PracaGrupypl.praca.dyskusje › molestowanie seksualne w pracy!!!??

  • 1. Data: 2003-11-17 21:35:31
    Temat: molestowanie seksualne w pracy!!!??
    Od: " zosia_2" <z...@W...gazeta.pl>

    zdarzylo sie wam (albo waszym znajomym) cos takiego? jak zareagowaliscie? co
    sadzicie o tym zjawisku?

  • 2. Data: 2003-11-17 21:50:20
    Temat: Re: molestowanie seksualne w pracy!!!??
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > zdarzylo sie wam (albo waszym znajomym) cos takiego? jak
    zareagowaliscie? co
    > sadzicie o tym zjawisku?

    Ja nie mialem nic przeciwko ;-))))))))))))))))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2003-11-17 22:33:10
    Od: "mangha" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik " zosia_2" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > zdarzylo sie wam (albo waszym znajomym) cos takiego? jak
    zareagowaliscie? co
    > sadzicie o tym zjawisku?
    A co można sądzić? To chyba oczywiste, że takie zjawisko zasługuje na
    potępienie, a sprawca - na karę. Przykre jest tylko to, że w naszym
    kraju często wiele form molestowania seksualnego nie jest uważane za
    nic złego, a np. za niewinne zabawy, konskie zaloty itp. A przecież
    godnosć pracownika jest jednym z jego podstawowych praw, nie
    wspominając o zdrowiu psychicznym, no i samopoczuciu...

    mangha

  • 4. Data: 2003-11-18 08:11:15
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...com.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Ja nie mialem nic przeciwko ;-))))))))))))))))

    zapewne nie bendziesz mial nic przeciw jak okaze sie ze musisz byc uległy
    wobec starej niewyzytej baby [albo faceta co gorsza] a jak nie to nie ma
    premi albo i wyplaty... i jak ci sie to przytrafi to zobaczymy czy sie
    bendziesz smial...
    Piotr Żebrowski

  • 5. Data: 2003-11-18 08:33:28
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik " zosia_2" <z...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > zdarzylo sie wam (albo waszym znajomym) cos takiego? jak zareagowaliscie?
> [...]

    Tak naprawdę to występuje nagminnie z tego co zauważyłam.
    Pracowałam ostatnio dwa lata w pewnym Oddziale Banku w którym dyrektor miał
    lepkie ręce.
    Po prostu jak tylko szła jedna z dziewczyn koło niego rączki mu się
    wyciągały. Klepanie po tyłku, łapanie pod biustem na korytarzu, obślinione
    uwagi przy klientach.
    Nienawidzę takiego zachowania.
    Ode mnie trzymał się z daleka bo po pierwszym takim uścisku powiedziałam mu
    że to czyn karalny i nadaje się pod molestowanie.
    Tylko że 15 dziewczyn tam zatrudnionych jakoś się nie odzywało.
    Jednej nawet przyniósł katalog z bielizną i akcesoriami skórzanymi i
    wypytywał ją co jej się podoba.
    Jest uważany za nieszkodliwego dziadka 60 lat.
    Mnie tylko zaszkodził bo się zwyczajnie zemścił jak odeszłam do Centrali i
    chciałam zmienić miejsce pracy już tam i zadzwonili do niego po opinię na
    mój temat.
    Stwierdził że pyskata jestem ćwok jeden.
    Ja dobrze wiem że jedynym powodem do takiego wyrażenie o mnie jest to że mu
    zabroniłam się zbliżać bo pracę wykonywałam bez zarzutu, ale nie można tego
    wytłumaczyć innym dyrektorom płci męskiej bo jak??
    Poza tym dowiedziałam się o tym nieoficjalnie.
    Problem jest bo takie zachowania są, to jest mniejszego kalibru.
    Ale pracodawcy pozwalają sobie na zbyt dużo.
    Koleżanka została zaproszona na rozmowę w sprawie pracy na stanowisko
    biurowe.
    Od wejścia pan obrzucił ją spojrzeniem od góry do dołu, kazał chwilę postać,
    obrócić się, dopiero usiąść.
    Potem zamiast pytań o jej kwalifikacje były pytania typu "na jaki kolor
    maluje pani paznokcie" "czy nosisz spódniczki" bo pan przeszedł sobie na Ty
    po pierwszym pytaniu "czy ma dużo bluzek z dekoltem"
    Dziewczyna nie wytrzymała jak zakończył rozmowę posumowaniem "no, nadajesz
    się, figura dobra, tylko zacznij nosić te spódniczki"
    I tak uważam że długo wytrzymała bo dopiero po tym wyrwała mu swoje CV i
    wyszła.
    Można by opowiadać bo znam takich sytuacji mnóstwo i nie sądzę żeby poprawki
    do KP od nowego roku coś zmieniły.
    Bo kto się zdecyduje stracić pracę dla odszkodowania 3 miesięcznego
    najniższej pensji???

  • 6. Data: 2003-11-18 08:58:42
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Tue, 18 Nov 2003 09:33:28 +0100
    "Bam" <N...@k...chip.pl> wrote:

    [..]

> [...]
    > kolor maluje pani paznokcie" "czy nosisz spódniczki" bo pan przeszed?
    > sobie na Ty po pierwszym pytaniu "czy ma du?o bluzek z dekoltem"
    > Dziewczyna nie wytrzyma?a jak zako?czy? rozmow? posumowaniem "no,
    > nadajesz si?, figura dobra, tylko zacznij nosiae te spódniczki"
    > I tak uwa?am ?e d?ugo wytrzyma?a bo dopiero po tym wyrwa?a mu swoje CV
    > i wysz?a.
    > Mo?na by opowiadaae bo znam takich sytuacji mnóstwo i nie s?dz? ?eby
    > poprawki do KP od nowego roku co? zmieni?y.
    > Bo kto si? zdecyduje straciae prac? dla odszkodowania 3 miesi?cznego

    hm... cos w tym jest.

    w USA to pracodawcy takich rzeczy nie robia, bo sie boja. a boja sie, bo
    przy okazji rozprawy sadowej mozna wywalczyc znacznie wieksze
    odszkodowanie, niz kilkumiesieczna pensja.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 7. Data: 2003-11-18 09:00:57
    Od: "Karmakoma" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Bam" <N...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

    <cmok>

> [...]
    > mój temat.
    > Stwierdził że pyskata jestem ćwok jeden.

    i wlasnie z tego powodu nie oplaca sie ujawniac tego typu przypadkow.
    niestety i ja spotkalam sie w pracy z zachowaniami tego typu. najgorsze, ze
    w moim przypadku nie bylo nawet do kogo zwrocic sie o pomoc - nad moim
    szefem innego juz nie bylo... co gorsza - firma owa ma dobra opinie i
    aspiruje do oderwania sie od pewnej sp. gieldowej, do ktorej grupy
    kapitalowej nalezy..

> [...]
    > Dziewczyna nie wytrzymała jak zakończył rozmowę posumowaniem "no, nadajesz
    > się, figura dobra, tylko zacznij nosić te spódniczki"

    i to niestetety co opisalas wygladalo dokladnie tak jak moja rozmowa
    kwalifikacyjna.... dodam, ze osoba, ktora ja przeprowadzala normalnie
    uwazana jest za dobrze wychowana i na pewnym poziomie - w koncu nie kazdy
    konczy studia MBA na SGH. a tu okazalo sie, ze ups...

> [...]
    poprawki
    > do KP od nowego roku coś zmieniły.
    > Bo kto się zdecyduje stracić pracę dla odszkodowania 3 miesięcznego

    w przypadku molestowania przez szefa chyba najlepszym wyjsciem jest zmiana
    pracy. tylko co powiedziec potencjalnemu nastepnemu pracodawcy na rozmowie,
    jesli zapyta dlaczego Pani chce zmienic prace? przeciez sa perspektywy
    awansu, jest ciekawa, w renomowanej firmie i za dobre pieniadze... ???

    pozdrowka.

    Karmakoma.

  • 8. Data: 2003-11-18 09:14:40
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > wobec starej niewyzytej baby [albo faceta co gorsza] a jak nie to nie ma
    > premi albo i wyplaty... i jak ci sie to przytrafi to zobaczymy czy sie

    Zawsze moge powiedziec, ze jestem gejem ;-)))))))))))))))))))

  • 9. Data: 2003-11-18 09:16:45
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-18 10:14, KrzysiekPP wrote:

    > Zawsze moge powiedziec, ze jestem gejem ;-)))))))))))))))))))

    A ona na to, że nikt nie jest doskonały i że lubi eksperymenty...

    Pzdr: Catbert

  • 10. Data: 2003-11-18 09:23:17
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A ona na to, że nikt nie jest doskonały i że lubi eksperymenty...

    Syfilis też lubi ? ;)