PracaGrupypl.praca.dyskusje › nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."

  • 11. Data: 2004-07-14 20:29:17
    Temat: Re: nawiazujac do "zarobki w branzy IT..."
    Od: Tomasz Onyszko <T...@w...pl>

    Kal wrote:

    > zalezy,
    >
    > programista - projektant, który tworzy strukture oprogramowania,
    > model, itd zarabia sporo, z kolei programista - koder, co klepie
    > kod programu zarabia grosze. Z tym ze ten pierwszy to inzynier,
    > drugi to wyrobnik, rzemieslnik
    Moi znajomi programisci tego drugiego typu zarabiaja okolo 5k brutto
    (nie w wawie, w wawie takich nie znam) - ci pierwszego typu czyli ci
    ktorzy projektuja itp zarabiaja lepiej

    Generlanie dobrzy progrmisci zarabiaja naprawde niezle

    --
    Tomasz Onyszko [MVP]
    T...@w...pl

  • 12. Data: 2004-07-14 20:31:43
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to Wed, 14 Jul 2004 15:20:36 +0200, gdy slimak
    <s...@U...pl> napisał:

    >Witam!
    >Poniewaz juz nie chcialem robic OT z tamtego watku wiec zakladam kolejny.
    >
    >OK skoro piszecie ze admini malo zarabiaja itp itd to powiedzcie mi w
    >takim razie jaka galaz informatyki dobrze zarabia? Bo jesli nie
    >administracja to co?

    Np. wdrożeniowcy/serwisanci dużych i skomplikowanych systemów.

    Znana mi stawka serwisowa pewnej firmy, to 3000zł dziennie, ale nie wiem
    ile z tego dostaje sam pracownik...

    Robert

  • 13. Data: 2004-07-14 20:53:34
    Od: "Dariusz" <...@...com>

    Przedstawiles 3 specjalizacje i napisales, ze w pierwszej zarabia sie malo.
    Tak naprawde Twoje zarobki beda zalezec przede wszystkim od stopnia
    zaawansowania wiedzy, a nie konkretnej specjalizacji. W kazdej galezi
    wyrobników są tysiące, a prawdziwych specjalistow niewiele. Podam przyklad -
    pisanie aplikacji webowych. Wbrew pozorom proste i malo platne zajecie. A
    mam znajomego, ktory pisze aplikacje tzw. platform sms, pracuje przez
    teleprace dla firmy z zagranicy i zarabia 2,5k euro/miesiecznie, a jest
    dopiero na 3 roku studiow.
    Pozdro

  • 14. Data: 2004-07-14 21:02:53
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Administratorzy, wdrożeniowcy, serwisanci i koderzy są najniżej w
    > hierarchii i raczej należy unikać tych specjalności, chyba że się
    > naprawde to lubi, bo dużo się nie zarobi.
    wybacz, ale sie z tobą nie zgodzę. Na początku uściślę twoje rozumienie
    stanowiska wdrożeniowiec - nazwijmy go konsultant techniczny (czyli ktoś
    kto się zajmuje sprzętem, SO, tuningowaniem itp)
    Otóz taka osoba wcale nie ma za mało roboty, Oczywiście, że u jednego
    klienta praca jest na "chwilkę" (godzinę, dzień), bo od pracy takiej osoby
    zależy czy cokolwiek będzie działać. Ale też u takiego klienta trzeba robić
    upgrade'y, tuningować, kontrolować prawidłową pracę... a tu się kłaniają z
    kolei skryty, monitoring, strategie backupowe itd itp. Robota taka
    oczywiście rózni się od roboty np. programisty. A do tego dodaj np. jakiś
    system bazodanowy, prawidłowo działający pod jakąś aplikacja (systemem)
    które też trzeba skonfigurować.. do tego pomnóż przez kilkudziesięciu
    klientów... taka osoba nie ma prawa się nudzić

    > pozdrawiam
    >
    > Kal
    gromax

  • 15. Data: 2004-07-15 09:10:23
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    Użytkownik "Kal" <k...@k...gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > model, itd zarabia sporo, z kolei programista - koder, co klepie
    > kod programu zarabia grosze. Z tym ze ten pierwszy to inzynier,

    To wszystko zależy też jakiego typy jest firma - nie zawsze jest takie
    rozróżnienie.
    Mój brat pracuje od kilkunastu lat w pewnej firmie jako programista. Tam
    jest układ prosty - jeden prezes, dwóch wiceprezesów - a reszta to
    programiści + prawnik i księgowa. Nie ma jakiegoś podziału na koderów,
    analityków, projektantów.
    Firma projektuje dość duże systemy - ale że tak powiem - niszowe.

    pozdr
    Krzysiek

  • 16. Data: 2004-07-15 10:03:35
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 15 Jul 2004 11:10:23 +0200, "KrzysztofM"
    fffpm.pfmpmf> wklepał(-a):

> [...]
    >jest układ prosty - jeden prezes, dwóch wiceprezesów - a reszta to
    >programiści + prawnik i księgowa. Nie ma jakiegoś podziału na koderów,

    Tzn. tamtejsi programiści = ludzie od wszystkiego (od rozmów z klientem do
    administracji)?

  • 17. Data: 2004-07-15 11:07:45
    Od: "KrzysztofM" <p...@m...pfmpfffpm.pfmpmf>

    Użytkownik "Sławomir Szyszło" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wklepał(-a):

    > Tzn. tamtejsi programiści = ludzie od wszystkiego (od rozmów z klientem do

    Można tak powiedzieć:) brat ma o tyle fajnie, że właściwie pracuje w domu
    (jeśli pisze programy). Raz w tygodniu spotyka się w biurze.
    No i oczywiście co jakiś czas jeździ po Polsce na wdrożenia i upgrade'y.

    pozdr
    Krzysiek

  • 18. Data: 2004-07-15 17:08:55
    Temat: Re: nawiazujac do
    Od: " leszek" <s...@g...pl>

    KrzysztofM <p...@m...pfmp
    fffpm.pfmpmf>
    napisał(a):

    > Użytkownik "slimak" <s...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie dobrze zarabiają Ci, co lubią "poSAPać" :) czyli innymi słowy
    > zajmują się wdrażaniem oprogramowania do zarządzania firmą SAP i podobnych.
    > W związku z tym, że zagadnienie jest bardzo obszerne, w praktyce można być
    > dobrym tylko z jednego modułu.

    Faktycznie, specjalizacja tam wąska. Kiedyś uczestniczyłem w projekcie
    migracji z systemu FK na SAPa. Był tam specjalista od rejestru kontrahentów,
    środków trwałych, księgi głównej, sprzedazy i coś tam jeszcze. Do tego
    oczywiście koordynator całości. Ja byłem jeden i musiałem kolejno dyskutować
    ze wszystkimi. Do tego połowa cienka w temacie.

    Do tego dochodzi jakieś programowanie ABAP.

  • 19. Data: 2004-07-16 12:43:34
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    gromax wrote:

    > wybacz, ale sie z tobą nie zgodzę.
    taka osoba nie ma prawa się nudzić

    > gromax

    Witam,

    z tym ze Kal poruszyl watek NIE ZAROBI (chodzi o kase) a Ty sie czepiles
    NIE NAROBI (od roboty) a o tym nie bylo mowy.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2004-07-16 12:48:48
    Od: "j...@o...pl" <j...@o...pl>

    Witam,

    moim zdaniem najwieksze pieniadze w branzy IT leza w firmach
    sprzedajacych technologie IT, czyli w handlu i konsultingu.

    Takie wsparcie techniczne czy tez konsultant moze zarobic miesiecznie
    duzo wiecej niz najlepszy projektant czy tez administrator.

    Jednakze takiej pracy nie dostanie sie zaraz po studiach, gdyz chetnych
    jest bardzo wielu i raczej wieksze szanse maja ludzie z doswiadczeniem
    praktycznym. Wywodzi sie to z faktu, ze firmy IT unikaja powielania
    wzorcow dostarczanych przez firmy typu Accenture, ktore zatrudniaja
    absolwentow, wiec jakos ich konsultacji jest wprost proporcjonalna do
    doswiadczenia czlowieka zaraz po studiach. A jak wiesc gminna niesie
    bardzo dobry student to niekoniecznie jest bardzo dobry pracownik.

    Pozdrawiam

    Jacek