PracaGrupypl.praca.dyskusje › Pytanie o język

  • 1. Data: 2003-11-17 12:47:30
    Temat: Re: Pytanie o język
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    nieduza firma.
    wymagali jezyka, przetestowali telefonicznie (umowilismy sie
    na rozmowe w realu, ktora odbyla sie juz po polsku)
    Pierwszy tydzien pracy - wyjazd na 3 m-ce na szkolenia do niemiec.
    i tak juz co roku......... Nikt gramatyki sie nie czepial, albo sie
    dogadasz w niemcowie albo nie..... ;-)

    MarcinP

  • 2. Data: 2003-11-17 12:55:16
    Temat: Pytanie o język
    Od: "Tomi" <t...@w...pl>

    Witam!
    Mam pytanie, czy używacie w pracy języka obcego: angielskiego, niemca.
    Większość firm w swoich ofertach pracy wymaga znajomości języka obcego, a
    nawet dwóch.
    Jak to wygląda w praktyce. Być może jest tu pewien dysonans pomiędzy nauką
    (straszny pęd ludzi) a praktyką (pisemko raz na pół roku do klienta). Może
    wymagania co do pracowników są mocno przesadzone.
    Tomi.
    P.S. Oczywiście warto się uczyć języków.

  • 3. Data: 2003-11-17 12:59:27
    Od: "Tom" <t...@p...onet.pl>

    > Mam pytanie, czy używacie w pracy języka obcego: angielskiego, niemca.

    W branzy informatycznej siedze i bez angielskiego nie daloby rady - choc raczej
    na pismie (glownie czytanie/pisanie dokumentacji), niz ustnie.

    W miedzynarodowych firmach nie da rady bez jezyka obcego, bo
    wspolpracuje sie z oddzialami w innych krajach.

    T.

  • 4. Data: 2003-11-17 13:29:43
    Od: Magda Rabiej <m...@i...pl>

    Tomi wrote:

> [...]
    > wymagania co do pracowników są mocno przesadzone.
    > Tomi.
    > P.S. Oczywiście warto się uczyć języków.

    wiadomo..jezyki dobra sprawa... cala rozmowe kwalifikacyjna mialam po
    angielsku, to teraz w ogole nie jest mi potrzebny. moze w innych wiekszych
    firmach jest inaczej...bowiem firma, w ktorej ja pracuje nie jest bardzo
    duza..zatem w tym przypadku pracodawca chyba za wysoko ustawil poprzeczke..

    pozdrawiam...magda

  • 5. Data: 2003-11-17 18:03:58
    Temat: Odp: Pytanie o język
    Od: "kopeer" <p...@o...pl>

> [...]
    > (straszny pęd ludzi) a praktyką (pisemko raz na pół roku do klienta). Może
    > wymagania co do pracowników są mocno przesadzone.

    Międzynarodowa firma. Język angielski do porozumiewania się z "wyższą" kadrą
    oraz z kontrahentami.

    pzdr
    kopeer
    ----------------------
    www.biustonosz.com
    ----------------------

  • 6. Data: 2003-11-17 19:25:00
    Temat: Re: Odp: Pytanie o język
    Od: nontox <s...@s...no>

    Użytkownik kopeer napisał:

    > Międzynarodowa firma. Język angielski do porozumiewania się z "wyższą" kadrą
    > oraz z kontrahentami.
    >

    > pzdr
    > kopeer
    > ----------------------
    > www.biustonosz.com
    > ----------------------

    tzn biustonosze tez po angielsku zakladasz ;)

  • 7. Data: 2003-11-17 20:27:32
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-17 13:55, Tomi wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie, czy używacie w pracy języka obcego: angielskiego, niemca.

    Tak, używamy.
    Język może przydać się np. magazynierowi, który ma identyfikować
    produkty na podstawie opisów/kart katalogowych.

    Znam przynajmniej kilka osób, które poza językiem, tupetem i fantazją
    nie posiadaja żadnych konkretnych umiejętności - wystarcza to, by być
    prezesem poważnej firmy.
    Bardziej poważnie: jeżeli warto czegoś się uczyć, to na pewno języka -
    jeżeli marzysz o czymś więcej niż bycie zagródkowym popychadłem to drugi
    by sie też przydał.
    Znam wiele osób, które nie zrobiły dobrego interesu, bo nie wiedziały
    jak się zapytać, czy druga strona jest "za" czy "przeciw" - zaledwie
    jednego, co robi interesy bez znajomości żadnego (pracownicy go posuwaja
    przy każdej okazji, więc srogi dla nich musi być).

    Pzdr: Catbert

  • 8. Data: 2003-11-18 11:23:07
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-17 21:27, Catbert wrote:

    > Tak, używamy.

    Kontystka mojej ksiengowey nie zna jenzyka i se (sobie) faktur przecytac
    nie moze - cierpi i dzwoni z pytaniami - jej tez by się przydał.

    Urzendnik, co nie zna jenzyka, strasnie sie frustruje i powoluje na
    ustawe o jenzyku polskim i ciongle mówi ze nie rozumie.

    Inzynier co nie zna jenzyka nie moze psecytać, cy to co chce kupic, to
    jest to to chcialby kupic i cierpi i sie pyta i kupuje gorse, bo to
    gorse ma ulotke w jenzyku lepsym, znacy sie nasym.
    Potem cene tego gorsego, co jest drozse dolicaja do ceny tego co robiom
    i placimy za to w sklepie. Wienc jak sie kto jenzykow nie ucy, to ma
    drogom paste do zembów albo piwo i synke.

    Pzdr: Catbert

  • 9. Data: 2003-11-18 11:38:41
    Od: "Bam" <N...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Tomi" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wymagania co do pracowników są mocno przesadzone.
    > Tomi.
    > P.S. Oczywiście warto się uczyć języków.

    To zależy od eli.
    Eli pracodawca potrzebuje eli chce sobie podnieść prestiż firmy oczekując
    biegłej znajomości języka.
    Tak z dwa razy na moich rozmowach, których dużo nie było, w sprawie pracy
    gdzie pracodawca oczekiwał biegłej znajomości angielskiego okazało się że
    prawdopodobnie w ogóle nie będę go używać.
    Ale "może się zdarzyć telefon i czy sobie poradzę wtedy?".
    I w tym momencie chodziło o ewentualne odebranie telefonu i przełączenie na
    właściwą osobę.
    Czy do tego potrzebna jest zaawansowana znajomość języka obcego?
    Moim zdaniem nie.
    A, właściciele tych dwóch firm to ludzie bez wykształcenia, nie znający
    angielskiego nawet w stopniu podstawowym.

  • 10. Data: 2003-11-18 11:45:23
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-11-18 12:23, Catbert wrote:
> [...]

    Celnik: bez komentarza.