PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres wypowiedzenia i zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-09-28 01:17:53
    Temat: okres wypowiedzenia i zwolnienie lekarskie
    Od: "Andyk" <d...@g...pl>

    Witam

    Jestem na okresie wypowiedzenia, którego okres kończy się na koniec
    września.
    Od 8 września miałem iść na urlop, ale zachorowalem. Dostarczyłem zwolnienie
    do zakładu pracy. Zwolnienie lekarskie na okres 3 tygodni. Nie jestem
    pewien czy w tym przypadku przedłuża mi się okres wypowiedzenia. Czy w tym
    przypadku przysługuje mi pensja pracodawcy pomniejszona o 20%, czy jakiś
    dodatek z ZUS?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Darek

  • 2. Data: 2005-09-28 11:19:43
    Temat: Re: okres wypowiedzenia i zwolnienie lekarskie
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Darku,
    pracodawca płaci Ci 80% wynagrodzenia od momentu, gdy zachorowałeś, do kńca
    września. Tym samym Twoje zwolnienie "weszło" na okres wypowiedzenia, a więc
    urlop "zatrzymał się" w dniu, w którym zachorowałeś. A więc dostaniesz za
    wrzesień pensję w wysokości 80% wynagrodzenia za czas, w którym byłeś chory
    oraz urlop wypłacony w postaci ekwiwalentu za dni kiedy zwolnenie 'weszło'
    na urlop, a Twoja umowa i tak i tak wygaśnie z końcem wrzesnia. O ile jednak
    będziesz kontynuował zwolnienie wystawiane przez lekarza po 30tym września
    to musisz zanosić lub wysyłać je osobiście do ZUSu, a ZUS będzie wypłacał Ci
    około 80% Twojego ostatniego wynagrodzenia do czasu, gdy będziesz
    przedstawiał zwolnienia, że jesteś chory. W razie niejasności, daj znać.
    pzdr

  • 3. Data: 2005-09-28 13:03:54
    Od: "edgar" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Angie" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie wypłacał Ci około 80% Twojego ostatniego wynagrodzenia do czasu,
    > gdy będziesz przedstawiał zwolnienia, że jesteś chory. W razie
    A nie zmienily sie przepisy ostatnio tak,ze kontynuujac zwolnienie lekarskie
    po zakonczeniu stosunku pracy ZUS wyplaca nie 80% sredniej pensji z okresu 6
    lub 12 miesiecy tylko srednia krajowa czyli 2400 brutto???

    pozdrawiam
    ed

  • 4. Data: 2005-09-28 13:27:29
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "edgar" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > lekarskie po zakonczeniu stosunku pracy ZUS wyplaca nie 80% sredniej
    > pensji z okresu 6 lub 12 miesiecy tylko srednia krajowa czyli 2400

    Tak, jeżeli miałeś wynagrodzenie przekraczające tą średnią. Czyli jak
    zarabiałeś miesięcznie 5000 zł, to pracodawca wypłaca ci ok 80% tego*, a
    po skończeniu stosunku pracy ZUS ogranicza to tylko do tej średniej.
    A jeżeli zarabiałeś 800 zł, to ZUS będzie ci nadal wypłacał te 80% z 800
    zł ;)

    * tzn 80% podstawy wymiaru zasiłku

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2005-09-28 13:37:42
    Od: "edgar" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Nikiel ;-)" <n...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > po skończeniu stosunku pracy ZUS ogranicza to tylko do tej średniej.
    > A jeżeli zarabiałeś 800 zł, to ZUS będzie ci nadal wypłacał te 80% z 800

    reasumujac: jak zarabiam 5000 brutto i konczy mi sie stosunek pracy to
    dostaje 80% ze sredniej...hmmm....w zeszlym roku chyba bylo inaczej?Te nowe
    przepisy podobno weszly w zycie w styczniu 2005?

    pozdrawiam
    ed

  • 6. Data: 2005-09-28 13:49:40
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

> [...]
    > dostaje 80% ze sredniej...hmmm....w zeszlym roku chyba bylo inaczej?Te
    > nowe przepisy podobno weszly w zycie w styczniu 2005?

    Tak, te przepisy od niedawna są. Poprzednio było do ograniczenie
    podstawy do 200/300 (?) %

  • 7. Data: 2005-09-28 13:55:46
    Od: "edgar" <j...@w...pl>

    > Tak, te przepisy od niedawna są. Poprzednio było do ograniczenie
    > podstawy do 200/300 (?) %

    fajnie wiedziec,jak by co:-)))

    dzieki i pozdrawiam
    ed

  • 8. Data: 2005-09-28 18:55:19
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Dokładnie tak jak poniżej napisał Nikiel:). pzdr

  • 9. Data: 2005-09-28 20:28:19
    Od: "Andyk" <d...@g...pl>

> [...]
    > lekarskie po zakonczeniu stosunku pracy ZUS wyplaca nie 80% sredniej
    > pensji z okresu 6 lub 12 miesiecy tylko srednia krajowa czyli 2400

    Czyli do końca września pracodawca powinien mi zapłacić 80% pensji plus
    ekwiwalent za urlop ?

    Darek

  • 10. Data: 2005-09-28 20:29:46
    Od: "Andyk" <d...@g...pl>

> [...]
    > po skończeniu stosunku pracy ZUS ogranicza to tylko do tej średniej.
    > A jeżeli zarabiałeś 800 zł, to ZUS będzie ci nadal wypłacał te 80% z 800

    Pensja w granicach 2200 Brutto