PracaGrupypl.praca.dyskusje › czy program do sprzedarzy musi mieć homoplogacje????

  • 1. Data: 2005-09-27 21:40:54
    Temat: czy program do sprzedarzy musi mieć homoplogacje????
    Od: "Yeh" <y...@a...net>

    Witam.
    Mam pytanie.
    pracuje sopbie w księgarni mamy autorski program do obsługi...
    sęk w tym że sięsypie na okrągło....
    dochodzi do tego że wystawia mi dwa paragony w miejsce jednej sprzedarzy
    czasem potrafi mieć opóźnienie kilka sekkund zanim załapie że wpbijam mu
    nową pozycje
    takich kwiatków jest dziesiątki

    Pytanie następujące:
    czy program do sprzedaży musi mieć jakąśchomologacje np. MF?
    czy poprostu to sprawa firmy.. aby sietylko rozliczyli ?????

    ten na któym pracuje umożliwa mi dosłownie wszystko
    tnz mogę maniipulować stanami magazynowymi, cenami zakupu i sprzedaży...
    jeszcze tylko brak mi moożliwości abym mógł edytować wystawione wcześniej
    dokumenty..
    heh.,..
    w niedługiom czasie będą wymagać u mnie podpisania zgody na
    odpowiedzialność materialną
    tyle że gdy wprowadzam czasem korekte do faktury a program czasem mi to
    zdubluje albo nie zauważy (dokumenty są poprawne - stany mag są wtedy do
    kitu) program czasem ma fantazje coś od siebie zrobić, więc nie uśmiecha mi
    sięodpowiadać za coś na co nie mam wpływu
    a zwłaszcza że nie widzę problemu aby byle łajza z netu nam namieszała
    bo nie mamy ani firewalla na zewnętrznym IP tylko ten z SP2
    ani sensownego AV bo uzywamy jakiegoś za free nawet nie pamiętam.. :(
    informatyk jest jeden na kilkanaście oddziałów w Polsce !!!!!

    dłuuugo by opowiadać, dla mnie to horror.. ale jak na razie tak jak TV
    gdy będe musiał odpowiadać kasą to będzie horror w realu :(

    czego mogę wymagać gdy przyjdzie do odpowiedzialności ????
    Pozdrawiam Y.

    --
    What's up Doc????

  • 2. Data: 2005-09-27 21:49:12
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 27-09-2005 o 23:40:54 Yeh <y...@a...net> napisał:

    > Witam.
    > Mam pytanie.
    > pracuje sopbie w ksi?garni mamy autorski program do obs?ugi...
    > s?k w tym ?e si?sypie na okr?g?o....
    > dochodzi do tego ?e wystawia mi dwa paragony w miejsce jednej sprzedarzy
    > czasem potrafi mieae opó 1/4 nienie kilka sekkund zanim za?apie ?e wpbijam mu
    > now? pozycje
    > takich kwiatków jest dziesi?tki
    >
    > Pytanie nast?puj?ce:
    > czy program do sprzeda?y musi mieae jak??chomologacje np. MF?
    > czy poprostu to sprawa firmy.. aby sietylko rozliczyli ?????

    Zgrzyt, zgrzyt, ortografia...

    Urząd Skarbowy jest zainteresowany wyłącznie fakturami (i ich zgodnością z
    rzeczywistością).

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 3. Data: 2005-09-28 07:33:53
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    Sorki za OT, ale szlag mnie trafia, jak slysze takie pomysly.

    HOMOLOGACJE TO NIESZCZESCIE

    Po prostu wybierzcie inny program, a o nazwe i opinie zapytajcie inne,
    zadowolone firmy. Mozesz przejsc i po prostu zapytac w innej ksiegarni z
    jakiego programu korzystaja i czy sa z niego zadowoleni. A zly programista
    od Waszego programu niech zdycha w biedzie z braku pracy.

    Rozumiem Twoja rozterke, ale naprawde nie warto kusic wilka z lasu, bo
    homologacje to tylko klopot i dla uzytkownika i dla producenta. Jeszcze
    jakis nadgorliwy pracownik MF zobaczy Twoj post, pomysli, ze takie rozterki
    ma cale spoleczenstwo i wprowadzi homologacje na programy.

    Programy na szczescie nie musza miec homologacji MF. Jedynie urzadzenia
    fiskalne: kasy, drukarki. Tak sie sklada, ze pracuje przy pisaniu programow
    magazynowych i widze, jak KRETYNSKIE sa wymagania homologacyjne MF dotyczace
    drukarek i kas fiskalnych. Stracilismy przez nie naprawde duzo czasu i
    pracy, a zaplaciliscie za to Wy drodzy klienci. Na przyklad na kasach nie
    moze byc dwoch towarow o tych samych nazwach (wyobraz sobie baze 50tys
    towarow) , nie mozna zdalnie programowac kasjerow, stawek VAT. Jak wchodzi
    nowy przepis - a u nas wchodza one bardzo szybko, to nie mozesz od razu
    zmienic programu, tylko musisz przejsc cala procedure homologacji trwajaca
    ok. pol roku! Homologacje nie przewiduja bledow w programach. Jak jest blad
    w programie, to musi czekac na nastepna homologacje - czesto nawet rok,
    poniewaz wiele zmian zbija sie w grupy i razem homologuje. Zwykle wiec przez
    te glupie homologacje, kasy i drukarki sa cofniete w rozwoju srednio o rok w
    stosunku do wymagan klientow. Na przyklad wiekszosc drukarek fiskalnych
    jeszcze nie potrafi drukowac przyjetej zaplaty w euro, mimo, ze EU juz
    troche jestesmy.

    Pozdro
    Lukasz

  • 4. Data: 2005-09-28 07:37:55
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    > ten na któym pracuje umożliwa mi dosłownie wszystko tnz mogę maniipulować
    > stanami magazynowymi, cenami zakupu i sprzedaży... jeszcze tylko brak mi
    > moożliwości abym mógł edytować wystawione wcześniej dokumenty..

    Swego czasu zrobilismy w programie takie blokady i... zostalismy
    zakrzyczeni.

    Wiekszosc klientow ma wlasnie takie wymagania, aby w programie mozna bylo
    zrobic wszystko, poniewaz to wlasnie ulatwia prace. A od blokowania sa
    odpowiednie uprawnienia uzytkownika. Zwykle wiec robi sie tak, ze ksiegowej
    daje sie prawo do korekt, a zwyklemu uzytkownikowi tylko prawo do
    wystawiania dokumentu. Czesto nawet jest tak, ze sprzedajacy nie zna cen
    zakupu.

  • 5. Data: 2005-09-28 09:20:38
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakiego programu korzystaja i czy sa z niego zadowoleni. A zly programista
    > od Waszego programu niech zdycha w biedzie z braku pracy.

    Nie ma tak letko. Opisywany przypadek to tzw. projekt skazany na sukces.

    Podjecie takiej decyzji oznaczaloby ze poleca glowy. Jako pierwsza tego kto
    ja podejmie (bo przyzna sie do bledu w poprzedniej).

    Taki urok korporacji, taki urok podejmowania decyzji dotyczacych nieswoich
    pieniedzy, taki urok ciecia kosztow wdrozen.

    sz.