PracaGrupypl.praca.dyskusje › moderowanie ppo

  • 31. Data: 2004-08-24 22:48:23
    Temat: Re: moderowanie ppo
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Tue, 24 Aug 2004 20:56:55 +0200, mgl <m...@s...net> wrote:

    >"Tyle", tzn. ile? Pięć krytycznych głosów, dziesięć?
    >
    >Dlaczego "atakiem" nazywasz zupełnie konkretną i praktyczną radę, jaką
    >jest założenie własnej grupy w hierarchii alt.pl.*? To naprawdę
    >skuteczne i dużo prostsze rozwiązanie dla tych, którym p.p.o przestała
    >się podobać. A nazwa "alt.pl.praca.oferowana" jest naprawdę zupełnie
    >przyzwoita.
    >
    >Zrzędzicie, a pewnie jeszcze młodzi jesteście:).

    Co najmniej z kilku powodów nie jest to wcale dobre rozwiązanie. Po co
    zakładać "konkurencyjną" grupę do działającej ? Pojemność jej się
    kończy ??? Formuła nie przystaje do realiów ??? Jak poinformować
    potencjalnych ogłoszeniodawców ? Pocztą Polską ("Szanowni Państwo !
    Istnieje grupa ppo dla inteligentnych i alt PPO dla głąbów takich jak
    Wy, którzy nie umieją zakodować iso - zapraszamy do składania ofert
    Pracy, my - zdeterminowane głąby bez pracy będziemy ją czytać, bo
    tamta grupa jest dla "wybrańców", którzy są od nas lepsi, mają pracę i
    wyższe od nas wymagania") ???

    Zakładać konkurencyjną, żeby w jadnej pojawiało się tygodniowo 20, a w
    drugiej 60 postów ?

    A poza tym padło już stwierdzenie, jakie są różnice w "traktowaniu"
    .alt przez ogólnodostępne serwery news - DIAMETRALNE

  • 32. Data: 2004-08-24 22:49:16
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 25 Aug 2004 00:41:24 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    > Ile czasu można tłumaczyć? Jak dlugo można zachowywać cierpliwość,
    > widząc,
    > że nie ma wśród tych krzykaczy osób, które rzeczywiście coś
    > konstruktywnego
    > chciałyby zrobić, a jedynym obowiązujacym modelem jest wrzask "To
    > skandal!
    > Ja pracy nie mam, a to przez was! Natychmiast odmoderujcie grupę!"???
    > Ja mam już trochę dość. Ja bym nawet za nich RFD napisał, wrzucil na
    > pnn-g,
    > doprowadził do ostatecznej wersji. Niech mają, jeśli są takimi

    Moderowanie jest wpisane w opis grupy - faktycznei moze byc ciezko.
    Natomiast nigdzie nie widze opisu procedur zmainy "jasnie nam objawionego"
    i nieautoryzowanego FAQ.
    Moja propozycja zmian w poprzednim poscie, poslalem tez zapytanie o
    procedury na news admin i nowe grupy. jesli przeglosujemy takie zmainy, to
    niech moderatorzy bawia sie reszta i odcedzaja "operatorow mail"

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 33. Data: 2004-08-24 22:51:29
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DT" <d...@A...pl> napisał w wiadomości

    > Nie pitol. Użytkownicy decydują o kształcie grupy.

    Seeeerio? A nie właściciel?

    Sigurd

  • 34. Data: 2004-08-24 22:55:08
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > A poza tym padło już stwierdzenie, jakie są różnice w "traktowaniu"
    > .alt przez ogólnodostępne serwery news - DIAMETRALNE

    A zastanowiłeś się kiedyś, dlaczego?
    Bo, widzisz, moj ostrozny typ jest taki, ze na pl.* pojawia się mniej
    śmieci.
    Naprawdę, nikt adminów serwerów news do niczego nie zmusza. Z własnej woli
    przyjmują grupy pl/*, a odrzucają lub krótko trzymają grupy alt.*. Między
    innymi ze względu na to, na co najeżdżasz. Wprowadź śmietnik do hierarchii
    pl, a jej tez nie bedą trzymać (na szczęście, na smietnik właściciel nie
    pozwoli)

    Sigurd

  • 35. Data: 2004-08-24 23:01:58
    Od: mgl <m...@s...net>

    DT wrote:
    > Zakładać konkurencyjną, żeby w jadnej pojawiało się tygodniowo 20, a w
    > drugiej 60 postów ?

    Ot, podsuwam rozwiązanie, które jest dużo szybsze od wprowadzenia zmian
    do statusu p.p.o. Jak chcecie, tak zrobicie. Ale jeśli mimo braku
    wymaganej liczby głosów do zmian p.p.o nie utworzycie własnej grupy, to
    wyjdzie na to, że po prostu pogoda w te wakacje słaba i bardzo się
    nudzicie. I tak pewnie będzie.

    > A poza tym padło już stwierdzenie, jakie są różnice w "traktowaniu"
    > .alt przez ogólnodostępne serwery news - DIAMETRALNE

    No to sorry... te serwery w większości są prywatną własnością, więc do
    nikogo nie można mieć pretensji.

    dobranoc,
    mgl

  • 36. Data: 2004-08-24 23:23:36
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 25 Aug 2004 00:41:24 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "złoty" <m...@o...wytnij_to.pl> napisał w wiadomości

    [...]

    >A kogo bardziej warto edukowac, niż pracodawców?

    Przedszkolaków - Średniaków. Czyli "Świeżych" (bo od 1-2 lat)
    użytkowników, potencjalnych "nosicieli" dobrych zasad.

    Albo ich opiekunów - rodziców i przedszkolanki.

    Albo wizjonerów od softu - niech skończą z tą cholerną intuicyjnością
    - niech robią systemy dla _Świadomych_ użytkowników. Nie "lamerów i
    trolli"...

  • 37. Data: 2004-08-25 00:14:04
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 25 Aug 2004 00:51:29 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

    >Użytkownik "DT" <d...@A...pl> napisał w wiadomości

    >Seeeerio? A nie właściciel?

    Oooooo Qrde, ja głupi komunista, przecież Właściciel jest święty...

    Bo jest.
    A słyszałeś coś o "delegowaniu kompetecji" ?

    Jestem pewien, że jestem w stanie przekonać właściciela, że nie jest
    mu potrzebna grupa z moderatorami, ale bez ogłoszeniodawców i
    użytkowników - a w tym kierunku ppo zmierza.

  • 38. Data: 2004-08-25 00:18:25
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 25 Aug 2004 00:55:08 +0200, Tomasz Brzeziński
    <s...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >pl, a jej tez nie bedą trzymać (na szczęście, na smietnik właściciel nie

    Na .alt (wielu) dozwolone są binaries. Najprostrsy sposób na pozbycie
    się binaries, to "krótkie" trzymanie całej .alt, bez wdawania się w
    szczegóły i śledzenia całej gałęzi. Stąd można zaryzykować
    stwierdzenie, że cała .alt traktowana jest równo - tak samo jak ukryte
    w niej grupy dla pedofilów i innych zboków wymieniających się
    zdjęciami...

    Myślę, że możesz sobie wsadzić zarówno taką propozycję, jak i jej
    uzasadnienie.

  • 39. Data: 2004-08-25 00:22:16
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 25 Aug 2004 01:01:58 +0200, mgl <m...@s...net> wrote:

> [...]
    >wymaganej liczby głosów do zmian p.p.o nie utworzycie własnej grupy, to
    >wyjdzie na to, że po prostu pogoda w te wakacje słaba i bardzo się

    Ty mnie łaskawie nie uogólniaj. Pogoda jest super, ale osobiste
    wakacje miałem w czerwcu i mam nadzieję, że będę miał we wrześniu
    drugie. Aktualnie siedzę w biurze i wolałbym deszcz. Ale:
    - Twoje rozwiązanie jest po prostu kiepskim rozwiązaniem
    - Szybkie nie znaczy dovre

    >No to sorry... te serwery w większości są prywatną własnością, więc do
    >nikogo nie można mieć pretensji.

    Zgadza się, nie można mieć praetensji. Z faktami się nie polemizuje i
    dlatego twierdzę, że Twoje rozwiązanie jest do d...

  • 40. Data: 2004-08-25 00:34:17
    Od: DT <d...@A...pl>

    On Wed, 25 Aug 2004 00:44:57 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> wrote:

    >Dokladnie. Ja to widze tak:

    Dobrze.

    Ponieważ jestem złośliwy, swoje zaangażowanie uzależniam od
    faktycznego (nie pozornego, czy tylko deklarowabego) zaangażowania
    TBrzezińskiego, z którym ścieramy się w dyskusjach (pamiętaj, że
    świadomie obiecałeś pomoc techniczną - mam badzieję, że się nie
    wycofasz...)

    Jeśli Sigurd plan zaakceptuje i potwierdzi, że zajmie się stroną
    techniczną ja obiecuję również zaangażować się w procedurę
    przeprowadzenia zmian - chodzi o zmiany merytoryczne - nie mam nic co
    do OSOBY moderatora (ów) poza wymogiem łączenia kompetencji z kulturą
    osobistą i _bezwzględnym_wymogiem_ używania głowy podczas wykonywania
    obowiązków.

    Podejmuję się również próby kontaktu i mediacji z "właścicielem" w
    celu oddania części władzy nad zasadami rządzącymi ppo.

    Konkretnie - widzę sens jedynie w zmianie zasad działania grupy, nie
    moderatorów.

    Wstępnie proponowałbym następujące zmiany (poniżej sygnalizuję co do
    zasady, w odpowiedzi na post Krzysztofa, nie sprawdzałem oryginału):

    !!!
    Podkreślam - rzucam to WYŁĄCZNIE JAKO WSTĘPNE PROPOZYCJE - piszę z
    głowy, na szybko, podstawie doświadczeń własnych i odbytych tu wielu
    durnowatych dyskusji:
    !!!

    I. Pierwsze primo - faq od Krzysztofa:

    1. Publikować FAQ na PPO 1 raz w tygodniu.
    2. Udzielać skwitowania moderatorom, jak prezesom zarządów - raz w
    roku :-)

    Moje propozycje "na szybko" i do opracowania to:

    >Aby Państwa ogłoszenie pojawiło się na grupie pl.praca.oferowana, musi
    >spełniać następujące wymagania:
    >
    >1. musi to być oferta pracy - dla szukających pracy istnieje
    > grupa pl.praca.szukana
    >2. w temacie (ang. subject) musi być określone miejsce pracy
    >3. w temacie (ang. subject) musi być określony charakter pracy - jeśli
    >praca
    > ma charakter zdalny lub ogólnopolski - taka informacja także musi
    >pojawić
    > się w temacie

    Tu pomyślałbym nad zapisem, który będzie definiował, czy praca będzie:
    a/ Stricte biurowo/urzędnicza (8h za biurkiem)
    b/ Zadaniowa-biurowa (może wystąpić co najmniej opcja w biurze, bądź
    praca zdalna)
    c/ Kompetencyjna/specjalistyczna (Pracownik sam wybiera styl pracy)
    c/ Mobilna (handel ofertowy wszelaki i wymagający kontaktu z Klientem)
    d/ Obnośna

    >4. w treści musi znajdować się dokładny opis stanowiska pracy, a także
    > wymagań i propozycji pracodawcy odnośnie danego stanowiska pracy
    >5. w treści musi być określona forma zatrudnienia (np. umowa o pracę,
    > umowa o dzieło)

    Opis tak. Forma umowy nie - myślę, że ważniejsze jest określenie, czy
    praca jest stała, czy zadaniowa / okresowa.

    Mamy taką a nie inną sytuację na rynku i FORMA umowy jest sprawą
    wtórną do innych ustaleń - często stosuje się formułę KWOTY
    przeznaczonej na wykonywanie danej funkcji miesięcznie - decyzją
    Pracownika pozostaje, czy chce mieć dzieło (50% kosztów), czy zlecenie
    (brak odpowiedzialności za wykonanie "dzieła", stosunek pracy, ale i
    ZUS), czy etat (stabilność, wysokie koszty fiskalne).

    >6. w treści musi znajdować się nazwa firmy i kontakt do pracodawcy
    >(koniecznie
    > email, ewentualnie adres pocztowy, telefon)
    >7. w jednym artykule może znajdować się TYLKO jedna oferta pracy
    Tak.

    > zlikwidowane. musi mieć poprawnie zakodowane polskie litery zgodnie z
    >normą
    > ISO-8859-2 (o ile ogłoszenie zawiera polskie litery) - dopuszczalne
    >jest
    > ustawienie kodowania ISO-8859-1 lub US-ASCII w przypadku braku polskich
    > liter w ogłoszeniu

    Ogłoszenie ma mieć (opcje!):
    - ogonki w ISO-8859-2
    - brak ogonków

    Ogłoszenie od Pracodawcy [ZIDENTYFIKOWANEGO przez Moderatorów, z danym
    IP, z danej firmy] zostanie JEDEN RAZ W KWARTALE puszczone bez
    zachowania niniejszych zasad, z powiadomieniem nadawcy o popełnionych
    błędach i sposobie ich naprawienia.

    >8. nie może zawierać żadnych zbędnych dodatków np. ms-tnef, vcard, gif
    > - zarówno w treści, jak i w załączniku
    Tak.

    >9. nie może być napisany w HTML-u.
    Zaczynam mieć wątpliwości, ale myślę, że tak...

    >10. ogłoszenie z daną ofertą pracy może zostać wysłane ponownie nie
    >wcześniej
    > niż po 2 tygodniach od ostatniej publikacji na grupie
    >11. zabronione jest wysyłanie ogłoszeń dotyczących tylko i wyłączenie
    > współpracy firm
    Polemizowałbym... A może tydzień, a nie dwa i może dopuścić współpracę
    firm ??? Pozostawiam do decyzji.

    >Moderator może, ale _nie musi_ poinformować o odrzuceniu ogłoszenia.Czas
    >oczekiwania na publikacje wynosi do 24 godzim.

    Moderator MUSI udzielić odpowiedzi, CO NAJMNIEJ w postaci
    autorespondera dokonywanego przez skrypt, z podaniem informacji z
    jakiego powodu post został odrzucony.

    Odpowiedź dotyczącą CO NAJMNIEJ PIERWSZEGO błędu na jaki trafł robot
    bądź moderator MUSI otrzymać początkujący użytkownik, żeby wiedzieć
    dlaczego "zjadło" wysłany przez niego 1, 2, 3 i 10 razy post...

    Posty muszą zostać odesłane w ciągu 24h po moderacji (w tym
    automoderacji), lub wszystkie bez wyjątku.

    II. Propozycje końcowe:

    1. Każde ogłoszenie odrzucone na etapie moderowania będzie skutkować
    wysłaniem na (jeśli podany) podany adres emaila z opisem popełnionych
    błędów i sposobie ich usunięcia.

    2. Automatyczne "Doklejanie" na końcu każdego ogłoszenia formułki typu
    "Ogłoszenie zamieszczone zgodnie z FAQ grupy dostępne do wglądu pod
    adresem.... Za treść ogłoszenie odpowiada wyłącznie autor... itede"

    3. Wprowadzenie stałego wątku dot. zmian w regulaminie grupy
    zgłaszanych przez Użytkowników ppo na ppd. Widziałbym to tak, że
    użytkownicy swoje żale kierują na PPD i konkretnie formułują w żądania
    danym temacie. Raz na 6 m-cy odbywa się głosowanie zatwierdzające i
    zmiany zostają wprowadzone do faq pod warunkiem, że:
    a/ Przechodzą bezwzględną większością 75% głosów
    b/ Mieszczą się w zakresie kompetencji oddanych przez właściciela "w
    ręce ludu".

    Tak "na szybko" to tyle. Jeśli Sigurd wyrazi akcept to jestem gotów
    się tym dalej zająć. Wybrałem Sigurda ponieważ:
    - mimo teoretycznych różnic chyba łączą nas poglądy
    - wygląda jakby miał sporą wiedzę proceduralno - techniczną
    - osobiście zna obecnych moderatorów [ze studiów ?]