zeby dostac adekwatna odpowiedz.

> [...]
    > nawet jesli moga odejsc z pracy w której sa wyzyskiwani to powinni
    > zostac i walczyc do konca bo to nie honor uciekac.
    To sa twoje konfabulacje. Byc moze atakujesz to co pisze, bo sam bys tak nie
    potrafil.
    Prezentuje swoje opinie, lecz nikogo nie zmuszam do korzystania z nich.
    Kiedy uwazam, ze trzeba, podaje konkretne umocowania prawne (co ty robisz
    bardzo rzadko, raczej tak sobie dywagujesz bez dowodów), czasem przyklady,
    orzecznictwo. Staram sie byc konkretny, nie lac wody.

    > Pozostaje tylko pytanie czyjego konca?
    To pytanie do twojej wlasnej wypowiedzi. Nie do mojej.
    Odpowiedz wiec sobie sam.

    > Napewno nie pracodawcy poniewaz nie ma ludzi
    > niezastapionych i jak porzadnie sie zdenerwuje to zwolni takiego
    > "pracownika" który caly czas sie pluje.
    No i widzisz? Odpowiedziales sobie sam. Jestes samowystarczalny. Sam rzucasz
    tezy, sam zglaszasz do nich pytania i sam na nie odpowiadasz.
    To po co ci grupa?
    Aha, zajarzylem - ty potrzebujesz to robic publicznie... ;))

    > Moze i ty masz zabezpieczenie
    > materialne ale nie wszyscy maja taka sytuacje jak ty.
    To niech sie postaraja. Ja moge tylko podpowiadac jak. Za nikogo tego nie
    zrobie.
    No i mam prawo do pomylki czasem, nie?

    > Dla niektórych
    > zwolnienie z pracy oznacza katastrofe i nie mozna dla wszystkich radzic
    > tego co zrobiloby sie samemu bo nie wszyscy sa nami.
    Ehhh, a ten nic nie rozumie i ciagle swoje...
    Ja mu mówie swiete slowa, a on dalej: moja krowa. Jak mawial mój dziadek.

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2007-08-07 18:51:03
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Kazda dzialalnosc wymaga zdobycia wiedzy, informacji, rozpoznania
    > warunków tego dzialania, przygotowania gruntu, zabezpieczenia sobie
    > wyjscia awaryjnego, najlepiej wiecej niz jednego. Nie od razu Kraków
    > zbudowano, trzeba sie odpowiednio przygotowac. Na dzien dobry troche
    > znajomosci prawa pracy, aby sie w prostych sprawach nie dac w konia
    > robic, i krótki kurs odwagi osobistej i szacunku do siebie, aby ze
    > znajomosci prawa pracy nie bac sie skorzystac.

    Tak sobie czytam ten wątek i próbuję dopasować sobie w myślach
    wypowiedzi uczestników do sytuacji statystycznej kasjerki w
    hipermarkecie. Nijak mi to niestety nie chce wyjść. Czy ktoś mógłby mi
    przełożyć choćby powyższy akapit na praktyczną sytuację kasjerki?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 44. Data: 2007-08-07 19:03:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9aeum$rkg$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > uczestników do sytuacji statystycznej kasjerki w hipermarkecie. Nijak mi
    > to niestety nie chce wyjść. Czy ktoś mógłby mi przełożyć choćby powyższy
    A czemu akurat kasjerki? Czemu nie magazyniera albo wózkowego? A czemu nie
    kierowniczynę-jelenia odpowiedzialnego np. za sektor nabiałowy?
    Ale dobra, masz.
    http://42.pl/u/tFL
    http://42.pl/u/tFM
    http://42.pl/u/tFO
    http://42.pl/u/tFP
    Sam sobie więcej poszukaj.

    --
    Jotte

  • 45. Data: 2007-08-07 19:21:13
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > A czemu akurat kasjerki? Czemu nie magazyniera albo wózkowego? A czemu
    > nie kierowniczynę-jelenia odpowiedzialnego np. za sektor nabiałowy?

    Może być. Chodziło mi o to, aby to nie było na przykładzie jakiegoś
    specjalisty, który jest w zgoła lepszej sytuacji od tzw. szarego pracownika.

    > Ale dobra, masz.
    > http://42.pl/u/tFL
    > http://42.pl/u/tFM
    > http://42.pl/u/tFO
    > http://42.pl/u/tFP
    > Sam sobie więcej poszukaj.

    O nie nie. Mi chodziło nie o związki zawodowe, namawianie do bojkotu
    przez księdza, czy inne takie. Mi chodziło o to, co sam pracownik może
    zrobić osobiście.

  • 46. Data: 2007-08-07 19:27:29
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9agn8$tmd$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

    > O nie nie. Mi chodziło nie o związki zawodowe, namawianie do bojkotu przez
    > księdza, czy inne takie. Mi chodziło o to, co sam pracownik może zrobić
    > osobiście.
    Wiem, o co ci chodzi. Po naukę waść przyszedł. ;)
    Dobra.
    Może ZZ założyć.
    Skargi i doniesienia do odpowiednich organów anonimowo składać.
    A poza tym to zapoznać się z prawem pracy i egzekwować.
    Gromadzić dowody (w tym nagrywać, fotografować).
    Wszystko zależy od sytuacji, sam wiesz.
    No i frajerowi-kierowniczynie drapanie mordy załatwić.

    --
    Jotte

  • 47. Data: 2007-08-07 19:48:46
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Może ZZ założyć.

    Wylot jeszcze tego samego dnia, gdy się ktoś o tym dowie - jeszcze przed
    finalizacją formalności.

    > A poza tym to zapoznać się z prawem pracy i egzekwować.

    Wylot przy najbliższej okazji.

    > Gromadzić dowody (w tym nagrywać, fotografować).

    Kasjerka jest rewidowana kilka-kilkanaście razy dziennie (przynajmniej w
    Tesco w moim mieście kilka lat temu). Dyktafon czy aparat = wylot tego
    samego dnia.

    > No i frajerowi-kierowniczynie drapanie mordy załatwić.

    I czym ma za to zapłacić ze swojej pensji?

    Czekam na dalsze porady dla statystycznej kasjerki.

  • 48. Data: 2007-08-07 20:07:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9aiat$um3$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

    > Wylot jeszcze tego samego dnia, gdy się ktoś o tym dowie - jeszcze przed
    > finalizacją formalności.
    Głupstwa gadasz, chłopie. To się tak robi, że frajerzyna sie dowiaduje jak
    już wszystko jest sformalizowane.

    > Wylot przy najbliższej okazji.
    No. Szczególnie chroniony związkowiec.
    Ale co tam. Złamanie otwarte przy najbliższej okazji.

    > Kasjerka jest rewidowana kilka-kilkanaście razy dziennie (przynajmniej w
    > Tesco w moim mieście kilka lat temu).
    Ty chyba więźniem byłeś w więzieniu i w więźniu przebywałeś. Tam ci pewnie
    rewizje robili. A my o sklepie mówimy, nie o więzieniu. I o pracowniku, a
    nie o przestępcy w więźniu.

    > Dyktafon czy aparat = wylot tego samego dnia.
    Pieprzysz. Nawet faszystów 65 lat temu się łatwiej robiło niż takich jak ty
    frajerów. Telefon/dyktafon jak trzeba koleżanka przyniesie i odbierze, a jak
    rewizja, to się wezwie policję i przygotowaną wcześniej ekipę z jakichś
    mediów.

    > I czym ma za to zapłacić ze swojej pensji?

    Ty tego nie zrozumiesz, ale niektórzy mają po prostu przyjaciół.

    > Czekam na dalsze porady dla statystycznej kasjerki.
    A czekaj na zdrowie.

    --
    Jotte

  • 49. Data: 2007-08-07 20:48:14
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > Ty chyba więźniem byłeś w więzieniu i w więźniu przebywałeś. Tam ci
    > pewnie rewizje robili. A my o sklepie mówimy, nie o więzieniu. I o
    > pracowniku, a nie o przestępcy w więźniu.

    Zgadza się, mówimy o sklepie. Kilka lat temu w moim mieście zrobiło się
    bardzo głośno o pracy w Tesco - w gazetach opisywali zwierzenia
    pracownic (głównie już byłych), m.in. o rewizjach osobistych nawet po
    kilkanaście razy dziennie, przez ochroniarzy.

    Ponoć szukali dwóch rzeczy: kradzionych przedmiotów (tak po prostu,
    ochrona przed pracownikami-złodziejami), oraz sprzętu rejestrującego
    (tj. właśnie dyktafony, aparaty fotograficzne, komórki - tak, już wtedy
    zwrócono na to uwagę, że komórki mogą mieć aparat i pracownice musiały
    prywatne komórki zostawiać w depozycie).

    Znałem też dwie kasjerki, które rewelacje z gazet w pełni potwierdzały,
    chociaż nie były w stanie powiedzieć, jakie było postępowanie w wypadku
    znalezienia czegoś, bo zwyczajnie się bały konsekwencji i stosowały się
    do panujących reguł.

    A w więzieniu nie byłem. A chciałbyś, prawda?

    > odbierze, a jak rewizja, to się wezwie policję i przygotowaną wcześniej
    > ekipę z jakichś mediów.

    Ach, ważna rzecz. Pracownice się musiały pisemnie zgodzić na rewizje
    osobiste - taki był warunek dostania pracy (a może nie tyle dostania,
    tylko utrzymania, czy jakoś tak - tutaj akurat nie pamiętam szczegółów).

  • 50. Data: 2007-08-07 20:58:14
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9alqd$11rm$1@opal.icpnet.pl Any User <t...@t...pl>
    pisze:

> [...]
    > bardzo głośno o pracy w Tesco - w gazetach opisywali zwierzenia pracownic
    > (głównie już byłych), m.in. o rewizjach osobistych nawet po kilkanaście
    Pieprzysz głupoty. Ochroniarze nie mają takich uprawnień.

> [...]
    > zwrócono na to uwagę, że komórki mogą mieć aparat i pracownice musiały
    > prywatne komórki zostawiać w depozycie).
    Nic ochroniarze nie maja do szukania, prawa nie znasz chłopie?

> [...]
    > znalezienia czegoś, bo zwyczajnie się bały konsekwencji i stosowały się do
    Weźmiesz po ryju, to też się wystraszysz. I do panujących reguł dostosujesz.

    > A w więzieniu nie byłem. A chciałbyś, prawda?
    Nie. Ja ciebie widzę bardziej w psychuszce.
    Trochę poturbowanego, co prawda.

    > Ach, ważna rzecz. Pracownice się musiały pisemnie zgodzić na rewizje
    > osobiste - taki był warunek dostania pracy (a może nie tyle dostania,
    > tylko utrzymania, czy jakoś tak - tutaj akurat nie pamiętam szczegółów).
    Nie bądź śmieszny, taka zgoda prawnie jest bez naczenia na gruncie umowy o
    pracę. Ależ ty jesteś cienki w te klocki.

    --
    Jotte